2015-03-25, 08:21
Medlem
Håller med ovanstående, Petrasek var överlägset sämst i Hv i år och i de få byten han fick i slutspelet så var han ännu sämre. Han borde insett själv att karriären är över.
Han har varit grym för Hv under många år men det var givet att han skulle sitta på bänken. Hade Hv haft nån mer back skadefri så hade han suttit på läktaren sista matcherna (med all rätt).

Jag hoppas att Carlsson stannar i Hv annars ser det ganska bra ut och jag kommer nog inte sakna nån av de övriga med utgående kontrakt. Kanske att jag ändå vill ha kvar Jämtin då han fyller en roll när det kommer till slutspel. Hela förstafemman kvar, hela fjärdelinen (som var bäst sett fram till Törngrens skada) kvar.
Sen hoppas jag att dom inte förlänger med Laine, inte gjort ett rätt på hela säsongen. Björn Melin hänger upp skridskorna? helt ok. Slipper vi se han skjuta utanför i PP.
Tedenby hoppas jag kan utveckla sina avslut då kan det bli bra, viktig oavsett med sitt jobb. Får vi behålla de backarna vi har och de får vara skadefria känns det som att det räcker gott och väl. Emil Johansson kommer dominera elitserien om ett par säsonger.

Andreas Johansson förtjänar lätt en säsong till men har haft en oroväckande tendens att flytta spelare bland kedjorna när det har gått tungt några matcher.

För att summera så känns det som att 3-4 etablerade forwards måste in i laget och sen fylla på med ett par juniorer från de egna leden. På målvaktssidan kan det räcka med Kokman + Ersberg så länge Ersberg kan hitta den formen som tog honom till LA Kings.
Citera
2015-03-25, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Är det inte din önskan? Eller talar du för HV71?

Pettan sög på kuken hela året. Endast han själv som satt sig i den sitsen. Helt rätt agerat utav AJ.
Jo, vi måste komma ifrån det där med gamla ikoner. Bara prestation i nutid ska vara det som räknas. Inget emot Andreas Falk men jag blir livrädd när folk vill ha hem honom. Har de inte lärt sig nått av Petrasek, Luoma, etc?

Jag säger så här om Thörnberg ska han spela mer för oss då är det nu som gäller. Vi behöver honom inte om 15 år när han är slut.

Sentimentalitet har vi inte råd med. Den har kostat oss mångmiljonbelopp.
Citera
2015-03-25, 12:40
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Har jag missat något? Varför detta gnäll på Hultström?

Jag har under säsongen hävdat att det är SHLs sämsta försvarare, och det står jag fast vid. Ung och bra offensivt såklart men jag tror jag med uppgiven min krävt hans avgång i stort sett varje match under säsongen.

Dock är han väl även en av 3-4 spelare som frambringat jubel ur min mun under säsongen också.

EDIT: Med sämsta försvarare menar jag absolut inte sämsta back.
Citera
2015-03-25, 14:04
Medlem
Embas avatar
Pettersson Wentzel närmar sig HV enligt MrMadhawk.

Bör vara billigare än Wesslau. Men han är väl tyvärr likt Wesslau jävligt ojämn?
Citera
2015-03-25, 14:25
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Pettersson Wentzel närmar sig HV enligt MrMadhawk.

Bör vara billigare än Wesslau. Men han är väl tyvärr likt Wesslau jävligt ojämn?

Helt ok tvåa bakom Ersberg iaf.
Citera
2015-03-25, 14:29
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
EDIT: Med sämsta försvarare menar jag absolut inte sämsta back.

Ingen kan hota Kapstads titel.
Citera
2015-03-25, 14:30
Medlem
Embas avatar
Örebro värvar:

IKO --> Greg Squires (Fw)
Löven --> Alexander Hellström (D)
Utica -->Peter Andersson (D)
Pelicans --> Joel Mustonen (Fw)

http://orebrohockey.se/artikel/65731/
Citera
2015-03-25, 14:44
Medlem
Citat:
Örebro värvar:

IKO --> Greg Squires (Fw)
Löven --> Alexander Hellström (D)
Utica -->Peter Andersson (D)
Pelicans --> Joel Mustonen (Fw)

http://orebrohockey.se/artikel/65731/

Mellanmjölksvärvningar allihop. Men bra ålder på samtliga, får hoppas på att ett par av dem kan ta nästa kliv.

Mer glädjande är att Hudacek förlänger med två år, och att Anders Eriksson förlängt med ett år!

Ett par spelare som får lämna också:

Jared Aulin
Brian Willsie
Johannes Jönsson
Tomas Skogs
Thomas Enström
Petr Zamorsky
Robin Dahlström

Alltid jävligt tråkigt när spelare som varit med och bidragit till en bra säsong lämnar. Både Aulin och Skogs hade jag gärna sett över nästa säsong också men misstänker att båda varit för dyra för rollen de haft. Rätt att skeppa då. Zamorsky är den enda jag verkligen skulle haft kvar, men där var det väl redan klart att han skulle lämna efter säsongen.

På tränarsidan ersätts Håkan Åhlund av J20-tränaren Lars Ivarsson. Känns bra.
Senast redigerad av Tiltovic 2015-03-25 kl. 14:46.
Citera
2015-03-25, 15:55
Medlem
Peter Andersson tror jag kan bli jäkligt bra samma med Joel Mustonen.

Åhlund har inte varit uppskattad av spelarna så det kändes rätt logiskt att han fick lämna och tror inte heller han blir saknad.
Citera
2015-03-25, 16:32
Medlem
Kul för Mustonen, var duktigt i Skellefteås juniorer men sjukdoms/hjärtbekymmer gjorde att karriären stannade av. Hoppas han kan lyfta så kan vi ta hem honom efter ett tag
Citera
2015-03-25, 16:55
Medlem
m4tt145s avatar
Inga bomber precis men bra värvningar alla fyra av Örebro. Grattis!
Citera
2015-03-25, 17:28
Medlem
Displaceds avatar
http://www.brynas.se/artikel/65759/

Brynäs förlänger med Kilström.

Nordan, Slovak, Lindgren och Wallace får lämna. Hade gärna haft kvar Slovak... Trist start på Silly.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in