2015-03-19, 19:44
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflasherr
när ska man ta bcaa då?
Aldrig, om du frågar Stuart Phillips.
Citat:
Do you feel that branched chain amino acid supplements are of any value to the typical lifter who already consumes a very protein-rich diet?

In short, no! The evidence on BCAAs is remarkably weak as to their positive effects and they are not anabolic. They may be mildly anti-catabolic if you’re in negative energy balance, however, protein (especially whey) is going to be both anabolic and anti-catabolic. Bottom line, if you’re taking in adequate protein then BCAA are a complete waste of money IMO!
Men som han säger kan det ge effekt av att ta det under träningspasset. Men får du redan i dig tillräckligt med protein så gör det förmodligen föga skillnad.
Citera
2015-03-24, 23:41
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Aldrig, om du frågar Stuart Phillips.

Men som han säger kan det ge effekt av att ta det under träningspasset. Men får du redan i dig tillräckligt med protein så gör det förmodligen föga skillnad.
Är inte hela grejen med BCAA att det är ett hjälpmedel för att förlora så lite muskler som möjligt? Tänker mest på påståendet om att BCAA inte är anaboliskt. Han beskriver ju att de inte främjar tillväxt, däremot så kan jag nästan helt säkert säga att de hjälper musklerna i katabola processer. Vilket är något helt annat jämfört med om de skulle hjälpa anaboliskt läge.
Senast redigerad av Lhukinen 2015-03-24 kl. 23:46.
Citera
2015-03-25, 07:01
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lhukinen
Är inte hela grejen med BCAA att det är ett hjälpmedel för att förlora så lite muskler som möjligt? Tänker mest på påståendet om att BCAA inte är anaboliskt. Han beskriver ju att de inte främjar tillväxt, däremot så kan jag nästan helt säkert säga att de hjälper musklerna i katabola processer. Vilket är något helt annat jämfört med om de skulle hjälpa anaboliskt läge.
När skulle detta vara fördelaktigt? Om man uppfyller sitt dagliga proteinbehov så har man ju en positiv proteinbalans.
Citera
2015-03-25, 08:06
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
När skulle detta vara fördelaktigt? Om man uppfyller sitt dagliga proteinbehov så har man ju en positiv proteinbalans.
Det skulle vara fördelaktigt när man inte uppfyller det dagliga behovet och är på fastande mage under en längre tid av dygnet, tex. periodisk fasta. Inga kosttillskott är essentiella vid en komplett diet.
Citera
2015-03-25, 12:54
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lhukinen
Det skulle vara fördelaktigt när man inte uppfyller det dagliga behovet och är på fastande mage under en längre tid av dygnet, tex. periodisk fasta. Inga kosttillskott är essentiella vid en komplett diet.
Fast för att BCAA ska vara till någon nytta krävs mig veterligen närvaro av andra aminosyror. Det har diskuterats på kolo relativt nyligen.
Citera
2015-03-28, 14:54
Medlem
krigsoffrets avatar
Någon som har erfarenhet ifrån Mutants BCAA? http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/mutant-bcaa-97

Pris ær ointressant.
Citera
2015-03-28, 15:20
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Någon som har erfarenhet ifrån Mutants BCAA? http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/mutant-bcaa-97

Pris ær ointressant.
Det är aminosyror, vad förväntar du dig?
Citera
2015-03-28, 15:50
Medlem
krigsoffrets avatar
Tænkte smak och behag, trodde inte det stod skrivet i sten att all bcaa ær lika bra.
Citera
2015-03-28, 15:54
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Tænkte smak och behag, trodde inte det stod skrivet i sten att all bcaa ær lika bra.
Det finns också dom som tror att BCAA är något mer likt en PWO.
Citera
2015-03-28, 16:01
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Det finns också dom som tror att BCAA är något mer likt en PWO.

Det finns också de som inte ær till någon hjælp, du ær en av dom. Om du inte har något vettigt att sæga ær det bæst att låta bli
Citera
2015-03-28, 20:09
Medlem
Askenars avatar
Citat:

Pris ær ointressant.

Jag har prövat blue raspberry och tycker smaken är bra, den är inte jättesöt. Angående effekt har jag ingen aning då jag tidigare provat Xtend.

Dock skulle jag akta mig för Green Apple, jag har provat den smaken men då från Xtend och den är svår att dricka om den inte är kall.

Du vet, jag drack Xtend Green Apple under en helg. Sippade lite medans jag arbetade och efter att isen hade smält och drycken blivit ljummen så var den omöjlig att dricka.
Citera
2015-03-29, 09:10
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Jag har prövat blue raspberry och tycker smaken är bra, den är inte jättesöt. Angående effekt har jag ingen aning då jag tidigare provat Xtend.

Dock skulle jag akta mig för Green Apple, jag har provat den smaken men då från Xtend och den är svår att dricka om den inte är kall.

Du vet, jag drack Xtend Green Apple under en helg. Sippade lite medans jag arbetade och efter att isen hade smält och drycken blivit ljummen så var den omöjlig att dricka.
Aminosyror är inte till för att sippas på såvida man inte endast gillar smaken. Det är också så att närvaro krävs av övriga EAA om man tar BCAA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in