2015-03-24, 19:30
Medlem
Vetenspaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Jag chansade för 99:- för några modeller sedan, säkert 2-3 år sedan, den funkar och gör sitt jobb med bravur än idag.

Tack för detta inlägget!

Det var antingen Lidl eller Elgiganten:

http://www.elgiganten.se/product/personvard-halsa/rakapparat-och-trimmer/LHC14E/logik-harklippare-lhc14e
Citera
2015-03-24, 21:59
Moderator
rotadents avatar
Jag har bara köpt en hushålls-el-grej på Lidl och det var en elektronisk våg. Den var rena skiten tyvärr, så jag har undvikit dem sen dess även om det förmodligen bara var otur. De har ju haft en del konstiga grejer tidigare, jag minns en gång för länge sen (säkert tio år sen) när de hade LCD-TV som en av veckans varor. Märkligt att gå runt bland korgarna där de mest hade småkrafs och sen stod det ett gäng kartonger med TV-apparater på en pall i ena änden...
Citera
2015-03-25, 10:02
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag har bara köpt en hushålls-el-grej på Lidl och det var en elektronisk våg. Den var rena skiten tyvärr, så jag har undvikit dem sen dess även om det förmodligen bara var otur. De har ju haft en del konstiga grejer tidigare, jag minns en gång för länge sen (säkert tio år sen) när de hade LCD-TV som en av veckans varor. Märkligt att gå runt bland korgarna där de mest hade småkrafs och sen stod det ett gäng kartonger med TV-apparater på en pall i ena änden...

Precis i början när dom kom här (också runt 10 år sen) så sålde dom kompletta datorer en vekca, faktiskt riktigt bra grejjer i dom med.
Citera
2015-03-25, 10:05
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Precis i början när dom kom här (också runt 10 år sen) så sålde dom kompletta datorer en vekca, faktiskt riktigt bra grejjer i dom med.

Antar att det var stationära datorer? Vad låg priserna på...?
Citera
2015-03-25, 14:59
Medlem
MrsPrimes avatar
köpte fröer där för nån vecka sen, trodde faktiskt inte det skulle bli nått men grönsaksfröerna har börjat gro och sticka upp ur jorden, hoppas det blir nått litet iaf
Citera
2015-03-25, 17:08
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Jupp, dom var riktigt billiga, enda minuset egentligen var att det var lite klent med RAM i dom men det är ju en enkel grejj att fixxa.
Citera
2015-03-26, 07:59
Medlem
Herr-Pumps avatar
Såg att dom säljer Silvercrest köttkvarn för 399 kr nästa vecka. Är det någon som har en sådan sedan tidigare? Man kanske inte ska förvänta sig allt för mycket men vore kul om man kunde göra nått kilo köttfärs då och då
Citera
2015-03-26, 15:17
Medlem
416.5hps avatar
Köttkvarn har jag också funderat på - det är ju titt som tätt man kan hitta diverse konstiga styckbitar för typ 29kr/kg medans köttfärsen kostar det dubbla. Kan man köpa dessa udda bitar och mala sin egen köttfärs med gott resultat, eller är det något jag missar? Köttfärsen brukar väl göras av det allra sämsta köttet, samt små bitar som blir över?
Citera
2015-03-26, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Testa google... De sålde några olika versioner i olika prisklasser. Datorer från Targa, respekterat fabrikat.
Citera
2015-03-26, 18:03
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Pump
Såg att dom säljer Silvercrest köttkvarn för 399 kr nästa vecka. Är det någon som har en sådan sedan tidigare? Man kanske inte ska förvänta sig allt för mycket men vore kul om man kunde göra nått kilo köttfärs då och då
Den har låg watt-effekt och därmed inte någon vidare köttkvarn. Den kommer inte orka trycka ut köttbitarna efter att en del av köttet fastnat på malskivan.

Minst 1000 watt ska det vara, även för hemmabruk.
Citera
2015-03-26, 22:04
Medlem
donaukinds avatar
Har Lidl slutat med de små ölkorvarna som var rätt mjuka? Var där inne och snurrade efter dom men hittade inget. Inte ens hyllan var kvar.
Citera
2015-04-01, 21:52
Medlem
416.5hps avatar
De små ölkorvarna finns väl med i nästa veckas blad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in