Citat:
Njaaäe, jag tänker förstås inte prova, men nåt kvarter med folk som är icke-religiöst alt. "inte tar religionen på så stort allvar" alt. inte är så våldsamma människor tror jag man kan hitta.
Citat:
Med våra mått så är de extremister i huvudsak.
Extremist är lite luddigt begrepp. Om du menar att majoriteten skulle mörda för att de såg nån brände koranen så tvivlar jag starkt på det. Även de som inte skulle göra det kan (men behöver inte) hålla relativt extrema/sjuka åsikter. Däremot finns det antagligen fler muslimer som skulle reagera så än någon annan religion.
Citat:
Hade en kristen person resonerat likadant som en vanlig muslim hade den ansetts som extrem.
Japp, och kristna extremister finns/har det funnits gott om.
Citat:
Att det är självklart att det ska vara straffbart att ifrågasätta islam eller rikta kritik mot muhammed är en åsikt som i princip alla muslimer har.
Nej det tvivlar jag på, många tycker så, men långt ifrån alla. Bara se på alla tålmodiga muslimer, t.ex. användaren Ismail på detta forum som fortsätter vara artig trots hån och ifrågasättande av både koran/islam och muhammed.
Citat:
Det är en extremismreligion, och det är bara att titta på hur det ser ut i världen för att inse att det är så.
Extremist är rätt vagt ord. Jag gillar hur en muslim (sekulär) uttryckte det, "islam är inte en fredens religion, men det är heller ingen terroristreligion, för i så fall skulle en större del av muslimerna vara terrorister".
Citat:
Kommer du ihåg killen som uttryckte att han tyckte böneutrop lät som en åsna? Han behövde polisbeskydd för att uppretade muslimer var på väg att misshandla/slå ihjäl honom. Vanliga moderata muslimer som bor i Sverige beter sig så.
Ja just det fan, han blev väl till och med åtalad för, hets mot folkgrupp var det (?). Han blev tack och lov frikänd. Sjukt löjligt slöseri på skattemedel.
Citat:
Ingen annan religion har utövare som beter sig på det viset.
Jodå, självklart finns det utövare från andra religioner som beter sig på liknande sätt, inkl. kristna. Men de får inte lika mycket uppmärksamhet, och är sannolikt inte lika många heller.

, IS försöker agera på samma sätt som Mohammed, han utvidgade sitt territorium genom terror och hot om massvåldtäkter och halshuggningar, inte konstigt att så många ville bli muslimer, de som vägrade miste huvudet i bästa fall