Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Han ser inte ut att må bra och han pratar stelt och utstrålar förvirring. Men jag har iofs bara sett klippet i Aftonbladet. Man går inte upp i vikt av all psykofarmaka och vid utmattningssyndrom är lyckopiller någonting som man tar i det akuta skedet och därefter går man i samtalsterapi och lär sig hantera stress. Åkesson är mer lyckligt lottad än en vanlig knegare genom att han kan leva på sin ersättning från partiet även om sjukpenningen verkar ha rykt. Därför känns det som ett misstag att han visar upp sig ett detta skick.
Självklart går inte alla upp i vikt av antidepressiva läkemedel ("lyckopiller").
Tydligen ska Jimmie ha kommit ut i Skavlan och berättat om sina problem (ångest och utmattning) och sagt att han har tagit antidepressiva läkemedel (förmodligen SSRI-preparat), enligt en person som satt i publiken när Skavlan spelades in.
Så vi vet redan att han tagit antidepressiva läkemedel, det
kan betyda att hans viktuppgång har till största del berott på det.
Men egentligen är det blott Jimmie som vet.