2015-03-24, 22:18
Medlem
healthyasfucks avatar
Tycker han ser ut att må hur bra som helst! Hoppas verkligen innerligt att han har återhämtat sig och gör en comeback utan dess like!
Citera
2015-03-24, 22:20
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
Kan nog vara antidepressiva läkemedel som ligger bakom viktuppgången?
Du har förmodligen rätt. Han har ätit antidepressiva läkemedel under sjukskrivningen.
Och som vi alla vet är det nästan omöjligt att inte gå upp i vikt utav dessa piller.
Citera
2015-03-24, 22:30
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han ser inte ut att må bra och han pratar stelt och utstrålar förvirring. Men jag har iofs bara sett klippet i Aftonbladet. Man går inte upp i vikt av all psykofarmaka och vid utmattningssyndrom är lyckopiller någonting som man tar i det akuta skedet och därefter går man i samtalsterapi och lär sig hantera stress. Åkesson är mer lyckligt lottad än en vanlig knegare genom att han kan leva på sin ersättning från partiet även om sjukpenningen verkar ha rykt. Därför känns det som ett misstag att han visar upp sig ett detta skick.
Självklart går inte alla upp i vikt av antidepressiva läkemedel ("lyckopiller").
Tydligen ska Jimmie ha kommit ut i Skavlan och berättat om sina problem (ångest och utmattning) och sagt att han har tagit antidepressiva läkemedel (förmodligen SSRI-preparat), enligt en person som satt i publiken när Skavlan spelades in.
Så vi vet redan att han tagit antidepressiva läkemedel, det kan betyda att hans viktuppgång har till största del berott på det.
Men egentligen är det blott Jimmie som vet.
Citera
2015-03-24, 22:31
Medlem
Run3s avatar
Han såg så tanig och klen ut innan, kanske ett resultat av stressan han hade. Gött att han är tillbaka och ser ut som en riktig människa.
Citera
2015-03-24, 22:34
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaraben
Men vad du verkar insatt då.Har du själv ett helt apotek hemma asg
Jag har jobbat med psykofarmaka och vet mycket om dess effekter och hur en "normal" behandling ser ut när det handlar om utmattningssyndrom, depression eller generaliserad ångestsyndrom (GAD).

I vilket fall som helst, det är bara mina antaganden. Det vanligaste patienter får ut är till exempel Sertralin vid ångest eller utmattningssyndrom. Därför drog jag slutsatsen att Jimmie antagligen fått det också.
Och enligt källan har han faktiskt tagit antidepressiva läkemedel mot sin ångest.
Citera
2015-03-24, 22:37
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Bara så att vi kan fastställa en sak:

Ja, Jimmie har ätit antidepressiva mediciner (med all sannolikhet SSRI-preparat såsom Sertralin). Detta förklarar också största delen av hans viktuppgång.

Tydligen så ska Expressen ha frågat personer ur publiken från Skavlan, enligt dem ska Jimmie Åkesson gått ut öppet med att han tagit antidepressiv medicin på grund av utbrändhet och stark ångest.
Han ska tydligen också haft svårt att sova och sålunda fått sömntabletter (antagligen propavan eller något liknande) under sjukskrivningen.

Kan du länka artikeln från Expressen?
Citera
2015-03-24, 22:40
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Jag är hemskt ledsen.
Jag läste detta i Expressen idag, i deras "riktiga" tidning det vill säga. Har försökt hitta artikeln på nätet men utan resultat.

Men tydligen kommer Jimmie Åkesson säga allt om sin starka ångest och medicineringen i Skavlan på fredag.
Citera
2015-03-24, 22:47
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Jag hittade den, ignorera mitt tidigare svar på ditt inlägg.

Länk till Expressens hemsida
Citera
2015-03-24, 22:50
Medlem
Scientia-Viss avatar
Tycker det har varit uppenbart att kvinnor lockats till partiet sedan Karlsson tog över.

Gillar därför Jimmies nya look. Mer karismatisk av det lilla man såg.

Det bästa hade varit att ha både Jimmie och Mattias som partiledare. Så att de kan dela på bördan som krävs att leda Sveriges soon to be second largest parti.
Senast redigerad av Scientia-Vis 2015-03-24 kl. 22:56.
Citera
2015-03-24, 22:59
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientia-Vis
Tycker det har varit uppenbart att kvinnor lockats till partiet sedan Karlsson tog över.

Gillar därför Jimmies nya look. Mer karismatisk av det lilla man såg.

Det bästa hade varit att ha både Jimmie och Mattias som partiledare. Så att de kan dela på bördan som krävs att leda Sveriges soon to be second largest parti.
Jag håller med, då kommer Jimmie slippa bära hela partiet på sina axlar och istället kunna ta det lite lugnare.
Skulle faktiskt inte förvåna mig om det är det som "den stora förändringen" är.
Citera
2015-03-24, 23:06
Medlem
Kooblais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
En av dessa saker hade väl varit okej; som du säger så går många upp i vikt av olika typer av mediciner plus att han säkert varit "hemmapappa".

Men kombinerat så ger det en rätt deprimerande bild. Varför kunde han inte rakat sig innan han var med i Skavlan? Varför har han inte fixat framtanden med tanke på att han är en frontfigur i ett av Sveriges största partier?

Det är faktiskt sorgligt att se på.

Fy fan vad ytlig du verkar, och alla som ej faller dig i smaken ska be om ursäkt eller?

Skägg bärs nog av de flesta män i hans ålder och måste han fixa sin tand för att han är offentlig? Eller ska alla operera bort sina skönhetsfel enligt dig? Wtf.. Längre sjukskrivning får de flesta att gå upp i vikt dessutom om de ej tränar hårt under den, vilket få gör av förklarliga skäl. De flesta jobb bränner fler kalorier än vad många tror..

Vill tillägga att jag ej stöder Åkesson eller SD.
Citera
2015-03-24, 23:17
Medlem
Jimmy Åkesson ser ut som en ungmoderat.

Han invaggar oss alla i tryggheten, om att det kommer inga stöveltramp så länge han är partiledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in