Jag förstår inte hur CSN tänkte med månadsvis utbetalning. Jag själv pluggar i UK och då betalar vi ca 16-18 tusen kronor 3 gånger per år i en klumpsumma till boendet. De vill alltså att man ska ha dessa pengar själv var tredje månad? Jag fattar inte, kan jag få ett intyg från skolan mot nästa år som stöjder att de har den typen utav betalningar för hyra och att mitt krav är att bli behandlad enligt tidigare modell?
När man ska söka studiemedel så finns där en video som säger att man helst ska söka studiemedel när man vet hur många poäng man ska läsa. Jag började plugga lite kurser nu i januari och har väntat på besked om kurser som skulle starta senare ifall jag kom in eller inte. Så jag visste inte hur många poäng jag totalt skulle läsa i vår.
Pratade idag med en på CSN som säger att jag inte kan få studiemedel från januari om jag ansöker nu. Är detta bara skitsnack? Tänkte ringa dom imorgon igen och hoppas att tanten jag pratade med idag hade fel.
På LNU kan man välja antingen tekniskt eller naturvetenskapligt basår. Skillnaden är att man läser teknik 1 och 2 i tekniska och biologi 1 i naturvetenskapliga. Vilket är bäst att ta?
Teknik på högstadiet var hemskt tyckte jag, bygga väderkvarnar och sådant... mitt hjärta slår nog mer för biologi! Vad tror ni?
På LNU kan man välja antingen tekniskt eller naturvetenskapligt basår. Skillnaden är att man läser teknik 1 och 2 i tekniska och biologi 1 i naturvetenskapliga. Vilket är bäst att ta?
Teknik på högstadiet var hemskt tyckte jag, bygga väderkvarnar och sådant... mitt hjärta slår nog mer för biologi! Vad tror ni?
Naturvetenskapligt. Borde vara rätt uppenbart då du inte ens gillar teknik som ämne.