2015-03-24, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
En blandning mellan Mikael Wiehe och (en ung) Sven Stolpe!?

...tänk om han bara ägde Stolpes energi och Wiehes patos (om än ideologiskt åt h-e)...

Som sagt, har nog lagt på sig en tio pannor, anti-depressiva?
Märkligt, jag satt precis och tänkte på Sven Stople när jag såg bilden. Wiehe? Ja, ok, låt gå för det - utseendemässigt.
Citera
2015-03-24, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clownsanity
Du menar alltså att du inte ser någon skillnad på den här bilden och denna?

Den första bilden är tagen någon gång 2014. Innan var han slät som en barnrumpa i pannan, numera pryds den med synliga rynkor. Det kan visserligen ha med sminkning att göra, men overall tycker jag han ser mer gubbig och trött ut nu än tidigare. Jag undrar om det var ett medvetet val av honom att låta sig intervjuas med en allmänt risig uppsyn, han har väl aldrig haft skäggväxt i någon offentlig intervju tidigare? Den osar depression, möjligtvis att skägget lockar några fler sympatiröster.

På första bilden så liknar han sjukt mycket AKB

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/53/Jimmie_%C3%85kesson_2014.jpg
Citera
2015-03-24, 08:41
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Han ser väl ut så som man gör när man varit sjukskriven för psykisk ohälsa i fem månader - lite sliten, grå, småplufsig och trött. Som Sven Stolpe, helt enkelt
Citera
2015-03-24, 08:45
Medlem
varsomfolks avatar
Han försöker enbart framstå mänsklig. Det är enbart ett taktiskt drag. Från stark ledare som etsat sig in i folkets näthinna till mänsklig individ som drabbats av både ''sjukdom'' och grupptryck att ha hipsterkläder.
Citera
2015-03-24, 08:48
Medlem
No.90-Kleists avatar
Tycker han ser mycket trevligare ut nu än innan sjukskrivningen. Liknelsen med Niklas Strömstedt var klockren.
Citera
2015-03-24, 09:12
Medlem
Ratads avatar
Arbetsträna? Tja, att komma ut till verkligheten på Samhall är det inte många politiker på högre nivå som gör.

Citat:
Ursprungligen postat av varsomfolk
Han försöker enbart framstå mänsklig. Det är enbart ett taktiskt drag. Från stark ledare som etsat sig in i folkets näthinna till mänsklig individ som drabbats av både ''sjukdom'' och grupptryck att ha hipsterkläder.

Foliehatten i mig säger samma sak. Jimmie är här för att sälja in de nya sensitiva SD-arna.
Citera
2015-03-24, 09:20
Medlem
HC47s avatar
Det känns ganska naturligt att man förändras. Psykisk ohälsa kan göra mycket både fysiskt och och vad gäller personlighet. Viktuppgången kan sannolikt bero på medicinering av något slag och det kan säkert också påverka hur man sköter sin kropp/hygien (med det inte sagt att han är ohygienisk).

Skönt att han verkar må bättre. Psykisk ohälsa är ofta jävligt hemskt och Åkesson har säkert haft en tuff tid och det kan ta lång tid innan han känner sig helt återställd.
Senast redigerad av HC47 2015-03-24 kl. 09:23.
Citera
2015-03-24, 09:24
Medlem
mediekratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varsomfolk
Du ser det alltså som otroligt att Sveriges kanske mest hatade politiker som har varit ett av de mest hatade partiernas partiledare är utbränd efter en intensiv valkampanj? Han var ganska virrig mot slutet av kampanjen och man märkte att han inte var lika vass i partiledardebatterna som han faktiskt brukade vara.

Jag tycker, som många andra, att han ser välmående ut. Jag tror däremot inte att han kommer att komma tillbaka till SD i samma roll som han hade tidigare. Dubbla ledarroller som miljöpartiet är möjligtvis att föredra, även om det förvisso verkar finnas stora interna maktspel inom partiet om man får tro media (vilket såklart inte är att föredra).
Citera
2015-03-24, 09:25
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyson1993
Kikade Agenda och noterade Åkessons nya look, vad är syftet med nylanseringen av Jimmie? Vilka signaler vill man sända ut? Hipsterbrillor, skägg, viktuppgång, ny frisyr..

http://i.imgur.com/lIhq6Hl.jpg

http://i.imgur.com/kD86kTu.png

Ser ut som han kelat med en burk antidepp i några månader.

Mvh
Citera
2015-03-24, 09:35
Medlem
Ajberts avatar
Framförallt klär han sig bättre nu än vad han någonsin har gjort.
Citera
2015-03-24, 09:41
Medlem
Cameltotems avatar
Asså ni SD fanboys är ju helt uppe i hans röv och slickar.

Jag stödjer SD men.
  • Han har gått upp säkert 10kg
  • Skägget får han att se väldigt ovårdad ut, passar inte honom.
  • Runda glasögon? Hipster? Rör sig SD mot ett "grönare" håll?
Citera
2015-03-24, 09:48
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Asså ni SD fanboys är ju helt uppe i hans röv och slickar.

Jag stödjer SD men.
  • Han har gått upp säkert 10kg
  • Skägget får han att se väldigt ovårdad ut, passar inte honom.
  • Runda glasögon? Hipster? Rör sig SD mot ett "grönare" håll?

Håller med. Tycker det ser ut som att han sunkat ner sig. Ser äldre ut än han gjorde innan och lite mer ovårdad. Kanske ett tecken på att han inte mått så bra under en tid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in