Fick lämna blod och piss prov onsdags förra veckan på beroendecentrum i en av Sveriges större städer. Anmäler mig och sätter mig i väntrummet med ett gäng alkisar som står i kö för antabus. En härlig lukt av urin och cigg runtomkring mig.
Dags för mig att komma in och sköterskan förklarar vad vi ska göra. Jag lyssnar lite halvt tills hon kommer till urinprovs delen.
"Du ska pissa med öppen dörr och jag ska stå utanför och kolla så att det går rätt till."
Alltså jag har svårt att pissa i pissoarer och öppna toaletter som det är, men detta var ju skitsvårt. Kommer in på toan och där är två tre speglar i midjehöjd så även om jag är vänd från sköterskan så ser hon allt i speglarna. Där står jag som en idiot med kuken i handen i 5 minuter så fick jag nog och sa att jag har social ångest och att jag aldrig kommer fixa det. Då fick det bli med stängd dörr och hon antecknade att det var oövervakat och inte lika pålitligt.
Alltså jag har lämnat pisseprov förr men de var aldrig övervakade är detta något som kommit nu senaste tiden eller har det alltid varit så?