2015-03-23, 23:26
Medlem
Vintergrisens avatar
Om någon missat det så har Arnstad redan haft sin storhetstid. Det är sällan (åtminstone jämfört med förr) han blir inbjuden eller uppmärksammad i några större sammanhang så för all del, låt hovnarren göra bort sig allt mer och så kan han tyna bort i medias utmarker bäst han vill.
Citera
2015-03-23, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Åkesson ÄR fascist, därom råder ingen tvekan. Det är svårt att se sensationen här med tanke på vad SD kallar kvinnor, muslimer, invandrare, homosexuella och feminister, Arnstad kan nämligen aldrig överträffa motparten.

Du är tyvärr lika sjuk som Arnstad själv. Tycker det är skönt att Jimmie är en otroligt skicklig politiker som irriterar er kommunister på vänsterkanten Patetiska individer som borde få flytta till Nordkorea för att uppleva ert drömsamhälle.
Citera
2015-03-23, 23:30
Medlem
B3rt3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Jag tror allvarligt talat att Henrik Arnstad är psykiskt sjuk, Tycker faktiskt synd om idioten.
Han kan nog även varit full vid tillfället.
Citera
2015-03-23, 23:35
Medlem
DanteAlighieris avatar
Henrik Arnstad har tur som inte levde på 1500-talet. Han hade lätt kunnat misstas för en häxa.
Citera
2015-03-23, 23:43
Moderator
Siegfrids avatar
För hopfogning med (FB) DN:s Henrik Arnstad ljög om examen

Politiker --> Medier och journalistik
/Moderator
Citera
2015-03-23, 23:44
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B3rt3l
Han kan nog även varit full vid tillfället.

Det skulle väl knappast förvåna någon längre, ej heller om han anammat en diet direkt hämtad från Flashbacks drogfora. Vad som är beklagligt är väl dock att den svenska journalistkåren uppenbarligen inrymmer sådana cyniska individer att man drar nytta av en uppenbarligen sinnessjuk (alt. missbrukande) person för sina egna politiska syften.

Saken är ju trots allt att ingen kan ta Arnstad på allvar, oavsett hur mycket de än må vilja det. Ponera t.ex. att valfri dåre skulle titulera Löfven kommunist, alla sossar bolsjeviker, och fundera sedan på hur mycket utrymme den personen sedan skulle få i reguljär massmedia. Nej, just det ...
Citera
2015-03-23, 23:45
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Vad är er reaktion på Arnstads uttalande?
Han är ju övertygad om att SD är fascister så helt säker kan jag inte vara, men jag tror han menar att om Åkesson ska bli intervjuad så innebär det en normalisering av den politik han torgför. Alltså Åkesson på fredag, nästa vecka en nazist, och veckan därefter Satan själv.
Citera
2015-03-23, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Är det någon som tar Arnstad på allvar längre? Herregud, han blir ju bara snurrigare och snurrigare. Han har ju blåst allt förtoendekapital för länge sedan. Även den yttersta vänsten måste ju tycka att han är den fåntratten han är.

Arnstad är rådgivare åt Sveriges Statsminister och journalist på Sveriges mest respektabla tidning, DN.

Han är psykotisk, men tyvärr släpper makten fram hundar som honom.
Citera
2015-03-23, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmychrist
Han är ju övertygad om att SD är fascister så helt säker kan jag inte vara, men jag tror han menar att om Åkesson ska bli intervjuad så innebär det en normalisering av den politik han torgför. Alltså Åkesson på fredag, nästa vecka en nazist, och veckan därefter Satan själv.

Arnstad tror att Sverige är "omringat" av "fascistiska makter" såsom Norge, Danmark, Finland, Polen och Ryssland. Det är riktigt skrämmande att Stefan Löfven använder ett sådan psykfall som rådgivare.
Citera
2015-03-23, 23:54
Medlem
Hurmphs avatar
Jag försöker lära mina barn att bästa sättet att handskas med en idiot är att helt enkelt svara OK på korkade påståenden med ett neutralt ansiktsuttryck, tror det borde funka även på Arnstad med fanclub.
Citera
2015-03-23, 23:54
Medlem
Blot-Svens avatar
Jag vet att kretinen Löven hakade på fascist-tåget i ett mörkt ögonblick för svenskt statsmannaskap någon gång när fan det nu var, men om han gjorde detta beredd att efter anmodan hänvisa till Henrik Arnstads "forskning" är det givetvis extra illa. Det skulle göra mig lättad och nästan lite uppåt om det skulle stämma, som påstås, att de sista spillrorna av Arnstads tidigare "auktoritet" som "expert" förvittrat sedan dess, när fan det nu var.

Jag kan inte påstå att detta senaste uttalande gör mig mer förvånad än någon av den tidigare dårskap som Arnstad står bakom. Han menar naturligtvis att nästa steg väl är att självaste Himmler dyker upp i soffan med brillor och hela baletten, men visst är tweeten lätt att missförstå. Gör det gärna, för all del, om det drabbar Arnstad!
Citera
2015-03-23, 23:56
Medlem
El Capitanos avatar
Har Arnstad slitit ut fascistbegreppet nu så det blir nazist istället? Det blir ju komiskt med hans vanvettiga utspel eftersom det visar att dessa begrepp inte betyder någonting för Arnstad annat än som förolämpningar och smädelser. På vilket sätt är Jimmie Åkesson nazist? Det här är ett parti som på sin egen valvaka viftade med Israel-flaggor, men partiledaren är tydligen nazist?

Jag vågar nog påstå att Arnstad själv ligger långt närmare att vara nazist än Åkesson gör. Arnstad lider av det klassiska Israel-hatet i Palestinakonflikten som präglar delar av vänstern och brukar slå över i ganska rå antisemitism stundtals. Minns när Arnstad till exempel påstod att judiska barn bara genom sin existens var arvsskyldiga till mord för ett tag sedan.

Så är det någon av de två som är nazist och hatar judar så är det otvivelaktigt Henrik Arnstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in