2015-03-23, 20:06
Medlem
Amors avatar
Är lite oroad över Skavlan, kommer Jimmie få applåder som alla andra gäster? Kommer han få svara på mysiga frågor som alla politiker som varit med?

Eller blir det mobbnings-tv, med väl valda pk-människor som opponenter, inga applåder mm
Citera
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
En del av Jimmie Åkessons intervju i skavlan kommer visas i aktuellt redan ikväll.
Du har inte lust att länka här när det är över?
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
En del av Jimmie Åkessons intervju i skavlan kommer visas i aktuellt redan ikväll.

Den skulle väl spelas in på torsdag?
Citera
2015-03-23, 20:08
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Åkesson kommer att komma tillbaka som partiledare, men samtidigt påbörja sin reträtt som densamma. Åkessons återkomst är rent symbolisk och syftar till att lämna över partiledarposten till näste man. Han kommer verka som stöd till den nya kandidaten och vill lämna partiet på ett rätt och riktigt sett.

Typ så kommer det att formuleras på fredag.
Brukar ha rätt när det gäller SD:s strategi, vilket antingen betyder att jag är sjukt smart eller att SD är oerhört mediokra och förutsägbara. Take your pick.
Märkligt att haussa en comeback om det är som du säger.

I ditt scenario blir Jimmie Åkesson en lame duck.
Citera
2015-03-23, 20:09
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Är lite oroad över Skavlan, kommer Jimmie få applåder som alla andra gäster? Kommer han få svara på mysiga frågor som alla politiker som varit med?

Eller blir det mobbnings-tv, med väl valda pk-människor som opponenter, inga applåder mm
Skavlan är ju en norsk tv-show. Det är inte lika strikt där.
Citera
2015-03-23, 20:12
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Skavlan är ju en norsk tv-show. Det är inte lika strikt där.
Ganska övertygad om att Jimmie inte kommer behandlas som de andra. Kommer bli någon form av mobbing. Skavlan är ett brett underhållningsprogram, tror inte de vill stöta sig med Aftonbladet och liknande media.
Citera
2015-03-23, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Det är inte första gången. Och just Aftonbladet har en vana av att försöka bryta sig in i folks hem.

Men är det polisanmält eller inte? Om AB:s reportrar försökt bryta in sig Åkessons hem så förstår jag inte varför Åkesson inte polisanmäler.
Citera
2015-03-23, 20:17
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men är det polisanmält eller inte? Om AB:s reportrar försökt bryta in sig Åkessons hem så förstår jag inte varför Åkesson inte polisanmäler.
Tror inte han menade att bryta sig in med kofot eller liknande utan mer att reporten knackade på dörren en eller flera gånger. Kanske inte ville gå därifrån när JÅs fru sa till eller liknande. Det är moraliskt fel att göra så men knappast något olagligt.
Citera
2015-03-23, 20:22
Medlem
Nivovics avatar
Jag hörde på Rapport att en del av Jimmie Åkessons intervju kommer att visas i Aktuellt, pratar de då om Skavlan?
Men hur kommer det sig, Skavlan spelas väl in på torsdagar?
Citera
2015-03-23, 20:22
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Den skulle väl spelas in på torsdag?

Nej, det spelades in idag i London. Rapport gick ut med det.
Citera
2015-03-23, 20:23
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Nej, det spelades in idag i London. Rapport gick ut med det.
Spelas Skavlan in i London!?
Citera
2015-03-23, 20:23
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Åkesson kommer att komma tillbaka som partiledare, men samtidigt påbörja sin reträtt som densamma. Åkessons återkomst är rent symbolisk och syftar till att lämna över partiledarposten till näste man. Han kommer verka som stöd till den nya kandidaten och vill lämna partiet på ett rätt och riktigt sett.

Typ så kommer det att formuleras på fredag.
Brukar ha rätt när det gäller SD:s strategi, vilket antingen betyder att jag är sjukt smart eller att SD är oerhört mediokra och förutsägbara. Take your pick.

Kanske. En kontrollerad exit av Åkesson och överlämning till ny partiledare under landsdagarna är alls inte ett dåligt alternativ.

Jag tror att Åkesson efter sin avgång kan komma att spela samma roll för SD som Alf Svensson har haft för KD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in