2015-03-23, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Han kommer avgå och min tro är att han även kommer att ta avstånd från partiets politik. När han själv har varit under isen har han insett att alla människor har lika värde och att det är vår skyldighet att hjälpa så många vi klarar av.
Ja det låter fint. Hur många flyktingar har du boende hemma? 10 eller kanske till och med 100, om du har en 3:a? Det syns på dig att du är en stor humanist.
Citera
2015-03-23, 00:53
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Det lutar nog mer och mer att han kommer att avgå, Nyheter idag har nu skrivit om det http://nyheteridag.se/ryktet-jimmie-akesson-lamnar/

Det jag inte kan begripa är att presskonferensen ska hållas klockan 22.00 på en fredagkväll, hur tänkte dom där, ska dom fira av Åkesson med lite röj på stadens pubar efteråt eller vad?

Riktigt märkligt val av tid. Kanske vill de bara driva med pk-journalisterna och se till att de måste arbeta sent en fredagkväll. Det vore ju helt underbart om Jimmie skulle hålla ett långt tal á la Mattias Karlsson, direktsänt både på Aftonbladet o Expressen, och avsluta talet med att han nu känner sig mer sugen än någonsin att ta itu med politiken.

Men dessvärre lär det stanna vid en önskedröm

Att han helt skulle lämna politiken är också märkligt. Då tror jag att det handlar om att han blivit för rädd för sin egen säkerhet. Helt förståeligt att få såna tankar, framförallt när man får barn. Och helt förståeligt med tanke på det politiska klimatet i landet, och bristen på kompetens hos de som ska skydda honom.
Men i så fall har han säkert redan ordnat något annat utomlands. Att jobba i Sverige utan Säpo skulle ju sätta honom i en ännu farligare sits. Kanske vännen Almqvist ordnat något åt honom i Ungern?
Senast redigerad av Flor-Ida 2015-03-23 kl. 00:57.
Citera
2015-03-23, 01:13
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Personligen hoppas jag att han avgår. Med denna s k vägg han gick in, vad säger att han inte gör det en gång till? Kommer han tillbaka, så kommer vänsterdrevet att gå igång till hundra procent. Jag tycker han skall - om han alls vill ha en alternativ roll - ges en mindre utsatt position, nån slags PR-funktion, el liknande. SD har visat att dom klarade, med glans, att ersätta JÅ, jag tycker nuvarande toppfigurer/ledning har både kunskap, seriositet och hårdare hud, jag tror partiet skall gå vidare med den konstellationen.

Instämmer. Karlsson har också fördelen att han är ett snäpp klipskare än Åkesson. Mer snabbtänkt och bildad vilket märks under intervjuer och debatter. Åkesson kunde man ibland reta sig på när han lät öppna mål passera utan att ge replik eller smasha in en tillrättavisning på volley. Karlsson däremot är mycket rappare att bita ifrån. Intervjuare och debattmotståndare framstår ofta som obildade tölpar när Karlsson lägger ut texten. (Se gärna intervjun med stackars Malou på TV4 http://www.tv4.se/efter-tio/klipp/vem-är-mattias-karlsson-sd-3061829).

Vore verkligen extremt olyckligt om Mattias Karlsson väljer att inte bli ordinarie partiledare. En stor förlust i så fall.
Citera
2015-03-23, 01:49
Bannlyst
Ryktet som går just nu bland vänsterkretsar är att Jimmie åkesson är sjuk och får behandling utomlands för sin åkomma.
Han har gjort minst 1 resa utomlands sedan han tagit time out.

Obekräftade rykten men väl välrt att publicera anser jag
Citera
2015-03-23, 08:59
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nellafantasia
Ryktet som går just nu bland vänsterkretsar är att Jimmie åkesson är sjuk och får behandling utomlands för sin åkomma.
Han har gjort minst 1 resa utomlands sedan han tagit time out.

Obekräftade rykten men väl välrt att publicera anser jag

Att Åkesson gjort 1st utlandsresa senaste sex månaderna är ju verkligen tunga bevis för att han är dödssjuk och får behandling utomlands

Eller så kan det helt enkelt vara så att JÅ.s läkare ordinerat lite solsemester för att få upp D-vitaminnivåerna.

Rykten som går i vänsterkretsar gör man nog bäst i att ignorera, dom tror även att fascister håller på att ta över Sverige och att F! är ett seriöst samhällsbärande parti.
Citera
2015-03-23, 09:05
Medlem
Lagomsvensks avatar
Nu rör det på sig ordentligt! Tydligen så var folk från Motpol, Fria Tider, SDU/SD-Stockholm nere på ett möte i Budapest nyligen.

Kan det vara så att vi får se att den nationella falangen kan presentera en motkandidat mot Expo-gänget inom kort?
Citera
2015-03-23, 09:09
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomsvensk
Nu rör det på sig ordentligt! Tydligen så var folk från Motpol, Fria Tider, SDU/SD-Stockholm nere på ett möte i Budapest nyligen.

Kan det vara så att vi får se att den nationella falangen kan presentera en motkandidat mot Expo-gänget inom kort?

Vart kommer den infon ifrån? Om det är sant så är det katastrof, media lär gå på som utsvultna hyenor om det kommer fram att SD-folk varit på ett möte med Motpol/FT som MK just dömt ut för att vara neofascister.
Citera
2015-03-23, 10:36
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Riktigt märkligt val av tid.

Kanske inte så dumt. Nu hade väl klockan 7 fungerat lika bra, men om man har en presskonferens och gör uttalanden kl 22 eller så, så är det närmast garanterat att kvällspressen får vara tysta till nästa dag. Lördag är en bra dag om man vill hantera ett "turbulent beked" och man får möjlighet till "inga kommentarer" om man så önskar fram till måndag.

Nu kan man ju spekulera som man vill, men om beskedet är något i stil med "Jag kommer tyvärr inte tillbaka i partiledningen, av kombinerade personliga och medicinska skäl", så kan det vara begripligt om man går ut med det sent på fredag kväll. Det ger så mycket tid man rimligen kan få att ha ett förberett uttalande klart till måndag morgon.

Hypotetiskt, om JÅ avgår (det är ju en del som gör efter detta val) så måste en ny ordinarie partiledare tillsättas, och den processen är ju inte säkert att den blir så vacker om den inte styrs upp ordentligt.
Citera
2015-03-23, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Vart kommer den infon ifrån? Om det är sant så är det katastrof, media lär gå på som utsvultna hyenor om det kommer fram att SD-folk varit på ett möte med Motpol/FT som MK just dömt ut för att vara neofascister.

Ja man kan ju tycka att sd-ledningen ska vara lite försiktig med att kalla andra för öknamn, det kan ju bita en i röven

Men de bryr sig nog bara om att behålla makten, om andra tar över och måste förklara varför MK hade fel, skiter väl MK i, för om han är borta är ju det inte hans parti längre och då kan de lika gärna falla. Tror det till och med blir väldigt viktigt för dem att sd faller då.

Men det är ju upplagt för hård kamp om åkesson lämnar, aningen öppet eller i det fördolda.
Citera
2015-03-23, 10:40
Medlem
PGDs avatar
Sverigedemokraterna stor förändring 27/03 21:00

Sverigedemokraterna meddelade nyss att partiet kommer iföra en stor förändring på Fredag 21:00..

Kommer Jimmie meddela att han avgår som partiledare?

''införa'' vad menar dom?
Senast redigerad av PGD 2015-03-23 kl. 10:47.
Citera
2015-03-23, 10:42
Medlem
Strawliess avatar
Antagligen meddela Jimmie Åkessons avgång.

Hade varit roligt om de meddelade att de ämnar byta partinamn eller liknande.
Citera
2015-03-23, 10:45
Medlem
PGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strawlies
Antagligen meddela Jimmie Åkessons avgång.

Hade varit roligt om de meddelade att de ämnar byta partinamn eller liknande.

Jag är rädd för det.. Men dom skriver att dom ska ''införa'' en förändring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in