2015-03-21, 22:42
Medlem
SD-Kalles avatar
Lite rädd vad som skulle kunna hända med partiet om Åkesson avgår. Karlsson har stort stöd men frågan är om han vill och om SDs bunker, som troligtvis lär ställa upp med en motkandidat, kan lyckas mobilisera fler medlemmar för sin kandidat.

Om Åkesson avgår är Karlsson dock den absolut bästa partiledare. Förhoppningsvis kan han också kanske få de sista smyg-rasisterna att lämna SD och starta eget parti.
Citera
2015-03-21, 23:40
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Lite rädd vad som skulle kunna hända med partiet om Åkesson avgår. Karlsson har stort stöd men frågan är om han vill och om SDs bunker, som troligtvis lär ställa upp med en motkandidat, kan lyckas mobilisera fler medlemmar för sin kandidat.

Om Åkesson avgår är Karlsson dock den absolut bästa partiledare. Förhoppningsvis kan han också kanske få de sista smyg-rasisterna att lämna SD och starta eget parti.

Om Åkesson avgår blir jag riktigt orolig ifall Karlsson tackar nej/förlorar. Jomshof skulle kunna fungera men Karlsson o Åkesson står i en klass för sig och partiet skulle förlora om någon annan ledde partiet.

Tror dock att det skulle bli svårt för typ Kasselstrand eller någon annan inom högerfalangen att kuppa sig in på partiledarposten. Avgår Åkesson och Karlsson tackar nej så är det väldigt troligt att Jomshof blir den efterträdande ...

Min våta dröm är ändå att SD ska ha två språkrör - Åkesson/Karlsson skulle vara ett dreamteam utan dess like.
Citera
2015-03-21, 23:49
Medlem
snusmumrik50s avatar
Jag tror på Kalles Kaviar. Hoppas på att han vinner 2018.
Bara han står upp för Svensken så är jag nöjd.

p.S. det är alldeles för mycket interna strider för min smak. Fortsätter barnlekarna kanske jag blir partilös snart.
Senast redigerad av snusmumrik50 2015-03-21 kl. 23:52.
Citera
2015-03-22, 01:06
Medlem
deadsets avatar
Är det helt uteslutet för någon av dessa två riksdagsledamöter att ta över partiledarrollen?

Stefan Jakobsson: https://www.youtube.com/watch?v=5bn5tHVTp0c

Mikael Eskilandersson: https://www.youtube.com/watch?v=86GlFbec8Zk

Båda två är väldigt stabila, ingjuter förtroende och är bra i debatterna.
Citera
2015-03-22, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Min våta dröm är ändå att SD ska ha två språkrör - Åkesson/Karlsson skulle vara ett dreamteam utan dess like.

Har varit min våta dröm också, sedan länge. Potential på 30%.
Citera
2015-03-22, 06:05
Moderator
Siegfrids avatar
Den som vill diskutera ny partiledare i händelse av Åkessons avgång hänvisas till denna tråd:
(FB) Partiledarvalet i Sverigedemokraterna
/Mod.
Citera
2015-03-22, 12:13
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Blir han fortsatt sjukskriven, eller kommer han att avgå?

SD har bokat riksdagens presscenter till nästa fredag, inget ämnesområde publicerat, och Jimmie Åkessons sjukskrivning går ut den 31 mars. Är det nu vi får höra vad som komma skall? Kommer Åkesson att ta farväl?

http://www.rlm.nu/Program/rlm-tar-akesson-farval/

Personligen hoppas jag att han avgår. Med denna s k vägg han gick in, vad säger att han inte gör det en gång till? Kommer han tillbaka, så kommer vänsterdrevet att gå igång till hundra procent. Jag tycker han skall - om han alls vill ha en alternativ roll - ges en mindre utsatt position, nån slags PR-funktion, el liknande. SD har visat att dom klarade, med glans, att ersätta JÅ, jag tycker nuvarande toppfigurer/ledning har både kunskap, seriositet och hårdare hud, jag tror partiet skall gå vidare med den konstellationen.
Citera
2015-03-22, 12:58
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle

Som Frappant skrev det är de fyras gäng som är Sd;s nya bunker. Däremot finns det en ny opposition andra individer, unga som inte vill gå mot mitten och bli PK fjollor. Egalt för alla vem det blir men det ser ut som det bara är Jomshof och Karlsson kvar att välja på.

Tråkigt att du anammat vänsterns nydefinition av rasism, att allt är rasism när en invandrare har det motigt, eller bara tycker det.
Citera
2015-03-22, 17:49
Medlem
KarlDenMindres avatar
Åkesson är inget ledarämne utan ser mer ut som en osäker skolpojke & framstår som svag av sjukskrivningen. Skånska är också en dialekt som de flesta tycker är osympatisk. Lika bra att avgå.

Var står han när det gäller ryssland förresten? Många SD-are verkar lyckas med den schizofrena kombinationen att både påstå sig vara nationalister & patrioter samtidigt som man har sveriges ärkefiende rysslands Führer Putin som idol. Märkligt & inget som kommer att attrahera väljare förutom Quislingar.
Citera
2015-03-22, 18:10
Medlem
My name is Earls avatar
Självklart måste han avgå, han kan ju inte återgå till samma jobb som gjorde att han fick en utmattningsdepression, det säger sig själv, de får väl omplacera honom till ett mindre krävande arbete, som man gör med alla andra.
Citera
2015-03-22, 23:49
Medlem
Lost-Souls avatar
Det lutar nog mer och mer att han kommer att avgå, Nyheter idag har nu skrivit om det http://nyheteridag.se/ryktet-jimmie-akesson-lamnar/

Det jag inte kan begripa är att presskonferensen ska hållas klockan 22.00 på en fredagkväll, hur tänkte dom där, ska dom fira av Åkesson med lite röj på stadens pubar efteråt eller vad?
Citera
2015-03-23, 00:20
Medlem
AussieRedMans avatar
Han kommer avgå och min tro är att han även kommer att ta avstånd från partiets politik. När han själv har varit under isen har han insett att alla människor har lika värde och att det är vår skyldighet att hjälpa så många vi klarar av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in