2015-03-20, 10:43
Medlem
Skurtizs avatar
Gode gud, låt denna kossa föda en son
Citera
2015-03-20, 13:02
Medlem
Marit Bergman brukade köra ungefär samma anspråksfulla, tokhöga stuk i press, på scen och i radio, om än mindre flödande ordrikt, på den tiden hon var ung och jättearg feministisk rocker (åren runt millennieskiftet), men Lady Dahmer är faktiskt några snäpp värre.
Citera
2015-03-20, 13:18
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurtiz

Har hon redan gjort.

Jag kan tycka att man har ett ansvar gentemot sin son att den växer upp och blir en bra man, oavsett om man är mamma, pappa eller vadmannuär.

Och då kanske man får se över sitt manshat lite grann, precis som män får jobba på sin kvinnosyn/kvinnohat när de får döttrar.

En vän till mig (man) fick höra hela sin uppväxt hur hemska män var och ditt och datt. Vad gör det med en liten pojke egentligen?
Citera
2015-03-20, 13:20
Medlem
Citat:

Nu ska ju inte hennes vikt och utseende vara det som avgör omdömet om henne. Hennes insida räcker alldeles utmärkt för att döma ut henne, och för den delen har hon redan en son.
Citera
2015-03-20, 13:31
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
En vän till mig (man) fick höra hela sin uppväxt hur hemska män var och ditt och datt. Vad gör det med en liten pojke egentligen?

Finns otroligt många pojkar som blivit itutade sådant strunt. Inte bara i hemmet om de har oturen att ha en knäpp feministmamma utan även i skolan. Samt i tidningskrönikor. Även mycket TV-shower av slaget puckad man gör puckade saker-shower.

Tror det försvårar för män att växa upp. Är inte lätt att vara utsatt för ett sådant tryck. Speciellt för känsliga pojkar i tonåren.

Gissar att det långsamt genererar:

Citat:
1) Knäppisar

2) Passiva män som tror att de automagiskt är förövare

3) Svårigheter för pojkar att bli män då ingen klar övergång till vuxenlivet egentligen existerar

4) Starkt utbredd nihilism. Föder i sin tur PUA-kultur

5) Gynnande av cyniska män som vet hur spelet ska spelas. Kapten Klänningar i massor som beter sig som svin samt kommer undan med det då de säger "rätt" saker

6) Ointresse bland yngre män om att bli de resursgenererande maskiner samhället tills nu tagit för givet

Rent logiskt så tror jag att många progressivt sinnade blir glada. Mycket av hela progressiva projektet handlar om att bryta upp och underminera de ideal och den organisering som historiskt skapade villaboende kärnfamiljer. Redan på femtiotalet så dömdes sådant ut som pseudofascism.
Citera
2015-03-20, 15:16
Medlem
Skurtizs avatar
Ungen lär bli den värsta genus vederstyggelsen i mannaminne
Senast redigerad av Skurtiz 2015-03-20 kl. 15:30.
Citera
2015-03-20, 15:32
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ungen lär bli den värsta genus vederstyggelsen i mannaminne

Hon har ju sagt att hon inte vill att hennes feminism ska gå ut över barnen. Skön freudian slip där.
Citera
2015-03-21, 17:14
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Nu följer jag inte henne särskilt noggrant så jag kan ha helt fel.
Har hon inte slutat med massor med sitt feministande för att bara skriva om hur fet hon har blivit?
Tycker varje gång jag ser något om henne nuförtiden så är det bara om hur hon inte tycker att större människor behandlas okej i dagens samhälle?
Fast blir kanske så efter man lagt på sig en 30 kg?
Citera
2015-03-22, 04:37
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Nu följer jag inte henne särskilt noggrant så jag kan ha helt fel.
Har hon inte slutat med massor med sitt feministande för att bara skriva om hur fet hon har blivit?
Tycker varje gång jag ser något om henne nuförtiden så är det bara om hur hon inte tycker att större människor behandlas okej i dagens samhälle?
Fast blir kanske så efter man lagt på sig en 30 kg?
Hon verkar gå in för det här med sin fetma, ja.

http://imgur.com/3u3GgZY

Mycket märklig människa på alla sätt och vis. Det är uppenbart att hon enbart provocerar och trollar i vissa sammanhang. Kul att läsa dock!
Citera
2015-03-22, 18:23
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Hon verkar gå in för det här med sin fetma, ja.

http://imgur.com/3u3GgZY

Mycket märklig människa på alla sätt och vis. Det är uppenbart att hon enbart provocerar och trollar i vissa sammanhang. Kul att läsa dock!

Alltså.

Är hon nöjd med sin vikt så är det en sak, men äg det då. Försök inte skylla på andra för din övervikt, eller varför ser hon det ens som övervikt om hon gillart? Varför bryr sig en människa på snart 40 om andras kommentarer om hennes vikt om hon själv är nöjd?

För mig så är det tydligt att hon är missnöjd med sin vikt men orkar helt enkelt inte göra något åt det och projicerar det på alla andra. Gick hon inte på någon mode-diet för ett tag sedan?
Citera
2015-03-22, 22:11
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Alltså.

Är hon nöjd med sin vikt så är det en sak, men äg det då. Försök inte skylla på andra för din övervikt, eller varför ser hon det ens som övervikt om hon gillart? Varför bryr sig en människa på snart 40 om andras kommentarer om hennes vikt om hon själv är nöjd?

För mig så är det tydligt att hon är missnöjd med sin vikt men orkar helt enkelt inte göra något åt det och projicerar det på alla andra. Gick hon inte på någon mode-diet för ett tag sedan?
Som sagt, hon vill provocera. Skulle inte förvåna mig om hon får kickar av så kallat "näthat" från alla onda, vita män. Nåt att vakna upp till varje morgon liksom. Hon har väl inte mycket bättre för sig om dagarna? Arbetslös med en man som försörjer henne och barnen?

Mycket hat och bitterhet i den kvinnan. Att läsa hennes blogg är som att ta sig en rejäl bläcka, lika verklighetsfrånvänt, roligt och surrealistiskt.
Citera
2015-03-22, 22:52
Medlem
Å herregud, nu går hon ut på bloggen med att hon är "kroppsaktivist", för hon kan ju inte hjälpa att hennes (feta) "kropp är politisk".

Människan verkar inte inse att hon redan i medelåldern riskerar att dra på sig hjärtattacker och diabetes typ 2 som hon håller på. Som någon tidigare var inne på, hon är totalt oförmögen att erkänna sina egna fel och brister. Istället för att ta till sig pepp och goda råd om hälsa, blir hon rabiat och tar det som ett personligt påhopp och för att "andra inte ska få rätt" kallar hon då sin kropp för politisk och vräker ut nakenbilder på sin gravt överviktiga kropp och skryter om att hon minsann är kroppsaktivist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in