2015-03-22, 20:55
Medlem
Mina två dubbelmackor jag käkar till frukost på jobbet håller inte måttet. Jag behöver mer. Inte för att orka jobba utan för att hålla vikten. Tänkte därför skjuta upp mackorna till elvakaffet och hålla mig till en dubbelmacka. Frukosten får jag lägga om.

Nu har jag förberett två mindre portioner spaghetti och köttfärssås som frukost måndag och tisdag, men det kommer inte att hålla i längden.

Söker därför förslag på vad jag kan göra i fortsättningen. Frukosten skall vara:
Rik på kolhydrater och protein.
Enkel att tillaga.
Enkel att förvara.
Den skall inte vara ömtålig.
Den skall vara lättsmält.

Ägg och dylika är för mastigt och så har jag redan det på mackorna.

Låt höra på kockarnas förslag!
Citera
2015-03-22, 21:10
Medlem
Gröt
Citera
2015-03-22, 21:11
Medlem
AlfaQhards avatar
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Kushari

Ris, linser, makaroner, och en tomatsås ovanpå. Kan ätas varm eller kall, håller i flera dagar och tål allt.
Citera
2015-03-22, 21:30
Medlem
Havredrink som mixas i en shaker. Går att att variera innehållet lite som man känner för men jag brukar köra det här:

3dl mjölk
2 ägg
2 dl havregryn
1 dl proteinpulver
1 banan

Bra mängd kalorier och protein. Man står sig ganska bra på den också.
Citera
2015-03-22, 21:47
Medlem
mirandakerrs avatar
Jag tänker väl mer på frukt då, som är lätthanterligt. Banan eller äpple. Sedan när det kommer till proteindelen så kan du ju käka nötter? Både frukt och nötter är rika på fiber som får dig att bli mätt. Nötter innehåller också mycket kalorier så att hålla vikten blir ju inget smärre problem.

Annars som andra säger: GRÖT, blanda i 30 gram vetekli så kommer du stå dig hela dagen.
Citera
2015-03-23, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proteinsyntes
Havredrink som mixas i en shaker. Går att att variera innehållet lite som man känner för men jag brukar köra det här:

3dl mjölk
2 ägg
2 dl havregryn
1 dl proteinpulver
1 banan

Bra mängd kalorier och protein. Man står sig ganska bra på den också.
Den vore bra att kasta i sig före man går till jobbet. Står den sig i ett kylskåp över natten utan att havregrynen blir äckliga?
Citera
2015-03-27, 05:43
Medlem
VVCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Den vore bra att kasta i sig före man går till jobbet. Står den sig i ett kylskåp över natten utan att havregrynen blir äckliga?
Ja. Blir mer lättdrucket då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in