2015-03-22, 14:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralNovember
Jag tror helt klart att de 3 som är gripna kan vara de som gjort de, de är blattar vi pratar om, många av dom har väldigt låg iq..

Även om brottet de är häktade för är mycket allvarligt så är det ett stort steg till det som hände på Vårvädergatan. Visserligen är de inte avfärdade från utredningen men även om vapnena kan knytas till händelsen så kan gossarna spela en mindre central roll i det hela. Media slog på stora trumman när det uppdagades men har sedan dess varit förvånansvärt tyst om det hela, vilket torde tala emot.

Vi får vänta och se helt enkelt, efter vapnen har analyserats så har vi svar på om vapnena var på plats eller inte och då ska det utredas i ett nästa steg.
Citera
2015-03-22, 14:41
Medlem
Expressen menar att de 3 gripna är GM

"De gripna männen är alltså de tre personerna som greps ett dygn efter skjutningen, och som på söndagen kan häktas, misstänkta för synnerligen grovt vapenbrott. Enligt uppgifter ska de ha haft två automatvapen i bilen när de greps."

http://www.expressen.se/gt/polisens-teori-motivet-for-morden-var-hamnd/
Citera
2015-03-22, 14:44
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Wow, intressant att det är två svenskar, men majornagänget består väl av många svenskar eller?
Hur får du dom namnen till svenska om jag får fråga?
Citera
2015-03-22, 14:49
Medlem
Grumpe0000s avatar
Är dom så jävla dumma att dom åker runt med automatvapen som använts vid ett blodbad? Förmodligen.
Citera
2015-03-22, 14:54
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Är dom så jävla dumma att dom åker runt med automatvapen som använts vid ett blodbad? Förmodligen.
Det vet vi ju inte än men det är snarast troligt att det är just dom 2 vapnen.
Citera
2015-03-22, 14:54
Medlem
Frognogs avatar
Någon som vet om det är den häktade Jonis/Yonis som är på dayview? På ett foto från 2010 poserar han med mask och vapen, frågar om han blev häktad för vilket brott skulle det då vara. Någon skriver "skolmassaker". Han "hahaha sant". Osmakligt. Även om han kanske inte har med skjutningen att göra. Tänker mer på att om jag hade söner som la ut såna bilder på sig själva, då skulle det ta hus i helsike. Milt sagt. Vart är deras morsor och farsor?

Bodde förresten nära Biskop nyligen. Man hörde dom där automatvapen smattra titt som tätt. Men rent idiotiskt av de nu häktade, om de gjort brottet att brumma runt med kalasjnikovs i Gbg City med den polisiära aktivitet som nu är här. Riktigt iq-befriat.
Citera
2015-03-22, 15:02
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frognog
Någon som vet om det är den häktade Jonis/Yonis som är på dayview? På ett foto från 2010 poserar han med mask och vapen, frågar om han blev häktad för vilket brott skulle det då vara. Någon skriver "skolmassaker". Han "hahaha sant". Osmakligt. Även om han kanske inte har med skjutningen att göra. Tänker mer på att om jag hade söner som la ut såna bilder på sig själva, då skulle det ta hus i helsike. Milt sagt. Vart är deras morsor och farsor?

Bodde förresten nära Biskop nyligen. Man hörde dom där automatvapen smattra titt som tätt. Men rent idiotiskt av de nu häktade, om de gjort brottet att brumma runt med kalasjnikovs i Gbg City med den polisiära aktivitet som nu är här. Riktigt iq-befriat.
Dom har väl suttit och tryckt och inte vågat sig ut..men för varje dag som går så kryper ringen runt dem..och de känner att de måste dumpa vapnen någonstans. en teori men idiotiskt i så fall att åka alla i samma bil om så är fallet.
Citera
2015-03-22, 15:06
Medlem
De kommer bli mer blodshämnd tänker jag

Petars pappa verkar som han har tagit lagen på egna händer för några år sen

Hussein chips pappa och den skadade sonen som överlevde räkna blodshämnd

Albanen Hysén mala som kan bli förlamad resten av livet räkna med albanskt blodshämnd
Citera
2015-03-22, 15:10
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
Dom har väl suttit och tryckt och inte vågat sig ut..men för varje dag som går så kryper ringen runt dem..och de känner att de måste dumpa vapnen någonstans. en teori men idiotiskt i så fall att åka alla i samma bil om så är fallet.

Jag skulle vilja veta vem som körde bilen. Om det var han 18åringen så faller mycket på plats för det var säkert 18åringen som satt i bilen och var förberedd att åka när dom andra 2 kom från dådet. Nu finns det ju ingen misstanke om en 3e person. Självklart bara teori.
Citera
2015-03-22, 15:10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
De kommer bli mer blodshämnd tänker jag

Petars pappa verkar som han har tagit lagen på egna händer för några år sen

Hussein chips pappa och den skadade sonen som överlevde räkna blodshämnd

Albanen Hysén mala som kan bli förlamad resten av livet räkna med albanskt blodshämnd

Är du säker på att det är PPs pappa som du nämner??
Citera
2015-03-22, 15:11
Medlem
manligtmyss avatar
Var några 100 meter ifrån när det smal... Chockerande..
Citera
2015-03-22, 15:15
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manligtmys
Var några 100 meter ifrån när det smal... Chockerande..
Kan du utveckla lite vad du såg vad du gjorde osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in