Jag köpte MSI-varianten idag!
Jag funderade på nätagget förstås i butik, men kom fram till att min befintliga 550watt borde räcka för tillfället, åtminstone till nästa stora uppgradering. Har för närvarande bara 1 mekanisk hårddisk som drar el säger min sambo.
Här hemma igen så fungerar det bra och spelet fungerar igen och mycket snabbare också! Man märks att de har lagt mycket på GPUn vilket är skönt för min relativt gamla dator.
Så är det här första steget mot ny setup snart. Visserligen köpte jag fin vit låda i fjol att ha grejerna i, Fractal Design, blev glad över att se en "gamer/seriösdatorlåda" som är så stilren.
För er som är supernyfiken, moderkortet och cpun är 6 år gamla, K5T SE om jag mins rätt för mobon och Intel core 2 quad på 2.4 GHz..
För vanlig användning så känns det fortfarande bra och fräsch (med undatag för när jag arbetar och ritar mycket nodintensiva vektorbilder) men på spelsidan börjar det kännas gammalt. Nu spelar jag ju inte så mycket på sista tiden, de flesta nya versioner av spelen jag brukade spela suger!! SimCity5, Sims 4... usch. Så jag är inte en typisk "gamer" så det här var helt klart det allra dyraste grafikkortet jag någonsin köpt.

Kanske galet.