Citat:
Ursprungligen postat av
S.Kandal
Nu missförstod du mig nog en aning. Jag åsyftade inte på ledningen.
Det är vid ytterst få tillfälle de senaste 10 åren jag bevittnat en sd-politiker som blivit intervjuad i lokal tv/radio och tänk, wow vilken politiker - det partiet måste jag rösta på. Merparten har varit just tomtar, typ:
SD's förstanamn i Karlstad, briljerar:
https://youtu.be/9KTqz1GGSKo
Det är först nu det senaste året det dykt upp lokala förmågor som gör ett bra intryck i media. Om de sedan kommer från Knäckebröhult eller Stureplan är såklart totalt oväsentligt.
Det är sant men lokala politiska förmågor saknar ofta erfarenhet av att framträda i TV och kan därför göra ett klent intryck.
Vi får i sammanhanget inte glömma bort att SVT gör vad de kan för att hitta politiker från SD som gör bort sig eller framstår som töntiga. Skulle de springa på en lokal förmåga som är bra skulle de överväga att inte sända inslaget.
Vi kan tycka att någon lokal politiker oavsett parti är töntig i TV-rutan men man måste samtidigt förstå att tantaluringen i din länk drar fler röster i Värmland än en hipster från Stockholm eller Göteborg gör. och så ser det ut i hela Sverige. Lokalt vet de att tanten jobbat med och att hon är släkt med någon som är gift med grannens unge.
Det är samma misstag som Svensk media gör när de lägger upp en bild på Putin i bar överkropp och gör sig lustiga över hans machostil. De begriper inte att en rysk man är macho och att det går hem bland Ryska väljare. Den ende svenska politiker som möjligtvis skulle kunna göra sig gällande i Ryssland är Carl Bildt.