2015-03-21, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
http://www.expressen.se/gt/skulle-se-barca--riskerar-bli-forlamad/

"Eftersom Hysen inte hade ID-kort på sig och är asylsökande kunde polisen identifiera honom först i torsdags eftermiddag. Det skedde med hjälp av handlingar från Migrationsverket."

Finns det verkligen några som helst asylskäl för medborgare i Kosovo?

Albaner från Kosovo flyr från Kosovo då de är korruption fattigdom och arbetslöshet
Många åker till Frankrike Tyskland och Sverige . På senaste 3 månaderna har minst 10.000 Kosovo albaner kommit till Sverige .

Edit

http://inserbia.info/today/2015/01/deportation-of-kosovo-emigrants-from-eu/
http://www.dw.de/german-interior-ministers-to-speed-up-kosovo-migrants-asylum-requests/a-18256947
Senast redigerad av Silbersky00 2015-03-21 kl. 14:01.
Citera
2015-03-21, 13:57
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Jag antar* att köket stängde tidigast 23:00 eftersom ena BO var där för att hämta mat. Med den insikten borde GM ha vägt in att det, trots den sena tiden, kunde ha funnits exempelvis en hungrig förälder med ett barn sovandes i en barnvagn inne lokalen. Hade en ettåring dödats hade GM troligtvis blivit avslöjade inom ett dygn. inte ens ett kriminellt gäng med komplicerade hedersregler lär kunna stå för mordet av ett oskyldigt barn. Samhället skulle ha ställt ännu större resurser till förfogande i mördarjakten.

Därmed sagt var kanske det hänsynslösa skjutandet av gäster inte planerat utan en avledande manöver som på alla sätt gick fel på grund av ovana med vapnet, nervositet eller annat.

*(Off-topic: Jag hade tänkt titta på när köket stängde på Vår Krog men jag är inte ensam om att besöka sidan: "Bandwidth Limit Exceeded
The server is temporarily unable to service your request due to the site owner reaching his/her bandwidth limit. Please try again later.")
Jag har besökt Vår krog och Bar många gånger i säkert 15 års tid. Jag är ganska bergsäker på att köket stänger 22.00. Men eftersom det var champions-league den här kvällen så vet jag inte om dom höll på till 22.30 eller nåt. Och det är främst under helgerna dom har en vakt. Han brukar dyka upp runt 19 tiden. Ganska okej pizzor. Definitivt inte bara "gangsterblattar" som hänger där. En klar övervikt åt äldre svenskar som tillbringar sina leverbelastade ålderdom med att hänga på V K& Bar och dricka fatöl.
Citera
2015-03-21, 13:59
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaraben
Brottet i sig.Okey polisen som säger att dom satt och tittade på.Ang polis väst .Såg dom inte att dom kom med maskerna. Då har dom kunna ringt på förstärkning.Fattar väl vem som helst att det är något på tok om dom kommer i masker.
Det är inte klarlagt om maskerna var på när de gick in.
Citera
2015-03-21, 14:00
Medlem
Tjohoo72s avatar
Är det personer som varit och dödat för IS så finns det säkert anledning att oroa sig för olika typer av bomber i den fortsatta konflikten.. just nu är väl dock de flesta kända profiler punktmarkerade av farbror blå...
Enligt min vän har åtminstone ett 10- tal personer anhållits av olika skäl men bara en häktad ..
Citera
2015-03-21, 14:01
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Albaner från Kosovo flyr från Kosovo då de är korruption fattigdom och arbetslöshet
Många åker till Frankrike Tyskland och Sverige . På senaste 3 månaderna har minst 10.000 Kosovo albaner kommit till Sverige .

Edit

http://www.dw.de/german-interior-ministers-to-speed-up-kosovo-migrants-asylum-requests/a-18256947
jaha men det var asyl som diskuterades
Citera
2015-03-21, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Jag har besökt Vår krog och Bar många gånger i säkert 15 års tid. Jag är ganska bergsäker på att köket stänger 22.00. Men eftersom det var champions-league den här kvällen så vet jag inte om dom höll på till 22.30 eller nåt. Och det är främst under helgerna dom har en vakt. Han brukar dyka upp runt 19 tiden. Ganska okej pizzor. Definitivt inte bara "gangsterblattar" som hänger där. En klar övervikt åt äldre svenskar som tillbringar sina leverbelastade ålderdom med att hänga på V K& Bar och dricka fatöl.
Köket stänger 22 men pizza 22.30 enligt tidigare i tråden... Dock är det ingen kadaverdisciplin på tiderna tydligen...
Citera
2015-03-21, 14:03
Medlem
[quote=Yllek|52728951]Jag är ganska säker på att gärningsmännen i flykten från Vårväders var ganska jävla säkra på att dom hade klippt bröderna Chit och även den som man tillsammans med HC kom för, nämligen Berat K som man förväxlat Petar med. Dom två(Petar och BK)(även om jag bara sett P på bild o inte live) är inte helt olika om man tänker på att det var lite halvmörkt. Filmen eller fotot togs antagligen av samma anledning som fotbollsfirmorna filmar sina möten. Det kommer aldrig återfinnas o sågs antagligen bara av skytt 1 o 2, chauffören o ev någon mer innan dom kom på bättre tankar än att spara den o gjorde sig av med den.

Möjlig scenario att dom förväxlat han Petar med Ber¤t Kastrerad
Citera
2015-03-21, 14:04
Medlem
gurkmajjas avatar
En fundering är hur man fraktar dessa automatvapen. De kan ju knappast ha struttat runt med bössorna över axeln.
Citera
2015-03-21, 14:05
Medlem
Jeroms avatar
[quote=kalleskaviar2|52729103]
Citat:
Ursprungligen postat av Yllek
Jag är ganska säker på att gärningsmännen i flykten från Vårväders var ganska jävla säkra på att dom hade klippt bröderna Chit och även den som man tillsammans med HC kom för, nämligen Berat K som man förväxlat Petar med. Dom två(Petar och BK)(även om jag bara sett P på bild o inte live) är inte helt olika om man tänker på att det var lite halvmörkt. Filmen eller fotot togs antagligen av samma anledning som fotbollsfirmorna filmar sina möten. Det kommer aldrig återfinnas o sågs antagligen bara av skytt 1 o 2, chauffören o ev någon mer innan dom kom på bättre tankar än att spara den o gjorde sig av med den.

Möjlig scenario att dom förväxlat han Petar med Ber¤t Kastrerad
vad menar du..att dessa inte heller påträffas igen?
jag har sett massor av sådana klipp
Citera
2015-03-21, 14:06
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
..och han kommer ju att prata något alldeles otroligt mycket med polisen....

Det borde finnas något sätt att få honom, och andra, att prata. Morot, eller piska. Nånting.
Citera
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kramnik
Köket stänger 22 men pizza 22.30 enligt tidigare i tråden... Dock är det ingen kadaverdisciplin på tiderna tydligen...

Enligt alkoholtillståndet så är krogar skyldiga att kunna servera tillagadmat under hela öppettiderna. Oftast brukar krogarna stänga köket, diska klart allt, städa osv tex kl 22 sen har man bara Pizzor i frysarna som man kan värma upp om det skulle komma gäster som vill äta (eller om tillståndsmyndigheten skulle komma).
Citera
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Har du hört något om det skulle vara några av fatöls gubbarna som blev illa skadade? I så fall är det sorgligt fan dom vill ju bara leva och dra sin baijer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in