2015-03-21, 14:07
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
En fundering är hur man fraktar dessa automatvapen. De kan ju knappast ha struttat runt med bössorna över axeln.
Är det fastställt exakt vilka vapen det är och i så fall hur stora är dem?
Citera
2015-03-21, 14:08
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
varsin Kalasjnikov ska det vara dom är inte så små man gömmer så lätt precis. men om den ena hade en kappa på sig så skulle han lätt kunnat gömma båda vapnen under sen vid ingången där dom mötte Petar ge ut vapen till han med den gula polis västen.. Teori bara
Senast redigerad av Bönan 2015-03-21 kl. 14:13.
Citera
2015-03-21, 14:09
Medlem
Citat:

Tror det är stora vapen såg bild på skotten som låg på marken utanför resturangen skotten kändes som minst 20cm långa skall hitta bild ?
Citera
2015-03-21, 14:09
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
varsin Kalasjnikov ska det vara
Ja det är vad jag har hört också. Och det är ju inget man stoppar i byxlinningen precis.
Citera
2015-03-21, 14:10
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaraben
Brottet i sig.Okey polisen som säger att dom satt och tittade på.Ang polis väst .Såg dom inte att dom kom med maskerna. Då har dom kunna ringt på förstärkning.Fattar väl vem som helst att det är något på tok om dom kommer i masker.

Om dom satt och spana mot resturangen bör dom ha sett ryggen på polisvästarna och det är vanligt att dom är maskerade under tillslag,

Lite ot
Borde inte resturangen byta namn nu, ett mer passande skulle vara Allahs AK-bar
Citera
2015-03-21, 14:11
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Men snälla kolla in bilden! Denna man är snarare 52 än 38 år. Alltså den äldre. Jag fick också PM av en nyregistrerad som hävdar att det skulle vara den yngre som är P:s pappa. Svårt att tro.

Den dömde är född 1962. Den yngre född 1976. Om den dömde (d.ä) inte är PPs pappa, och PPs pappa har samma namn så måste han alltså vara d.y (?).
Citera
2015-03-21, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Ja det är vad jag har hört också. Och det är ju inget man stoppar i byxlinningen precis.
Polisen hittade en dumpad Volvo dagen efter som de misstänker användes av GM.
Citera
2015-03-21, 14:12
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Polisen hittade en dumpad Volvo dagen efter som de misstänker användes av GM.
Då kan de ju iofs parkerat precis utanför haket.
Citera
Medlem
Joels-bitars avatar
[quote=kalleskaviar2|52729103]
Citat:
Ursprungligen postat av Yllek
Jag är ganska säker på att gärningsmännen i flykten från Vårväders var ganska jävla säkra på att dom hade klippt bröderna Chit och även den som man tillsammans med HC kom för, nämligen Berat K som man förväxlat Petar med. Dom två(Petar och BK)(även om jag bara sett P på bild o inte live) är inte helt olika om man tänker på att det var lite halvmörkt. Filmen eller fotot togs antagligen av samma anledning som fotbollsfirmorna filmar sina möten. Det kommer aldrig återfinnas o sågs antagligen bara av skytt 1 o 2, chauffören o ev någon mer innan dom kom på bättre tankar än att spara den o gjorde sig av med den.

Möjlig scenario att dom förväxlat han Petar med Ber¤t Kastrerad

Jag tror oxå på den teorin
Dom kan ha sett han bakifrån eller sidan å trott att det var han
Citera
Medlem
[quote=Jerom|52729130]
Citat:
Ursprungligen postat av kalleskaviar2
vad menar du..att dessa inte heller påträffas igen?
jag har sett massor av sådana klipp

Nej. Det är inte det jag säger. Läs igen. Det jag säger är att händelsen på Vårväders dokumenterades av samma anledning som fotbollsfirmorna dokumenterar sina möten, så att det kan runkas till det om o om igen.
Citera
2015-03-21, 14:13
Medlem
[quote=Jerom|52729130]
Citat:
Ursprungligen postat av kalleskaviar2
vad menar du..att dessa inte heller påträffas igen?
jag har sett massor av sådana klipp

Menar att det är fullt möjligt att dom förväxlat denna Petar med Husseins vän Berat.
Citera
2015-03-21, 14:13
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Enligt alkoholtillståndet så är krogar skyldiga att kunna servera tillagadmat under hela öppettiderna. Oftast brukar krogarna stänga köket, diska klart allt, städa osv tex kl 22 sen har man bara Pizzor i frysarna som man kan värma upp om det skulle komma gäster som vill äta (eller om tillståndsmyndigheten skulle komma).
vad jag hört skall det räcka med en varm måltid och det kan dom lösa med uppvrämda nachos och guacemole..rätt vanligt som pubmat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in