Jag är ganska säker på att gärningsmännen i flykten från Vårväders var ganska jävla säkra på att dom hade klippt bröderna Chit och även den som man tillsammans med HC kom för, nämligen Berat K som man förväxlat Petar med. Dom två(Petar och BK)(även om jag bara sett P på bild o inte live) är inte helt olika om man tänker på att det var lite halvmörkt. Filmen eller fotot togs antagligen av samma anledning som fotbollsfirmorna filmar sina möten. Det kommer aldrig återfinnas o sågs antagligen bara av skytt 1 o 2, chauffören o ev någon mer innan dom kom på bättre tankar än att spara den o gjorde sig av med den.
Citat:
Ursprungligen postat av
BaraBiffen
Spontant tänker jag mig att om det inte är majorna så kanske det är en fraktion inom polisen som ligger bakom? Tänk Baseballigan fast som går ännu hårdare mot kriminella, skulle förklara västarna och varför inga GM är gripna. Har hört rykten om att det finns ett gäng råbarkade poliser i GBG som vill ta i med hårdhandskarna, var bal dom som var inblandad i slagsmålet mot ett mc-gäng på en krog i GBG för ett par år sedan (2013 på Locatelli tror jag?).
http://sv.wikipedia.org/wiki/Baseballigan
Men sluta nu med dina korkade grejer om Majorna som kontrollerar hamnen och är polare med ryssarna eller att poliser skulle gått samman i någon dödspatull med rötter i incidenten på incontro där tuppiga creware stötte på tuppiga poliser från bl.a. pikéten av en slump. Känner du att du måste framhäva Majorna som livsfarligt då o då i tråden?