2015-03-21, 13:28
Bannlyst
Så man var ute efter en person men lyckades döda 1 oskyldig och skada typ 7 andra oskyldiga? Ingen sitter säkert längre.
Citera
2015-03-21, 13:30
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
låter ännu konstigare att stå kvar vid ett så våldsamt brott fullt exponerad av allmänheten i tron om att "står jag här och dom skjuter 2-3 meter i från mig och jag inte rör mig så slipper jag undan alla misstankar"
Jo visst dom kunde också sagt -Du står kvar, och riktar vapnet mot huvudet och där chocken.
Ska bli intressant o se hur det verkligen gick till denna onödiga brutala handling.
Citera
2015-03-21, 13:30
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Har säkert tagits upp men orkar inte leta igenom hundratals sidor på mobilen..

Någon har sagt att dom hade masker på sig när dom gick in, såg span det också? Visst att man kan tro att det är snuten i västar som dom hade, men döskalle masker samtidigt?

Hörde intervju med anställd, ligger på aftonbladet nånstans,,, han säger "de hade dödskallemasker på sig… sån där punisher" …typ

Edit: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20492265.ab

De gick säkert med maskerna på skallen från bilen och drog ner dem (eller upp?) när de närmade sig lokalen.
Senast redigerad av allegrageller 2015-03-21 kl. 13:34.
Citera
2015-03-21, 13:33
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Jo visst dom kunde också sagt -Du står kvar, och riktar vapnet mot huvudet och där chocken.
Ska bli intressant o se hur det verkligen gick till denna onödiga brutala handling.
Håller med..men varför riskera att vittnet springer i väg när dom är inne, och inte ta honom först..ja det är många frågetecken...hoppas dom rätas ut inom en snar framtid
Citera
2015-03-21, 13:39
Medlem
b00b00s avatar
http://www.expressen.se/gt/skulle-se-barca--riskerar-bli-forlamad/

"Eftersom Hysen inte hade ID-kort på sig och är asylsökande kunde polisen identifiera honom först i torsdags eftermiddag. Det skedde med hjälp av handlingar från Migrationsverket."

Finns det verkligen några som helst asylskäl för medborgare i Kosovo?
Citera
2015-03-21, 13:41
Medlem
filmfreaks avatar
Jag antar* att köket stängde tidigast 23:00 eftersom ena BO var där för att hämta mat. Med den insikten borde GM ha vägt in att det, trots den sena tiden, kunde ha funnits exempelvis en hungrig förälder med ett barn sovandes i en barnvagn inne lokalen. Hade en ettåring dödats hade GM troligtvis blivit avslöjade inom ett dygn. inte ens ett kriminellt gäng med komplicerade hedersregler lär kunna stå för mordet av ett oskyldigt barn. Samhället skulle ha ställt ännu större resurser till förfogande i mördarjakten.

Därmed sagt var kanske det hänsynslösa skjutandet av gäster inte planerat utan en avledande manöver som på alla sätt gick fel på grund av ovana med vapnet, nervositet eller annat.

*(Off-topic: Jag hade tänkt titta på när köket stängde på Vår Krog men jag är inte ensam om att besöka sidan: "Bandwidth Limit Exceeded
The server is temporarily unable to service your request due to the site owner reaching his/her bandwidth limit. Please try again later.")
Citera
2015-03-21, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
http://www.expressen.se/gt/skulle-se-barca--riskerar-bli-forlamad/

"Eftersom Hysen inte hade ID-kort på sig och är asylsökande kunde polisen identifiera honom först i torsdags eftermiddag. Det skedde med hjälp av handlingar från Migrationsverket."

Finns det verkligen några som helst asylskäl för medborgare i Kosovo?
Nix... Dom blir avslagna generellt, men asylrätten ger ju rätt till prövning inom EU...
Citera
2015-03-21, 13:49
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Vad hände med denna vittnesuppgift?

"Mord och försök till mord
Enligt ett vittne som Expressen pratat med ska fyra personer sprungit mot en bil i närheten av krogen, strax efter skjutningen. I bilen satt en person.
– En av dem hade en stor kniv och en person som satt i bilen attackerades, säger vittnet.
Polisen rubricerar händelsen som mord och försök till mord.
Varken bil eller misstänkta gärningmän är ännu anträffade."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20491074.ab
Det undrar jag åxå. Den uppgiften blåstes bort direkt från media.
Citera
2015-03-21, 13:50
Medlem
Jag är ganska säker på att gärningsmännen i flykten från Vårväders var ganska jävla säkra på att dom hade klippt bröderna Chit och även den som man tillsammans med HC kom för, nämligen Berat K som man förväxlat Petar med. Dom två(Petar och BK)(även om jag bara sett P på bild o inte live) är inte helt olika om man tänker på att det var lite halvmörkt. Filmen eller fotot togs antagligen av samma anledning som fotbollsfirmorna filmar sina möten. Det kommer aldrig återfinnas o sågs antagligen bara av skytt 1 o 2, chauffören o ev någon mer innan dom kom på bättre tankar än att spara den o gjorde sig av med den.

Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Spontant tänker jag mig att om det inte är majorna så kanske det är en fraktion inom polisen som ligger bakom? Tänk Baseballigan fast som går ännu hårdare mot kriminella, skulle förklara västarna och varför inga GM är gripna. Har hört rykten om att det finns ett gäng råbarkade poliser i GBG som vill ta i med hårdhandskarna, var bal dom som var inblandad i slagsmålet mot ett mc-gäng på en krog i GBG för ett par år sedan (2013 på Locatelli tror jag?).

http://sv.wikipedia.org/wiki/Baseballigan

Men sluta nu med dina korkade grejer om Majorna som kontrollerar hamnen och är polare med ryssarna eller att poliser skulle gått samman i någon dödspatull med rötter i incidenten på incontro där tuppiga creware stötte på tuppiga poliser från bl.a. pikéten av en slump. Känner du att du måste framhäva Majorna som livsfarligt då o då i tråden?
Citera
2015-03-21, 13:50
Medlem
Greenskys avatar
Att helt kallblodigt bara meja ner folk på det här sättet får mig att misstänka att gärningsmännen är IS-krigare med erfarenhet. Nånting säger mig det, bara spekulation än så länge från min sida.

Hämnden? När kommer den?

Att oskyldiga råkar stryka med verkar inte ha ngn större betydelse om man ser till de senaste två dåden. (Uddevalla+Vårväderstorget)

Brottet i sig här kommer säkert att få hämndkonsekvenser. Frågan är vad som kommer att hända härnäst?

En bilbomb som spränger bort halva *e*** ****r**** **r* kanske?

Bara spekulation som sagt.....
Citera
2015-03-21, 13:51
Medlem
Brottet i sig.Okey polisen som säger att dom satt och tittade på.Ang polis väst .Såg dom inte att dom kom med maskerna. Då har dom kunna ringt på förstärkning.Fattar väl vem som helst att det är något på tok om dom kommer i masker.
Citera
2015-03-21, 13:56
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Att helt kallblodigt bara meja ner folk på det här sättet får mig att misstänka att gärningsmännen är IS-krigare med erfarenhet. Nånting säger mig det, bara spekulation än så länge från min sida
Än så länge tror jag att det inte var planerat att skjuta vilt på människor utan att det skedde av misstag på grund av just nu okända faktorer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in