Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-03-11, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esthers
Söker ett gammalt pcspel där man styr en metallkula, skitsvårt var det. Marken som man skulle "balansera" på har jag för mig var grön och vissa delar av den var tunnare, vilket innebar att den försvann när man rullade över den. Det man föll ner i var svart mörker, detta gjorde att spelet var ganska dystert och jag har för mig att det inte var någon musik.

Jag har googlat runt men hittar absolut ingenting som är likt.
Var det i 3d, likt Kula World? Vad snackar vi för tidsepok ungefär?
Citera
2015-03-11, 19:49
Medlem
estherss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolandOfGilead
Det är inte Ballance (från 2004) eller Gyroball?

http://en.wikipedia.org/wiki/Ballance
Nej, grafiken var mycket enklare än ballance och den andra var det inte. Sjukt irriterande att det inte går att hitta!
Citera
2015-03-11, 19:54
Medlem
estherss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Var det i 3d, likt Kula World? Vad snackar vi för tidsepok ungefär?
Jag har för mig att man bara såg uppifrån, så nej... Det borde iallafall ha varit tretton, fjorton, femton år sedan jag spelade det.
Citera
2015-03-12, 16:38
Medlem
estherss avatar
Efter väldigt många sökningar senare så hittade jag äntligen spelet.
Konstigt hur man kommer ihåg annorlunda.
https://www.youtube.com/watch?v=_X1bIrN9n1A
Citera
2015-03-14, 19:42
Medlem
soulreapers avatar
Vill ännu en gång påminna om att det här inte är en tråd för rekommendationer. Tydligen är detta trots moderatorsmeddelandet som visas när man postar ett inlägg svårt att ta till sig.
OT raderat
//MOD
Citera
2015-03-19, 10:14
Medlem
Ska bara meddela att jag hittade det spelet jag sökte efter och ifall någon letar efter samma spel så kan jag säga att det heter: Snavely! och var visst inte till PC utan Classic Mac.

//
Citera
2015-03-20, 04:31
Medlem
Jag söker ett spel, spelade det för ca 15 år sedan.
Man spelar en pojke med jojo, man hoppade runt på olika stenar kom jag ihåg. Man kom till olika rum precis som på zelda och för att komma vidare var det oftast något som måste lösas. När man inte vara rummen så gick man runt på karta precis som zelda. Jojon kunde uppgraderas och bli mer kraftfullare. Pojken tror jag såg ut som han i pokemon. Jag kom ihåg att man blev uppäten utav en val och man kom till gommen där valen tillslut sprutade ut en genom hålet. Något annat jag kom ihåg var att det var en papegoja som sa ett lösenord till ett piano som man skulle spela. På slutet så var det något med ett rymdskepp tror jag.

Skulle uppskattas om någon visset vad detta spel var för något. Jag tror det var på nes, men är inte helt 100 eftersom jag inte har hittat det ännu efter en stunds sökande.

Tack skulle uppskattas om någon visste
Citera
2015-03-20, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremile
Man spelar en pojke med jojo, man hoppade runt på olika stenar kom jag ihåg. Man kom till olika rum precis som på zelda och för att komma vidare var det oftast något som måste lösas. När man inte vara rummen så gick man runt på karta precis som zelda. Jojon kunde uppgraderas och bli mer kraftfullare. Pojken tror jag såg ut som han i pokemon. Jag kom ihåg att man blev uppäten utav en val och man kom till gommen där valen tillslut sprutade ut en genom hålet. Något annat jag kom ihåg var att det var en papegoja som sa ett lösenord till ett piano som man skulle spela. På slutet så var det något med ett rymdskepp tror jag.

Skulle uppskattas om någon visset vad detta spel var för något. Jag tror det var på nes, men är inte helt 100 eftersom jag inte har hittat det ännu efter en stunds sökande.

StarTropics?
Citera
2015-03-20, 07:00
Medlem
LilAardbeis avatar
Citat:

Kanske det fantastiska spelet Earth Bound? Du spelar som Ness, som påminner lite om Ash antar jag, och kan senare ha en jojo som vapen och även uppgradera den osv.
Citera
2015-03-20, 18:51
Medlem
Citat:

I Alundra på PSX så hade man en "kanonkula" i ett snöre som man svingade som en jojo. Det är även väldigt likt Zelda.
Citera
2015-03-20, 20:15
Medlem
leathur_ls avatar
Det är StarTropics som nån sa. 100%.
Citera
2015-03-25, 11:37
Medlem
opdevloerhoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opdevloerhoer
Söker ett spel som låter väldigt likt detta. Efter det beskrivna introt började man på en parkeringsplats framför en skyskrapa, gick man in upprepade sig scenen med mannen som ser på tv. Det fanns fienderobotar med 4 ben som gick runt som spindlar. Det fanns helikoptrar, de hade tänder målade i fronten och även vanliga vingar på sidan vill jag minnas. Det kan även ha funnits stridsvagnar. Det är inte deus ex, iron helix eller time commandor som föreslagits i tråden. Fps-vy.
Någon som vet?

Hittade det själv, inte riktigt som man kom ihåg det men fortfarande skoj att sparka igång.
https://www.youtube.com/watch?v=Qe65LMZ0o_I
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in