Det var deras första hemmamatch, deras första match spelade de i omgång 1 mot Kakas Orlando. Den matchen slutade 1-1. Så du har alltså inte "varit med från början"..
Haha fail, menade hemmamatch. Men det med att vara med från början var ett skämt och försök till diss till folk som hejar på topplagen i europa. Men den faila hårt nu, back to the drawing board för mig. Självklart kommer jag inte hänga med i amerikanska ligan, men tack för rättelsen
Var skillnad förr, nu när sheikar och ryssar äger varannat lag och "fans" byter klubbar efter vilka som är bäst för tillfället så ser jag inte mycket skillnad mellan USA och Europa längre. Största skillnaden är väl att amerikanska fans i vart fall hejar på ett lag från sitt eget land..
Senast redigerad av BrutusBeefcake 2015-03-18 kl. 22:01.
Haha fail, menade hemmamatch. Men det med att vara med från början var ett skämt och försök till diss till folk som hejar på topplagen i europa. Men den faila hårt nu, back to the drawing board för mig. Självklart kommer jag inte hänga med i amerikanska ligan, men tack för rättelsen
De spelar alltså på Yankee Stadium; där New York Yankees spelar baseboll.
De lär visst vara oroliga för att gräset ska åka på stryk.
Baseboll och fotboll samtidigt. Lägg på en torr sommar så lär gräset inte må så bra.
Baseboll och fotboll samtidigt. Lägg på en torr sommar så lär gräset inte må så bra.
Planskötarna får att göra.
Jag antar att de har råd med sprinklers och andra hjälpmedel för att förbättra gräset.
Planskötarna får att göra.
Nu har jag ju inte mycket koll på sån däringa amerikansk brännboll, men är inte dom planerna rätt så gigantiska och rätt så kvadratiska på det? Känns som om det kan bli en halv kilometer från läktaren till planen..
Nu har jag ju inte mycket koll på sån däringa amerikansk brännboll, men är inte dom planerna rätt så gigantiska och rätt så kvadratiska på det? Känns som om det kan bli en halv kilometer från läktaren till planen..
Ett projekt likt NYFC i Europa hade jag kräkts över men i den amerikanska kontexten gillar jag det. Ska du starta en ny klubb så funkat det på det viset. Det följer jänkarnas tradition. När du idrottar som ung gör du det via skolan och inte via någon klubb vilket gör det svårt att bygga upp en klubb á la Europa.
Sen är väl NYFC en äkta NY-klubb. Red bull håller ju till ute i NJ. Nu verkar dessutom som NYRB ska sluta spendera pengar. Antar att RB främst ska fokusera på på Salzburg och Leipzig framöver. Förra året gick det väl dessutom rykten om att RB ska sälja NYRB
Ja, där måste jag ju säga att jag föredrar gamla Rambergsvallen framför den där saken. Sitter man i det hörnet där fotografen är så behöver man ju kikare..
Ja, där måste jag ju säga att jag föredrar gamla Rambergsvallen framför den där saken. Sitter man i det hörnet där fotografen är så behöver man ju kikare..
Smaken är som baken, men jag föredrar ett packat Yankee Stadium.
Måste säga att MLS är jävligt pantade som har det systemet inom fotboll.. Jag älskar konceptet när det handlar om sporter som amerikansk fotboll, hockey och basket när USA har alla de bästa spelarna redan. Det här limiterar deras chanser att ta MLS uppåt och bli en toppliga.
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ja, det funkar ju för de andra ligorna för att de saknar konkurrens och är störst. Däremot begränsar det så klart MLS möjlighet att konkurrera med Sydamerika och Europa.
Ni missar ju helt båten båda två (vilket i Mishima fall är anmärkningsvärt då han är jävligt vass)....
Europeisk sport öppna ligor med prestationsbaserad ersättning
Amerikansk sport stängda ligor där ägare blir franchisetagare i ligan
Om ni börjar i den endan och tänker efter om vinstintressen?
I MLS måste du inte sluta Topp4 för att spela CL eller för den delen äns undvika nedflyttning visst en missad play off plats skadar din popularitet & rykte och skadar din tillväxt temporärt men det är ingenting som inte går att fixa till nästa säsong.
Att åka ur en toppliga i Europa kan få negativa konsekvenser som startar en negativ spiral som aldrig vill ta slut eller ibland tar ett halvt decenium att ta sig ur. Därför är Europeiska klubbar slavar till spelarnas/tränarnas prestation och indirekt till agenterna.
Spelar ingen roll hur bra Hammarby marknad är om Bajen inte kan gå upp från Superettan faller hela konceptet.
i USA är Sport något som är lukrativt för ägaren snarare än en jävligt dyr hobby (som i Europa) där du antingen slutar pank eller avskyd och hatad av lokalbefolkningen.
Just att den Amerikanska ligan inte är resultatinrktad + Att hela Draftssytemet
(okej det är mer påtagligt i de andra amerikanska sporterna då MLS designated/salary cap fortf tillåter en viss utkrystallisering alla Galaxy, Sounders mdfl).
är ju en inbyggd konkurannsregulator. Gör att vinna till varje pris inte blir lika viktigt längre utan ligan blir mer av en lunk.
Vilket gör att när de flesta lagan ställs mot lag från mer tävlingsinriktade nationer underpresterar de.
den nu nedlagda Concacaf Champions Cup som numera blivit Concacaf (wait for it....)
wait
wait
wait
CHAMPIONS LEAGUE
Har under de senaste 10åren aldrig vunnits av ett MLS lag!!! (Trots att MLS har 4 lag med i turneringen varje år numera).
Mexikanska lag har vunnit 9 av de 9 senaste gångerna
tillfället innan det var det Saprissa från Costa Rica
7 av 9 de senaste finalerna har varit hel Mexikanska
Av de senaste 10åren har det varit Två finalag från Costa Rica (Saprissa vinnare 2005) & ett ynka från USA (Real Salt Lake City) resten Mexiko. Så innan ni börjar pissa i brallan över MLS "hot mot Europeisk Fotboll" ska de nog börja klara sig bättre mot mediokra Mexikanska lag.
Mexiko har en liga som kan ligställas med Ryssland/Grekland i nuläget.
MLS ligger väl kanske där spelarmässigt också men prestationsmässigt ligor de nog på samma nivå som Tjeckiska, Danska eller Allsvenska lag....