2015-03-20, 12:52
Medlem
Hej,

Har en Netgear CG3700EMR som jag fått av comhem, men som den är både ostabil och inte kommer upp i rätt hastighet har jag skaffat mig en ASUS RT-AC56U.

Så till problematiken, ska vad jag har förstått brygga NETGEAREN genom att stänga av NAT för att sedan ansluta ASUS'en och använda den som router. dvs bara ha netgear som modem.

Men hur stänger jag av detta "NAT"? Är inne i routern och grötar men hittar inte rätt? Googlat massa och alla säger "stäng av NAT" men hittar ingen som förklarar hur jag stänger av detta.. Hjälp FB !
Citera
2015-03-20, 12:57
Medlem
Logga in i modemet, tryck på "Advanced"-fliken, tryck på "Administration" i vänstra menyn sen väljer du "Router mode" och bockar i NO.
Citera
2015-03-20, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spajderman
Hej,

Har en Netgear CG3700EMR som jag fått av comhem, men som den är både ostabil och inte kommer upp i rätt hastighet har jag skaffat mig en ASUS RT-AC56U.

Så till problematiken, ska vad jag har förstått brygga NETGEAREN genom att stänga av NAT för att sedan ansluta ASUS'en och använda den som router. dvs bara ha netgear som modem.

Men hur stänger jag av detta "NAT"? Är inne i routern och grötar men hittar inte rätt? Googlat massa och alla säger "stäng av NAT" men hittar ingen som förklarar hur jag stänger av detta.. Hjälp FB !
Advanced -> Administration -> Router Mode -> No

EDIT: Fan, tvåa på bollen.
Citera
2015-03-20, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isobit
Logga in i modemet, tryck på "Advanced"-fliken, tryck på "Administration" i vänstra menyn sen väljer du "Router mode" och bockar i NO.

Var inne där och misstänkte den fliken men vågade inte trycka, tack. skall testas!
Citera
2015-03-20, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XenapZ
Advanced -> Administration -> Router Mode -> No

EDIT: Fan, tvåa på bollen.

Tack ändå
Citera
2015-03-20, 13:34
Medlem
Nu är vi igång dock ligger de andra nätverken som jag hade via NETGEAREN kvar? kan ansluta osv. men är problemfritt via ASUS'en?
Citera
2015-03-20, 13:42
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spajderman
Nu är vi igång dock ligger de andra nätverken som jag hade via NETGEAREN kvar? kan ansluta osv. men är problemfritt via ASUS'en?
Stäng av wifi i Netgear'en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in