Citat:
Ursprungligen postat av
JeffreyLebowski
I morgon två veckor helt vit.
Har redan börjat kunna sova normalt, senaste två nätterna har jag slocknat direkt när jag lagt mig i sängen, har sovit hela natten också. Nästan så jag sover för mycket nu, men det är ett angenämt problem!

Citat:
Ursprungligen postat av
EsoxLucius81
Bra jobbat, jag är inne på vecka sju nu.
Så länge har jag inte varit nykter sedan jag började dricka för c:a 20 år sen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Saturnuspojken
Hurra för er som klarar av att lägga av! Själv har jag varit utan alkohol över 3 år men suget finns fortfarande kvar. Tyvärr sitter suget kvar väldigt länge tydligen så kämpa på!
Bra jobbat, nu gäller det att hålla i! Vår och sommar på G, med uteserveringar och partyn...
Kan ju säga att jag har 2,5 år nu drogfri. Vill inte slå mig för bröstet, men jag har inget som helst sug efter alkohol eller droger.
Missbrukat i flera årtionden, men det är borta.
Tror det beror på att jag genomgått en grundlig behandling, träffat många att prata med på AA och framförallt kanske på att jag blivit helt ärlig.
Jag håller det inte hemligt att jag är alkis och narkoman. Alla mina nära och arbetskamrater vet. Jag skäms inte ett dugg och jag slipper hitta på ursäkter när alkohol serveras.
Är så jäkla skönt att slippa dessa undanflykter jag tidigare alltid haft när jag ytterligare en gång försökt bli nykter. Har väl gått igenom allt man kan hitta på för att slippa berätta att jag kan inte dricka.
Alla dessa undanflykter jag dragit med förut gjorde bara att tanken på dricka ständigt fanns. Blev som omöjligt att koppla bort tankarna, för man kunde ju inte köra samma vals flera gånger. Blev genomskådad och i stället för att säga "JAG KAN INTE", bevisade jag motsatsen genom att dricka med.
I början sakta och kontrollerat, men elden var tänd. Igen och åter igen, gång på gång. År ut och år in.
Till slut gick ju allt käpprätt åt helvete med både alkohol och droger, fast inte kunde jag vara ärlig ens då den första gången.
Nej drogerna det var min hemlighet, ingen visste knappt jag själv... Förnekelsen är så stark så man lurar sig själv.
Det var nödvändigt för mig att köra mig själv totalt in i väggen en gång till. DÅ fattade jag efter alla dessa år, så fattade jag.
Så mitt råd till er som kämpar mot detta är att inte kämpa ensamma. Lär er så mycket ni kan om missbruk och beroende. Träffa andra som klarar leva drogfria, lyssna på hur dom gör. Bestäm er en gång för alla.
Det som var viktigast för mig: var ärliga, sluta ljuga och manipulera.
/Kram på er!