2015-03-20, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Spelar roll hur många gånger han var straffad för dussingrejor (om några), han var fortfarande bara 20 år. Men du kanske tänker lite som ISIS, halshugg på bara..

Inte för att vara sådan, men är du helt bakom flötet?
Hur skall jag som inte känner personen veta om han är ostraffad eller ej?
Hur skall jag veta om han gjort något ohyggligt som kan generera till att han blev mördad?
Nu var han inte straffad utan ostraffad och oskyldig och han förtjänade inte att dö.

Fast du kanske hade sörjt lika mycket om nu tex. en väldtäktsman dött som om din egen mor dött?
Så RIP, mina kondoleanser går ut till hans familj och vänner och jag hoppas vi kan droppa detta nu.

Puss.
Citera
2015-03-20, 00:46
Medlem
Vill man se hur stället "Vår Krog & Bar" ser ut kan man kolla in på deras FBsida finns lite bilder på den.

https://www.facebook.com/pages/Var-Krog-Bar/653043281407033

http://www.varkrog.se/

Denna skylt är kanske dags att ta ner.
https://www.facebook.com/653043281407033/photos/a.653048888073139.1073741828.653043281407033/653049068073121/?type=1&permPage=1
Citera
2015-03-20, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Ok, på min tid så hängde det ett gäng "tunga" zigenare där.
Inga tiggare om man säger så, tänkte att de fortfarande hängde där...

överdriv inte nu, det var 2 bröder bara. inte ett gäng tunga romer (zigenare)
Citera
2015-03-20, 00:47
Bannlyst
läser om skjutningen i the guardian hittade ett intressant stycke: "Sweden and neighbouring Denmark have a longstanding problem with criminal gangs, including Hells angels, Bandidos and several immigrant groups which battle for control of the local drug trade."

Vilket av ovanstående misstänks ligga bakom skjutningen? Är the Guardian rasister?
Citera
2015-03-20, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColinCherry
läser om skjutningen i the guardian hittade ett intressant stycke: "Sweden and neighbouring Denmark have a longstanding problem with criminal gangs, including Hells angels, Bandidos and several immigrant groups which battle for control of the local drug trade."

Vilket av ovanstående misstänks ligga bakom skjutningen? Är the Guardian rasister?

flera gripna efter vapen fynd i röda bilen

länk

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2661902-flera-gripna-med-vapen-i-bil
Citera
2015-03-20, 01:08
Medlem
Grumpe0000s avatar
http://www.expressen.se/nyheter/tva-gripna-av-polis-med-dragna-vapen/

Vid klockan 21.40 på torsdagskvällen gjorde polisen ett ingripande mot två personer i centrala Göteborg. Med dragna vapen tvingade de ut männen ur bilen.

– Det var en målad polisbil och tre civilbilar som stoppade bilen, säger vittnet Marianne.

Polisen kommer nu att jämföra de beslagtagna vapnen med de fynd som man gjorde vid skjutningen på Hisingen.
Citera
2015-03-20, 01:47
Medlem
yasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
http://www.expressen.se/nyheter/tva-gripna-av-polis-med-dragna-vapen/

Vid klockan 21.40 på torsdagskvällen gjorde polisen ett ingripande mot två personer i centrala Göteborg. Med dragna vapen tvingade de ut männen ur bilen.

– Det var en målad polisbil och tre civilbilar som stoppade bilen, säger vittnet Marianne.

Polisen kommer nu att jämföra de beslagtagna vapnen med de fynd som man gjorde vid skjutningen på Hisingen.

Av hylsorna att döma så är det AK47 eller liknande som använts på brottsplatsen.. Detta måste betyda att dom har beslagtagit ett automatvapen i och med gripandet eller har jag fel?
Citera
2015-03-20, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aahaaotaahaa
Någon som ser likheterna med M.Selman mordet? Känns som det här kan vara vedergällning från lillebror Selman.
Nån som kan bekräfta att nån från "vårväderligan" fanns i krogen? I så fall är den tilltänkta måltavlan enkelt gissa.
Känslan säger att nån av Jobe eller kastrati satt där inne och att det här var ett beställningsjobb.
Eventuellt Tony apa, som syns till i området, kan ha varit måltavlan.
BARA SPEKULATIONER. Att vi har kriminella inblandade är inget gissninglek. Hoppas bara inte oskyldiga dött här

Ingen Jobe träffades.
dock en Pet*r som gick bort. det ja vet hittills.
Citera
2015-03-20, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bammso
Skjuts det over ett svenskt luder? Verkar vara sa. Lilla Sverige e fullt med blonda luder och massa neandertalare/grottfolk som vill och far knulla dom. Grattis Sverige, jag e inte stolt.

Hörde att en tjej sade att detta "Krig" började pga det i SVTs program.

Nu bor jag inte i Göteborg & umgås inte med människor som säljer knark eller springer runt med skarpladdade pistoler eller kalashnikovs.

Men förmodligen så är det nog så att det handlar om knarkförsäljning inom detta område.
Enligt Expressen(tror jag det var) så är det något "Krig" mellan grupperingarna i södra & norra Biskopsgården. Var tex en skjutning år 2013 där en 23åring sköt massa skott i luften/mot andra.
Enda skotten(vådaskott) som träffade en annan människa var visst att 23åringen sköt sin egna 18-19åriga mopedchaufför som skulle köra honom från platsen.
Senast redigerad av Azimut68 2015-03-20 kl. 04:04.
Citera
2015-03-20, 05:14
Medlem
Frågan är hur gärningsmännen visste att målet befann sig på restaurangen. Dom måste ha varit där och reket en kort tid innan och kanske lämnat spår efter sig eller blivit igenkända. Då måste dom ha sett ut person 1 och person 2 som dom skulle skjuta.

Eller så är attacken helt random eller make it up as we go along. Drar man in med en Ak47 och börjar skjuta på måfå blir det ju många fler dödsoffer. Annars är det väl enklare att tvinga ut några snubbar i köket och avrätta dom där.
Citera
2015-03-20, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Frågan är hur gärningsmännen visste att målet befann sig på restaurangen. Dom måste ha varit där och reket en kort tid innan och kanske lämnat spår efter sig eller blivit igenkända. Då måste dom ha sett ut person 1 och person 2 som dom skulle skjuta.

Eller så är attacken helt random eller make it up as we go along. Drar man in med en Ak47 och börjar skjuta på måfå blir det ju många fler dödsoffer. Annars är det väl enklare att tvinga ut några snubbar i köket och avrätta dom där.

Dem har väl spioner ute som spanar och avlönade tipsare. Kan vara någon som varit på restaurangen och ätit eller hämtat mat som kollade efter fienden och såg dem. Kan ha varit en 10-12 -åring som skickats ut på spaning.
Sedan tror jag killen som stod och väntade utanför blev avrättad för att han sett för mycket, de vände ju tillbaka och sköt honom enligt vittnesuppgifter.
Citera
2015-03-20, 05:34
Medlem
En av de största ledtrådarna borde väl vara maskerna de bar vid skjutningen.

Steg 1. Ta reda på vilka som gör dessa masker och ta kontakt med dem
Steg 2. Ta reda på vilka återförsäljare det finns på dessa masker, låt säga att det är 70st leksaksaffärer i Sverige
Steg 3. Ta reda på vilka utav dessa affärer som sålt en sådan mask de senaste 6 månaderna (antagligen så låg maskerna hemma sen Halloween eller så är de köpta väldigt nyligen), låt säga att det kanske är 8-10st affärer
Steg 4. Ta reda på vilka dessa personer är och plocka in dem på förhör/sätt span på dem, med 99% säkerhet så har de använt sig utav ett kontokort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in