2015-03-19, 05:21
Medlem
Alla minns vi väl mediadrevet efter flinken i falun -94 och senare samma år sturekompaniet, extrainsatta nyheter dygnet runt. iofs så fanns inte internet i samma utsträckning men ändå, minns att det blev större rubriker av breivik (Viss skillnad jag vet), Men finns det ett visst ointresse när det kommer till blattar o förortsgäng att rapportera? Jag tror då det och det borde granskas..
Citera
2015-03-19, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OLDDEAR
Några var uppenbarligen inte Guds bästa barn är dock helt klart.
jag vet precis vad det är för folk som går dit. visst finns det kriminella men det är även knegare och studenter. så ja det kan mycket väl vara så att svennebanan har kommit ivägen för en kula.
Senast redigerad av bergstrollet 2015-03-19 kl. 05:28.
Citera
2015-03-19, 05:26
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidr23
Kan en av de skjutna heta M*tk* eller nåt liknande? (a och o)
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/uppgift-flera-skadade-i-skottlossning
1:07 in i klippet säger ett vittne att han har hållit upp sin kompis M*tk*
Kanske inte är ett namn han säger?
Jättemiss av SVT om det skulle vara hans namn dock
Finns faktiskt inte mer än ett tiotal med det namnet i Sverige, varav en bor bara ett stenkast från torget i början av Blåsvädersgatan.
Han är 57 och skulle väl i så fall vara ett oskyldigt offer som kom i vägen för kulorna och inte inblandad i ett ev. gängkrig.
Citera
2015-03-19, 05:30
Medlem
Verkar troligt med tanke på adressen och ålder till kompisen i bild på tvn
http://www.ratsit.se/19571202-Matko_Letica_Goteborg/sWE9mI_kmYt7uiDg_CrcQ9HFB1f7HUdzRuC44ikqZUk
Citera
2015-03-19, 05:36
Medlem
Detta brott skall nog inte jämföras med det i Uddevalla för några veckar sedan.
Där verkar det som att några väldigt närstående GM blivit osams med BO, och då är det lätt att utreda.

I detta fall verkar det som att GM planerat sitt dåd kanske flera månader i förväg, med flyktvägar och annat.
Citera
2015-03-19, 06:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orange123
Alla minns vi väl mediadrevet efter flinken i falun -94 och senare samma år sturekompaniet, extrainsatta nyheter dygnet runt. iofs så fanns inte internet i samma utsträckning men ändå, minns att det blev större rubriker av breivik (Viss skillnad jag vet), Men finns det ett visst ointresse när det kommer till blattar o förortsgäng att rapportera? Jag tror då det och det borde granskas..
Skillnaden är inte i första hand etniciteten hos gärningsmännen utan kriminaliteten hos offren.
Citera
2015-03-19, 06:04
Medlem
Någon som ser likheterna med M.Selman mordet? Känns som det här kan vara vedergällning från lillebror Selman.
Nån som kan bekräfta att nån från "vårväderligan" fanns i krogen? I så fall är den tilltänkta måltavlan enkelt gissa.
Känslan säger att nån av Jobe eller kastrati satt där inne och att det här var ett beställningsjobb.
Eventuellt Tony apa, som syns till i området, kan ha varit måltavlan.
BARA SPEKULATIONER. Att vi har kriminella inblandade är inget gissninglek. Hoppas bara inte oskyldiga dött här
Citera
2015-03-19, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Det talas om skjutvapen, inte kanoner.

Vet du hur en kula kaliber 7.62mm påverkar ett huvud? När kulan entrar offret så följer energi med in efter kulan som i kontakt med skalen börjar vobbla som skapar otroligt tryck på skallen då den fyller rummet den efterlämnat med den sagda energin.

https://www.youtube.com/watch?v=nJHqaigSglw
Citera
2015-03-19, 06:22
Medlem
potatisgris1981s avatar
Uppenbart att det rör sig om en uppgörelse mellan samma gäng som sista åren.

Detta är inga afganer som har flutit iland på en dörr i Ystad utan grabbar som är födda här. Att säga att det beror på massinvandringen som vi har haft sista åren är helt jävla efterblivet.

Jag jobbar i stadsdelen så det här lär bli en spännande dag..

Väntar med spänning på att nåt chipsmongo ska säga "men blev inte allt bättre med en fritidsgård?"
Citera
2015-03-19, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Vilket är det andra dödsoffret btw?
En påträffades ju ute men den andra då?
Sjukhuset har inte gått ut med info så antar det var inne på krogen då?

Är det f.ö fortfarande han turken/kurden som äger stället?
Krogen har bytt ägare säkert 3-4 gånger på några år.
Citera
2015-03-19, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potatisgris1981
Uppenbart att det rör sig om en uppgörelse mellan samma gäng som sista åren.

Detta är inga afganer som har flutit iland på en dörr i Ystad utan grabbar som är födda här. Att säga att det beror på massinvandringen som vi har haft sista åren är helt jävla efterblivet.

Jag jobbar i stadsdelen så det här lär bli en spännande dag..

Väntar med spänning på att nåt chipsmongo ska säga "men blev inte allt bättre med en fritidsgård?"

Äldre invandring som nu spårat ur menar du?
Då ser framtiden kanske inte direkt ljusare ut.

Vardagsmat. Till och med media behandlar detta som en knorr i vardagen. Vad tror vi? AK47, 2-5 döda?
Citera
2015-03-19, 06:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det går att rädda de flesta nu för tiden(även om det naturligtvis kan vara oerhört svårt och avancerade ingrepp), modern medicin är fantastiskt. Jag såg en filmsnutt om en kille som fått halspulsådern avsprängd i praktiken, hela halsen var sönder sprängd, man kunde stoppa in handen i den, läkarna plockade ut en blodåder ur låret på honom och sydde in i halsen, han överlevde, lite hjärnskadad dock, pga syrebristen till hjärnan, inte så att han var efterbliven, men han hade dålig rörelse i vänsterhanden, kunde inte direkt använda handen, då det var svårt att få fingrarna att röra sig, och väldigt dålig muskelstyrka.

Var snäll och hoppa inte in i tråden och sprid BS! Du har uppenbarligen ingen som helst kunskap om akut traumatologi!

När slutsiffrorna efter den här sällsynt vidriga attacken ligger på bordet, kommer det att finnas en väldigt massa förtvivlade anhöriga som kommer att anklaga sjukvården för att man inte gjort allt man kunnat för just deras döde.
Jag räknar med att få höra att det skulle ha berott på att NN var av visst etniskt ursprung, för så fungerar människor i chock. Det är därför dumt och obetänksamt av dig att sprida orealistiska förväntningar i en situation som denna.
Här kommer vi att ha många döda.
Det är illa nog..

RIP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in