2015-03-19, 23:15
Medlem
MADs avatar
Extremt vinklad rubrik.
Det har ju absolut inget med tiggare att göra utan är en förordning som innebär att även EU-medborgare kan söka asyl i Sverige. När de gjort det så har de samma förutsättningar till bidrag som asylflyktingar från andra länder har.
Dock så är fattigdom inget skäl till asyl så ingen av tiggarna kommer att få svenskt medborgarskap.
Har svårt att tänka mig att de ens skulle hinna få bidrag då deras ansökan skulle avslås omgående.
Citera
2015-03-20, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Ni som bara klagar och gnäller, vafan prova sitta ute och tigga pengar själv nån dag så får ni prova på lyxlivet ingen som hindrar er. Avundsjuka på på tiggare och utsatta människor, ni är verkligen patetiska.
Problemet är romernas kultur, de vägrar gå i skolan. Våra svenska romer har heller inte gått i skolan. Det är deras kultur, men då får de också skylla sig själva för att de inte gjort sig anställningsbara genom att ha en utbildning utan får leva på samhällets skuggsida.
Citera
2015-03-20, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SeanMalstrom
Är det något fel att dom får samma rättigheter när dom söker asyl som övriga asyl-sökanden? Vill du att man ska ge vissa asyl-sökande fler rättigheter än andra?

I ärlighetens namn så vet alla här att det här inte är något problem för samhället och att dessa asylsökningar kommer behandlas relativt fort.

Om dom ens söker. Jag har svårt att tro att romer skulle vilja bli medborgare i Sverige eftersom dom då kan lagföras enligt svensk lag.
Men detta handlar ju inte om att de vill söka asyl, utan de använder asylansökan för att få bidrag, det är ju hela syftet med det. Därmed är det ett felaktigt utnyttjande av en förmån. Ett bedrägligt beteende. Som skattebetalarna får bekosta. En asylansökan tar i snitt 414 dagar att processa, så lite över ett helt år kan zigenaren få boende och bidrag. Varför ska svenska skattebetalare betala detta när de endast gör det för att få bidrag, inte asyl.
Citera
2015-03-20, 00:27
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Ni som bara klagar och gnäller, vafan prova sitta ute och tigga pengar själv nån dag så får ni prova på lyxlivet ingen som hindrar er. Avundsjuka på på tiggare och utsatta människor, ni är verkligen patetiska.

Nog jävligt omöjligt att hitta en ledig plats då tiggarna är överallt och blir aggressiva om man tar deras plats. Har du inte läst i media om bråk mellan olika tiggar ang. platserna?
Citera
2015-03-20, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brockster
Och hur många av dessa romer har sjukförsäkring och arbetar tror du?

Sjukförsäkring har jag ingen aning om, men försörjning likställs inte med arbete här. Sålänge de själva betalar sitt uppehälle och inte belastar landets socialförsäkringar, så ses det som att de kan försörja sig själva.
Citera
2015-03-20, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babbelina
Du har fel, läs detta
www.sydsvenskan.se/sverige/polisen-rasar-mot-kryphal-vid-gransen/

Jag kommer inte åt länken från telen, men jag har inte fel. Varsågod att titta i lagboken, vilken jag anser vara bättre källa än Sydsvenskan.
Citera
2015-03-20, 07:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Look100s
Jag kommer inte åt länken från telen, men jag har inte fel. Varsågod att titta i lagboken, vilken jag anser vara bättre källa än Sydsvenskan.

Läs sydsvenskan där polisen uttalar sig får du alla fakta.
Citera
2015-03-20, 07:03
Medlem
Framtidsatlets avatar
Fria Tider horar ut sig på äkta Aftonbladet-manér, sanningen är inte så viktig så länge agendan kommer med! Vilka jävla nollor.

Varför finns det ingen förhållandevis objektiv media i detta land?
Citera
2015-03-20, 10:14
Medlem
AportMedEnAborts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Aldrig har det väl varit tydligare att Migrationsverkets huvudsakliga motiv är att rasera hela det svenska samhället,

Jag kan inte se att det skulle vara på något annat sett heller. Detta landet och hela europa ligger på jävligt hal is. När skall folk börja reagera på riktigt?
Citera
2015-03-20, 10:29
Medlem
Snygg-Anderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtidsatlet
Fria Tider horar ut sig på äkta Aftonbladet-manér, sanningen är inte så viktig så länge agendan kommer med! Vilka jävla nollor.

Varför finns det ingen förhållandevis objektiv media i detta land?
Svenska folket är inte vana vid objektiv rapportering och det har polariserat mediaklimatet totalt.
Citera
2015-03-20, 10:31
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Människor klagar inte för att de är avundsjuka,men det visste nu nog redan.
Förövrigt så kan jag inte låta bli och fråga;
Varför tror du att endast zigenare söker sig till västeuropa för att tigga,och inte t.ex Greker som i vissa fall tvingas leta mat i soptunnorna i sina hemländer för att överleva.
Ansér du att zigenarna bär något ansvar över sin egna livssituaion,såsom den utbredda analfabetismen bland dem trots att skolkgång är gratis i deras hemländer och den mycket grova överrepresentationen inom kriminalitet,eller är allt samhällets fel?

Asyl är till för människor som flyr udan krig eller förföljelse,inte för ekonomiska migranter och lyckosökare.
Då EU-länderna varken förföljer dem eller befinner sig i krig så kan EU-zigenare inte söka asyl i ett annat EU-land.

Vilket land kommer du ifrån?

Ryssland
Citera
2015-03-20, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolitasyndrome
Jag la till en liten text i mitt inlägg om varför en EU-medborgare aldrig kommer få asyl i ett annat EU-land
Romer är som gräshoppssvärmar!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in