2015-03-19, 09:35
Medlem
KalleXLs avatar
Sinnessjukt. Ingenting som en enda svensk bett om.
Stäng igen gränserna och sparka ut dom som nu tillåts välla in i landet, så får dom utrota varandra i hemländerna bäst dom vill.

Dessa sinnessjuka tilltag gör att SD lär få dubbelt så många väljare vid nästa val.
Citera
2015-03-19, 09:54
Medlem
fermions avatar
Det är ju inom många områden inte tillåtet att diskriminera pga nationalitet inom EU. Betyder detta att även svenskar kan söka asyl i Sverige? Faktiskt en ärligt menad fråga som kanske skulle tas i Juridikforumet?
Jag tycker för övrigt att det (bortsett från det uppenbart kriminella vansinnet på sättet det utnyttjas för försörjning av företrädelsevis romer) är självklart att en EU medborgare ej bör kunna söka asyl I EU. EU är ju en union som bildats av stater som har uppfyllt krav på behandling av medborgare för att få vara med. Det blir som att få asyl i Göteborg för en stockholmare som gillar dåliga vitsar och hejar på blåvitt och inte tycker havet är tillräckligt salt
Citera
2015-03-19, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
14 månader. Inte 2 år, vilket är det minsta man bör ha för att tala om år I plural.

Det framgick inte i ditt inlägg att det var plural du menade, du borde då skrivit flera år, du visste inte att det tog såpass lång tid och gjorde därför en efterkonstruktion för att släta över det, men det är helt ok, nu vet du...
Citera
2015-03-19, 10:06
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relesvansen
Jag e moderat och stödjer detta. Viktigt beslut i kölvattnet av Öppna gränser-dagen som var för någon dag sedan. Öppenhet, solidaritet och tolerans är det som gjort Sverige till vad det är idag.

Om man kallar sig alliansvänlig och inte stödjer självklara principer som öppna gränser och asylrätten är man helt ute och cyklar och gör bäst i att sticka.

Erkänn istället att det är för du vill montera ner välfärden som du stödjer dagens politik. Tror inte ett skit på att moderater plötsligt blivit vänstertomtar och sätter folk från tredje världen före sin egen plånbok.

För övrigt hoppas jag varenda jävla zigenare söker asyl i Sverige. Belasta systemet och få det att kollapsa. Helst igår.
Citera
2015-03-19, 10:11
Medlem
mhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relesvansen
Svar ja: du har förstått mitt och M:s resonemang.

Sverige går mycket bättre än Finland, ett land som inte alls ger asyl till lika många migranter. Sammanträffande? I think not
Om nu asylinvandringen ger ett så stort plus i Sveriges skattkista, varför vill inte Moderaterna införa fri invandring? Tänk vad rikt Sverige skulle bli. För det finns ju plats, som er f.d. ledare sa när han blickade ner på Sverige från ett flygplan.
Citera
2015-03-19, 10:17
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Frågan är om romernas hövdingar/chefer tillåter dom att söka asyl. De har fraktats till Sverige för att tigga ihop pengar till cheferna.
Citera
2015-03-19, 10:20
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antiproton
om du redan har svenskt medborgarskap vafan ska du söka det för? samma sak som att försöka ta körkort trots att du redan har ett. det kanske går men till vilken nytta?
För att visa på absurtiteten och missbruket, och att det verkar som om man missat något i lagstiftningen när man med hög moralisk svansföring skapat ett system där svenska skattebetalare tycks vara "skyldiga" att betala lycksökare, bedragare och brottslingar från hela världen i stället för att finnas som (sista) utpost för förföljda, och hjälpa ett ekonomiskt rimligt antal av de miljarder fattiga och/eller nödlidande i världen.
Citera
2015-03-19, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
Frågan är om romernas hövdingar/chefer tillåter dom att söka asyl. De har fraktats till Sverige för att tigga ihop pengar till cheferna.
Vad är det som säger att asylsökande inte kan tigga?
Citera
2015-03-19, 10:26
Medlem
Antiprotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
För att visa på absurtiteten och missbruket, och att det verkar som om man missat något i lagstiftningen när man med hög moralisk svansföring skapat ett system där svenska skattebetalare tycks vara "skyldiga" att betala lycksökare, bedragare och brottslingar från hela världen i stället för att finnas som (sista) utpost för förföljda, och hjälpa ett ekonomiskt rimligt antal av de miljarder fattiga och/eller nödlidande i världen.
och det kopplar du till att alla i sverige borde ha sina medborgarskap omprövade?
Citera
2015-03-19, 10:27
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tror du att dom har förfalskat bilden där man tom. ser diarienumret på förslaget från Migrationsverket?

Bättre kan ni, tillbaks till ritbordet med den här kampanjen för damage control.

Alltså ärligt talat så även du som är anhängare av FT borde vara mer källkritiskt än "man tom. ser diarienumret" som att det är svårt att lägga en random nummer på ett papper.
Sen är rubriken helt fel i sann FT anda.

Om man läser pappret så står det...

1. Att det är en utredning får att se hur man skall göra med lagen
2. Att det inte står någonstans på det pappret att nu ska vi ge zigenarna pengar och bostad
3. Ni tar en slutsats som inte stödjs av premisserna.

Med andra ord diskuterar ni här i tråden en påhittad historia att minsann nu skall de också bo här och få pengar.

(Jag skiter i zigenarna och hoppas de alla slängs ut ur landet tillsammans med de flesta blattar men jag gillar inte när folk ljuger och det är exakt vad FT gör)
Citera
2015-03-19, 10:30
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antiproton
och det kopplar du till att alla i sverige borde ha sina medborgarskap omprövade?
Lär dig läsa för att förstå. Jag frågade mig om det var juridiskt möjligt eftersom det uppenbart är på den grunden (den juridiskt spetsfundiga) man överhuvudtaget låter EU-medborgare som inte är just svenska medborgare söka asyl. Jag hävdade inte att det på något sätt skulle tjäna något till utom att belysa ett system som skrivit checkar utan täckning.
Citera
2015-03-19, 10:32
Medlem
Svinhudens avatar
Nu får det väl ändå vara nog? Spydde lite i munnen av att läsa det här. Hur länge ska vi tåla att bli rånade av idiotiska politiker?

Nu är det dags att sluta jobba och börja knarka på heltid, ska viga mitt liv åt att bli en så stor bekostnad som möjligt för svenska staten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in