2015-03-19, 08:37
Medlem
ozzyruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antiproton
lol ni är bara rasister för att inte ni kan få snygga blonda tjejer, men den bittra sanningen är att även om alla tjejer i hela landet varit blonda hade ni ändå inte fått någon

Menar du att det är tiggarna som tar alla blonda svenska tjejer?

Du har aldrig funderat på att om vi betalar ut massa bidrag till varenda Zigenare som kommer hit så kostar det skattepengar? Eller måste man vara rasist om man tror att Sverige har begränsade resurser?
Citera
2015-03-19, 08:44
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardXXIII
Ja, det är helt absurt. Dock ska man inte skylla på Migrationsverket. Felet ligger högre upp, dvs. hos regeringen och riksdagen som återigen varit naiva och låtit välfärdslagstiftningen löpa amok. Det går bra att stifta lagar om välfärd åt alla ickesvenskar med andras pengar än deras egna.

Läste en färsk dom idag som var lika absurd. Förvaltningsrätten i Luleå har ändrat Migrationsverkets beslut att vägra en romsk familj från Makedonien uppehållstillstånd med flera andra förmåner i Sverige. Det är klart konstaterat i domen att det inte finns några asylskäl för dessa romer. Paret har bl.a. anfört att de är förföljda av hennes far som hotat henne för att hon gift sig med sin nuvarande man istället för den som han ville gifta bort henne med m.m. Dock har dom inte anmält saken till Polisen i Makedonien och låtit dem ta hand om saken, därmed faller argumentet att få asyl av det skälet. Skälet till att de fick asyl var enligt FR det s.k. barnperspektivet och synnerligen ömmande omständigheter. I det här fallet var det så att deras son på 2 år har en sjukdom, men det saknas inte möjlighet att ge sonen samma sjukvård i Makedonien, det är ostridigt i målet. Förvaltningsrättens motivering är häpnadsväckande: De kan pga resursbrist antas att pojken kommer att få sämre vård i Makedonien än i Sverige och därför ska hela familjen beviljas asyl här anser FR. Resursbrist i Makedonien skulle alltså vara asylskäl? Man pratar inte om annat än resursbrister i den svenska vården. En sjuk dom som jag hoppas överklagas av Migrationsverket.

Det yttersta ansvaret ligger högre upp, ja. Men att säga att felet ligger högre upp är fel. Sverige har ett enormt problem med en hel tjänstemannaklass som in absurdum lyder order. T.o.m. när ordern klart och tydligt leder till landets förfall och ytterst utplåning. Utan detta lydiga middle managementskikt så skulle aldrig sådana här vansinniga samhällsexperiment kunna drivas så här långt.
Citera
2015-03-19, 08:54
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Min erfarenhet av Sverige är att det ej kommer ske så här rationellt. Istället tror jag på: långa väntetider, avslag, migrationsdomstolar, skrikande vänsteraktivister, allmän korruption.

Rent formellt så kan man ju ge dem avslag på tio sekunder efter att ansökan lämnats in. I verkligheten så skulle det inte förvåna mig om de får stanna.

Vi har ju haft en vänsteropinion i flera år på Dagens Arena om att Sverige måste ta sitt ansvar för zigenare i östeuropa. Dom brukar få som dom vill.

Fast vad vi kan kalla lindbergdoktrinen, d.v.s. importera alla med problem hit, har nått vägs ände iom att bostäderna tog slut. Det är som ett tetrisspel där takten vrids upp allt mer. Till slut förloras kontrollen och då bygger nivåerna på ohyggligt fort. Nivåer i det här fallet är antalet människor i temporära boenden, oavsett om de är under utredning eller redan PUTade och i väntan på bostad.

Det är absurt. I boenden siter nu syrier, eritreaner och afghaner. Kosovoalbaner har seglat upp som den näst största gruppen, tror jag. Skedde nyligen och beror på albanska rykten om det förlovade landet i norr. De kommer inte få PUT/asyl men ska härbärgeras under tiden utredning pågår. Så, in på MENA-boendena flödar albaner. Nu väntar vi på zigenarna. Tänk er scenerna som kommer att utspelas.

F.ö. seglar Albaninen upp som EU-aspirant. På riktigt. Tänk er den dagen Albaninen blir fullvärdig EU-medlem. Tanken förskräcker. Det kommer att gå ett lemmeltåg med albaner norrut. Med sig i säcken har de maffia-, vendetta- och hederskultur, samt en fast övertygelse om att det är svenska folkets uppgift att försörja dem.
Citera
2015-03-19, 08:56
Medlem
Brocksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Look100s
EU-migrant och asylsökande är två vitt skilda saker. Asyl kan du enbart söka om du är på flykt. Och jo, det finns fri rörlighet inom EU. När du kommer till ett land inom EU har du rätt att uppehålla dig där som turist i tre månader. Efter de tre månaderna kan du stanna precis så länge du vill, så länge du kan försörja dig och har sjukförsäkring.

Och hur många av dessa romer har sjukförsäkring och arbetar tror du?
Citera
2015-03-19, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bendel
Fria Tider skriver idag om att Migrationsverket har gett ut nya riktlinjer som innebär att EU-migranter har rätt att tas upp i mottagningssystemet och därmed få rätt till skattefinansierat boende och bidrag:

http://www.friatider.se/beslutet-tiggarna-f-r-r-tt-till-bostad-och-bidrag-i-sverige

Lögner för att hetsa mot rasfiender. Var kan dom komma från? Jo, 'fria tider', Nej, vilken överaskning....

Lögnkatalog:

1. Asylutredningar tar varken årtionden eller år. Månader, tyvärr, men det gäller fall som är svårbedömna. Kan man besluta summariskt lär det inte bli mer än dagar....

2. Detta rör sig inte om nya riktlinjer utan har gällt i årtionden,. även innan vi blev EU medlemmar.

3. Alla asylsökande får boende, mat, och lite fickpengar. Det lär inte vara nytt för någon. Utom dom som måste spela dumma för att ha något att bli upprörda over.

4. Frihetshatarna spelar överaskade över att sverige inte har raslagar som diskrimnerar mot zigenare...

Påståendet att det är migrationsverket som beslutat är dock trådstartarens lögn, den kommer inte från 'fira tider'. Det är riksdagen som stiftar lagar.

Citat:
Ursprungligen postat av Bendel
Kan det verkligen stämma – är det någon som sitter på den aktuella utredningen? Om det stämmer, vad händer då när information om detta börjar spridas, inte bara till de tiggare som redan finns i Sverige, utan även till deras miljontals kamrater i Rumänien och Bulgarien?

Om dom verkligen tror på rasisters lögner och faktiskt provar på lär dom bli grymt besvikna på verkligheten.
Citera
2015-03-19, 09:05
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Jag förstod inte riktigt hur EU medborgare har rätt att söka asyl i Sverige? Stämmer verkligheten med FT artikeln?
Citera
2015-03-19, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Lögner för att hetsa mot rasfiender. Var kan dom komma från? Jo, 'fria tider', Nej, vilken överaskning....

Lögnkatalog:

1. Asylutredningar tar varken årtionden eller år. Månader, tyvärr, men det gäller fall som är svårbedömna. Kan man besluta summariskt lär det inte bli mer än dagar....

2. Detta rör sig inte om nya riktlinjer utan har gällt i årtionden,. även innan vi blev EU medlemmar.

3. Alla asylsökande får boende, mat, och lite fickpengar. Det lär inte vara nytt för någon. Utom dom som måste spela dumma för att ha något att bli upprörda over.

4. Frihetshatarna spelar överaskade över att sverige inte har raslagar som diskrimnerar mot zigenare...

Påståendet att det är migrationsverket som beslutat är dock trådstartarens lögn, den kommer inte från 'fira tider'. Det är riksdagen som stiftar lagar.

Om dom verkligen tror på rasisters lögner och faktiskt provar på lär dom bli grymt besvikna på verkligheten.

Nja, 414 dagar tar det i genomsnitt...

"För 2012 utfördes en efterkalkyl vad en asylhantering kostar från ansökan till beslut. En del personer fick asyl i Sverige, andra avslag och bör återvända till hemlandet. Hela processen för en person tar i genomsnitt 414 dagar och kostar 166 000 kronor – kostnader som huvudsakligen går till mat och husrum för den asylsökande."

http://nyadagbladet.se/debatt/flyktinghjalpens-pris-har-och-i-naromradet/
Citera
2015-03-19, 09:15
Bannlyst
Jag e moderat och stödjer detta. Viktigt beslut i kölvattnet av Öppna gränser-dagen som var för någon dag sedan. Öppenhet, solidaritet och tolerans är det som gjort Sverige till vad det är idag.

Om man kallar sig alliansvänlig och inte stödjer självklara principer som öppna gränser och asylrätten är man helt ute och cyklar och gör bäst i att sticka.
Citera
2015-03-19, 09:17
Medlem
auchentoshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlabbeMcFloppy
Jag förstod inte riktigt hur EU medborgare har rätt att söka asyl i Sverige? Stämmer verkligheten med FT artikeln?

Skilj på "söka asyl" och "beviljas asyl". Att man söker asyl innebär inte att man beviljas asyl. Men ja, du har även som medborgare i annat EU-land rättighet att söka asyl i Sverige.
Citera
2015-03-19, 09:19
Medlem
FelixSotizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relesvansen
Jag e moderat och stödjer detta. Viktigt beslut i kölvattnet av Öppna gränser-dagen som var för någon dag sedan. Öppenhet, solidaritet och tolerans är det som gjort Sverige till vad det är idag.

Om man kallar sig alliansvänlig och inte stödjer självklara principer som öppna gränser och asylrätten är man helt ute och cyklar och gör bäst i att sticka.

Som F.D moderat blir jag lite nyfiken just på "Öppenhet, solidaritet och tolerans är det som gjort Sverige till vad det är idag." Är du nöjd med hur Sverige ser ut idag? Tycker du att vi har en så pass effektiv integrationspolitik som motiverar ett mottagande som motsvarar 1% av befolkningen? Har jag förstått ditt resonemang korrekt?
Citera
2015-03-19, 09:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FelixSotiz
Som F.D moderat blir jag lite nyfiken just på "Öppenhet, solidaritet och tolerans är det som gjort Sverige till vad det är idag." Är du nöjd med hur Sverige ser ut idag? Tycker du att vi har en så pass effektiv integrationspolitik som motiverar ett mottagande som motsvarar 1% av befolkningen? Har jag förstått ditt resonemang korrekt?

Svar ja: du har förstått mitt och M:s resonemang.

Sverige går mycket bättre än Finland, ett land som inte alls ger asyl till lika många migranter. Sammanträffande? I think not
Senast redigerad av relesvansen 2015-03-19 kl. 09:28.
Citera
2015-03-19, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luzze40
Nja, 414 dagar tar det i genomsnitt...

14 månader. Inte 2 år, vilket är det minsta man bör ha för att tala om år I plural.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in