2015-03-19, 01:27
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Jag tänker mer på att en Kalasjnikov allt som oftast låter mer och mer annorlunda än te.x en Glock 45.

Så att ta fel på en Pistol mot en Kalasjnikov känns ju lite sådär.. men jaa, kan vara överspeleri...

Vad beträffar den döde personen, varför skriver inte någon tidning om detta, te.x aftonbladet.. Logiken i sig är inte svår att greppa (han ligger under en filt).

Inte så att han sover direkt... Kan de vara en av gärningsmännen måtro? eller är jag trött i nattmössan nu

Vad vittnen säger om vilken typ av vapen som använts är helt irrelevant. En Glock kan, utan spärr, skjuta automateld och jag tror inte gemene man kan särskilja vapentyper så enkelt. Du lär ha stor erfarenhet för att göra detta och även om dessa områden är belastade utav skjutningar stup i kvarten så tror jag inte de är kapabla att göra detta...

Finns många automatvapen där ute som låter ungefär likadana, beroende på fabrikat och/eller ammunition.
Citera
2015-03-19, 01:27
Medlem
Alilziuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajjram
Skrattretande att vissa tror det är ett terrorattentat. Varför i helvete skulle de attackera en liten pisskrog med medelålders svenssons och kriminella?

Skrattretande? Nja, alla bor väl inte ute i Hisingen? Många skadade (se gängrelaterade skjutningar) och att den typiska ak-47:an (se charlie hebdo-attentatet) skall ha använts gör det till en möjlighet.
Citera
2015-03-19, 01:28
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Inte nödvändigtvis ha så mycket uppmärksammat som möjligt, men skrämmas helt klart.
Jag håller fast vid mitt påstående om att det här kan vara ett möjligt terrorattentat eller försök till terrorattentat som (delvis) gått snett.

Men alltså, varför detta mål då?

Kollar man på tidigare attentat så har det alltid handlat om att sätta vanliga människors säkerhet i gungning. Få dom att bli rädda.
Nu kanske jag tillskriver terrorister lite väl hög intelligens, men det här målet är ju det mest idiotiska i terrorns historia då...
Citera
2015-03-19, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatturerad.m.Tofs
Glöm Mc killar deras släkt skulle aldrig storma Akuten.

Du är inte medveten om att de många MC-gäng nuförtiden till en majoritet består av oberoende kriminella, varav många inte ens har mc-kort? Varför skulle inte anhöriga till dessa kunna vara av den sort som har benägenhet att storma akuten?
Citera
2015-03-19, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Uppdatering från Aftonbladet:

Från flera skadade till flera döda.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20491074.ab
Flera dödade, aj fan.

Läser i norska VG:
"Politiet sier at mye tyder på at skuddramaet er gjengrelatert."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
En polare ifrån Hisingen säger att det ryktas om 5-7 döda?!
Är för fan omöjligt. Köper inte det.

Någon med info?

En är död utanför är nog säkerställt och har de skjutits inne i krogen så kan det nog vara fler som därinne har gul filt.
Citera
Medlem
jc90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bus111
Ja att det handlar om invandar politik är väl inte så konstigt,folk blir ju förbannat upprörda,och jag med.Man skiker väl bara rakt ut.Men vad gör våra politiker?Nu skall vi vad det är för folk som ställt till detta en ny Brevik som fått spel eller invandrar grupper det är lika hemskt.Men någonting måste göras...

Ni kan väl vara upprörda i rätt forum? Det är väl onödigt att vi andra skall behöva bläddra tjugo sidor bara för att vartannat inlägg utgörs av era icke informativa ventilationer.

OnT, terrorattentat låter sjukt långsökt. Det låter snarare som något hastigt planerat, riktig olämplig plats att utföra sådant här dåd. Gissar på att någon med olösta konflikter satt där inne och att bekant/GM upptäckte denna person.
Citera
2015-03-19, 01:32
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadaverass
Tell us more

Dragons har inga riktiga kalasjnikovs, bara "upphottade" fejks, men de kan uppenbarligen vara nog så dödliga....
Citera
2015-03-19, 01:33
Medlem
minst 2 döda
Citera
2015-03-19, 01:33
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jc90
Ni kan väl vara upprörda i rätt forum? Det är väl onödigt att vi andra skall behöva bläddra tjugo sidor bara för att vartannat inlägg utgörs av era icke informativa ventilationer.

OnT, terrorattentat låter sjukt långsökt. Det låter snarare som något hastigt planerat, riktig olämplig plats att utföra sådant här dåd. Gissar på att någon med olösta konflikter satt där inne och att bekant/GM upptäckte denna person.

Eller så var det en jävligt lämplig plats, om många utan den grupperingen fanns på krogen...

Nu vet jag inte hur vanligt automatgevär är i gbg's undre värld, men det tyder väl ändå på någon sorts planering kanske?
Att pickadoller är vanligt är väl rätt vedertaget, men hur ser tillgången ut på kraftigare vapen?
Citera
2015-03-19, 01:35
Medlem
Dagens Nyheter:

Vi jobbar med olika teorier, men det lär handla om kriminella gäng, säger Ulla Brehm vid polisen.
Citera
2015-03-19, 01:35
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bsboy
Tillll er alla som sitter hemma bakom datorn o gömmer er ..NI ÄR INGET ANNAT ÄN PISSSS OFFFF SHIIIIIIT . sluta med att vara så jävla nyfiken om du inte har något med saken att göra. hjälp till ist för smuts kasta folket .. Är det ngn som känner sig på utkanten så är det fan i mej ni o ingen annan .. allla får som man förtjänar PUNKT SLUT o så kommer det alltid vara ...

När dessa horungar klarar av att sköta sina affärer på öde industrtomter där inga oskyldiga finns så lovar jag att sluta vara nyfiken. Skottlossning med automatvapen på en krog i Sverige ÄR en jävligt ovanlig händelse, och väcker nyfikenhet. Lev med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in