2015-03-19, 01:15
Medlem
Skrattretande att vissa tror det är ett terrorattentat. Varför i helvete skulle de attackera en liten pisskrog med medelålders svenssons och kriminella?
Citera
2015-03-19, 01:15
Bannlyst
Minst en person har ju dött ser man ju på denna bilden:
http://www.gp.se/image_processor/1.2660780.1426723687!/image/1416664472.jpg_gen/derivatives/full/1416664472.jpg?maxWidth=900
Citera
2015-03-19, 01:16
Medlem
Mr.Shadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Hade polisen någon föraning om att nåt var i görningen? Var ute med bilen för ett ärende kring Biskopsgården och noterade att det var ovanligt många målade bilar som var ute och strök? Det var ovanligt många patruller jag mötte trots att det ändå är Biskopsgården. Detta var förövrigt ca 30 minuter innan skottlossningen bröt ut.

Om polisen har en föraning om händelsen och dessutom kör med målade bilar, så tycker jag att det är lite intressant hur många civila bilar som fanns i området. För att stoppa en attack så kan du välja att synas, men det kommer troligen enbart leda förövarna till en annan väg eller annan tidpunkt.
Citera
2015-03-19, 01:16
Medlem
Vad är det för restaurang? Känt för något, typ droger kändisar, bråk ? Lugnt som vem som helst besöker? Vilka är ägarna? Straffade eller rena?

Blir fundersam på vittnen som talar om kalashnikov, har de sett sådana irl eller för mycket dataspel. Automat vapen ser nog lika ut om man beskjuts.
Citera
2015-03-19, 01:17
Medlem
VonArsles avatar
Backa ledaren blev också skjuten under en fotbollsmatch med kalasnikovs förra året. Inget samband kanske ändå
Citera
2015-03-19, 01:18
Medlem
Uppsnappat i tråden:

Det var en Breivikare.

Det var en undergrupp till ISIS.

Det var la några iranier som talade svenska.

Någon som har info med lite substans?
Citera
Medlem
Citat:
Hade polisen någon föraning om att nåt var i görningen? Var ute med bilen för ett ärende kring Biskopsgården och noterade att det var ovanligt många målade bilar som var ute och strök. Trots att detta är Biskop så hajjade jag till lite. Detta var förövrigt ca 30 minuter innan skottlossningen bröt ut.

Flera småbränder och vandalisering i biskop sedan ca. 17 idag. Ägg och sten har även kastats mot polis-, ambulans- och brandbilar innan skjutningen.
Citera
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Vittnen talar om kalasjnikovs, men de kanske såg fel.

Jag tänker mer på att en Kalasjnikov allt som oftast låter mer och mer annorlunda än te.x en Glock 45.

Så att ta fel på en Pistol mot en Kalasjnikov känns ju lite sådär.. men jaa, kan vara överspeleri...

Vad beträffar den döde personen, varför skriver inte någon tidning om detta, te.x aftonbladet.. Logiken i sig är inte svår att greppa (han ligger under en filt).

Inte så att han sover direkt... Kan de vara en av gärningsmännen måtro? eller är jag trött i nattmössan nu
Citera
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Tveksamt du. Du menar alltså på allvar att ett gäng terrorister skulle välja nån liten pisskrog i nått sketet område för sitt terrorattentat?
Kriminella föredrar platser de är väl bekanta med. De behöver inte nödvändigtvis bo just i biskop men de kan ha bra lokalkännedom i det området och valde därmed just det. Att man väljer en krog av alla ställen är förmodligen för att det är öppet såhär sent, och om man nu också råkar vara islamist ser man "krogmiljöer" och liknande som en perfekt måltavla av uppenbara skäl. Men inget är bekräftat ännu. Jag tvivlar dock starkt att det är gängrelaterat med tanke på andelen skottskadade.
Citat:
Hade polisen någon föraning om att nåt var i görningen? Var ute med bilen för ett ärende kring Biskopsgården och noterade att det var ovanligt många målade bilar som var ute och strök? Det var ovanligt många patruller jag mötte trots att det ändå är Biskopsgården. Detta var förövrigt ca 30 minuter innan skottlossningen bröt ut.
"Larmet om skottlossningen kom klockan 22.23 på kvällen."
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2660760-skottdrama-pa-hisingskrog

När var du ute exakt?
Citera
2015-03-19, 01:19
Medlem
En polare ifrån Hisingen säger att det ryktas om 5-7 döda?!
Är för fan omöjligt. Köper inte det.

Någon med info?
Citera
2015-03-19, 01:19
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boblindeman
Vad är det för restaurang? Känt för något, typ droger kändisar, bråk ? Lugnt som vem som helst besöker? Vilka är ägarna? Straffade eller rena?

Blir fundersam på vittnen som talar om kalashnikov, har de sett sådana irl eller för mycket dataspel. Automat vapen ser nog lika ut om man beskjuts.

Kör en googling på restaurangen så får du se att den figurerar i en hel del artiklar om misshandel, skottlossningar och dylikt. Så att det är ett stammishak på ett eller annat sätt för nån sorts gruppering är inte osannolikt.
Citera
2015-03-19, 01:20
Medlem
NeutronStars avatar
Köpenhamnsgänget Dragons inblandade, Goran B****n och Adji Ku***, revirbråk om CB-försäljning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in