2015-03-18, 15:39
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Om det blir så känns det spontant som att det gynnar Bayern, Dortmund och Monaco mest. Bye bye PSGs backlinje och anfall.

Bye bye Neymar, Suaréz, Messi

Statistik inför kvällens drabbning mellan Dortmund och Juventus.
Dortmund har vunnit sina tretton senaste hemmamatcher i CL. Bra statistik.

1-0 räcker ju. Jag håller Dortmund som knapp favorit totalt opartisk.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-03-18 kl. 15:44.
Citera
2015-03-18, 16:03
Medlem
anteri17s avatar
Jag tror nog Juve har större chans till avancemang än Dortmund. Men det kommer nog bli tight. Det är inget fiasko att ryka mot tyskarna, men det är fan inte bra. Jag hoppas på Juve, och i denna mångfaldernas tidsepok så mår så även CL gott av detsamma. För Italien.
Senast redigerad av anteri17 2015-03-18 kl. 16:05.
Citera
2015-03-18, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Detta snack med att alla eventuella sydamerikaner i finallagen i CL kommer inte tillåtas spela då klubbarna måste släppa dom i god tid till sina landslag för Copa America som startar några dagar efter finalen, det kan väl aldrig UEFA gå med på?.... Skulle ju sänka finalen totalt..
Kanske inte var så bra idé med att spela finalen 6 juni. Finalen har alltid spelats i slutet av maj, varför ändrade man på det?
Citera
2015-03-18, 16:57
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
Kanske inte var så bra idé med att spela finalen 6 juni. Finalen har alltid spelats i slutet av maj, varför ändrade man på det?
Dagen efter jag slutar skolan, perfekt start på "sommarlovet"! Känns helt sjukt om lagen skulle behöva släppa i väg sina spelare, tänk Barca-Psg i finalen, många stora stjärnor borta då, finalen skulle tappa mycket i värde då.
Citera
2015-03-18, 17:16
Medlem
Pickmylussys avatar
Ofta spelarna går med på att stå över en CL-final för lite resande?
Citera
2015-03-18, 17:34
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Ofta spelarna går med på att stå över en CL-final för lite resande?
Nej, inte en chans.
Citera
2015-03-18, 20:12
Medlem
timpanis avatar
Jag kan inte bestämma mig vilken match jag ska se ikväll. Hur tänker ni?
Citera
2015-03-18, 20:13
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Jag kan inte bestämma mig vilken match jag ska se ikväll. Hur tänker ni?

Barcelona - City är ju redan avgjord. Dessutom är det Dortmund i den andra matchen.
Citera
2015-03-18, 20:47
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Barcelona - City är ju redan avgjord. Dessutom är det Dortmund i den andra matchen.

Visst, men jag tror på mer mål i Barca-City.
Citera
2015-03-18, 22:51
Medlem
Pickmylussys avatar
Sökes:

Youtube compilation Barcelona vs Hart.

Citera
2015-03-18, 23:02
Medlem
sebastian_s avatar
Ser inte messi smalare ut i år?
Citera
2015-03-18, 23:06
Medlem
anteri17s avatar
jag ser att vissa skriver att Juve inte imponerade ikväll. Vad är det för dumheter?!! Man släpper inte en enda vass chans emot sig, skapar fyra rena frilägen, samt bombar in ett långskott i krysset. Innan matchens saknas Pirlo, under matchen kliver Pogba av. Man byter spelsystem under matchens gång, och man lyckas variera ett kontringsspel med italienskt klokt bollhållande. De synkroniserade kombinationerna med spel på tredje löp är Allegri en mästare på att få till. Forward möter, släpper snett sidled, sedan med känsla på spelare i fart. Likaså hade man en dynamik på mittfältet som var extrem. Pereyra var urvass i djupet, Marchisio gjorde en toppmatch, och Vidal krigar rätt bra.

Nej, jag skulle hävda att Juves match ikväll är svårslaget rent taktiskt. Så nära taktisk perfektion man kan komma. Och det är fan ingen slump att extrem jävla underskattade Allegri är hjärnan bakom verket. Visst, ni kan hävda att Dortmund både spelade dåligt idag och så har gjort hela säsongen, men den italienska insatsen ikväll är värd att lyftas iaf. Det var trotsa allt klart närmare 0-4 än 1-3.

Mot de tre bästa lagen får såklart Juve det svårt, men med den här flexibiliteten så är skrällchansen god. Och man kan ju få Monaco eller Porto, eller halvsvåra PSG och Atletico.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in