2015-03-18, 08:27
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Dortmund vinner med 7-0 idag.
Citera
2015-03-18, 08:38
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Du är snäll du med Dortmund dom har ju spelat två matcher på slutet utan att göra ett enda mål mot inte allt för bra motstånd och vann mot bottengänget Stuttgart tack vare en jättemiss av deras unge försvarare i slutminuten.

Det var ju egentligen bara mot Schalke som dom spelat bra och det är det enda som jag tycker talar för en eventuell vändning mot Juventus och det är att Dortmund oftast höjer sig ett par knäpp i matcher mot bra lag.

Jag hoppas vi får se att dom tar fram sin kindergarten-utrustning vid eventuella mål ikväll så får resten av fotbollsvärlden skämmas tillsammans med mig.
Jo..men jag menar mer att det går inte att stirra sig blind på ligaplaceringar..Det funkar inte så. Då kan man aldrig fotboll själv..Fotboll är ingen vetenskap som matematik..men det låta så på en del här så som dom resonerar.

Dortmunds motivation i ligaspelat trytit allteftersom man gått upp trygg mark igen..och fokus nu är helt på CL. Så brukar det i regel gå till.
Citera
2015-03-18, 10:24
Medlem
Cambijaos avatar
Real Madrid hade en ganska säker vinst och avancemang mot Dortmund senast. Sen kom man till Dortmund och det blev annorlunda. Hade Mkhitaryan varit lite skarpare hade Dortmund t.o.m. gått vidare.
Citera
2015-03-18, 12:57
Medlem
Dortmund kommer givetvis tända till på ett helt annat sätt mot Juventus än vad man gör tex mot Stuttgart, eftersom ligan är helt körd för dom. Sen om det räcker hela vägen det får vi se.
Citera
2015-03-18, 13:12
Medlem
Calogeros avatar
Juventus får klara sig utan Pirlo ikväll. Fortfarande ovisst hur Allegri kommer ställa upp laget, det kan bli en 3-5-2 ā la Conte samtidigt som det mer allegrianska 4-3-1-2 är bättre anpassat för Europaspelet.
Citera
2015-03-18, 14:28
Medlem
Balonzos avatar
Klopp: "We're facing the greatest challenge there is in football: To play against an Italian team that need only a draw."

Fast det stämmer väl kanske inte riktigt in hos Allegri. Juventus gör minst ett mål tror jag. Svårt att tippa vem som går vidare men en kul match blir det nog.
Citera
2015-03-18, 14:35
Medlem
Barcelona-Manchester City

Är det värt att titta? M. City verkar vara i usel form just nu.
Citera
2015-03-18, 14:41
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
Barcelona-Manchester City

Är det värt att titta? M. City verkar vara i usel form just nu.
Barcelona är i helt galen form och spelar otroligt vacker fotboll. Så om inte för spänningen kan man alltid kolla in matchen för lite fotbollsporr... Men det är klart, vill du ha spänning och nerver är det Dortmund-matchen du ska kolla på.

Tippar förövrigt 2-0 till Dortmund och 3-1 till Barcelona.
Citera
2015-03-18, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Barcelona är i helt galen form och spelar otroligt vacker fotboll. Så om inte för spänningen kan man alltid kolla in matchen för lite fotbollsporr... Men det är klart, vill du ha spänning och nerver är det Dortmund-matchen du ska kolla på.
Jo, det lutar nog åt Dortmund för min del. Samtidigt känns det fel att byta dubbelmöte, har jag sett första matchen så känner jag mig nästan tvungen att se andra matchen också.
Citera
2015-03-18, 15:27
Medlem
NirvanAs avatar
Detta snack med att alla eventuella sydamerikaner i finallagen i CL kommer inte tillåtas spela då klubbarna måste släppa dom i god tid till sina landslag för Copa America som startar några dagar efter finalen, det kan väl aldrig UEFA gå med på?.... Skulle ju sänka finalen totalt..
Citera
2015-03-18, 15:28
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Detta snack med att alla eventuella sydamerikaner i finallagen i CL kommer inte tillåtas spela då klubbarna måste släppa dom i god tid till sina landslag för Copa America som startar några dagar efter finalen, det kan väl aldrig UEFA gå med på?.... Skulle ju sänka finalen totalt..

Dortmund - Bayern i final så är det löst
Citera
2015-03-18, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Om det blir så känns det spontant som att det gynnar Bayern, Dortmund och Monaco mest. Bye bye PSGs backlinje och anfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in