2015-03-17, 09:56
Medlem
Tog ca 1,5-2nmg sub igår kl, kl 19. Idag mår jag skit; illamående, stel i kroppen, trött (noddar lite fortfarande), kan inte fokusera blicken och pupillerna är minimala. Hur lindrar jag dessa symptomen bäst?
Jag har tagit större doser sub tidigare men aldrig varit med om liknande dagen-efter känsla som denna
Citera
2015-03-17, 15:13
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackedd
Tog ca 1,5-2nmg sub igår kl, kl 19. Idag mår jag skit; illamående, stel i kroppen, trött (noddar lite fortfarande), kan inte fokusera blicken och pupillerna är minimala. Hur lindrar jag dessa symptomen bäst?
Jag har tagit större doser sub tidigare men aldrig varit med om liknande dagen-efter känsla som denna

Ta mer sub eller bara vänta ut det. Jag känner aldrig av sub dagen efter längre det var asskönt när man gjorde det tycker jag
Citera
2015-03-17, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Ta mer sub eller bara vänta ut det. Jag känner aldrig av sub dagen efter längre det var asskönt när man gjorde det tycker jag
Det blev bättre efter ett tag. Åt 400g Nutella och drack 2 liter cola till frukost Tog en ipren och en postafen och några timmar senare mådde jag bra igen! Men i början mådde jag riktigt dåligt som sedan gick över till en ganska angenäm känsla. Fan jag både älskar och hatar sub
Citera
2015-03-18, 18:17
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwz
Nej, noddade ingenting. Satt vid datorn och mådde riktigt fint. Sen runt 11 så började jag bli trött så jag la mig och somnade. Dock visste jag det skulle bli en väldigt stressig dag så kan ha med det att göra..

Har en fråga till om jag kör sub i ca 1-2 veckor och sen går av men byter till benso. Kan jag räkna med några bieffekter från subben då?

Citat:
Ursprungligen postat av qwz
Same shit diff name... men inte för att vara sån. Säg såhär då. Man har använt Sub länge och sen byter till benso. Kommer benson fixa avtändningen av subben? Nån som vet?
Du kommer inte få någon direkt avtändning på 1-2 veckor.
Men det som är jävligt dumt är att bruka opioider okontrollerat. Kör 1-2 gånger i veckan och håll dig till det. Har du en gång provat bränner det sig fast i skallen kör man för mycket blir det tills slut ett beroende, istället för att ha det skönt någon dag i veckan. Kan gå fort om man inte har något bättre för sig.
Citera
2015-03-19, 19:21
Medlem
Redlinezs avatar
Existerar det subutex med bara en brytskåra och baksidan tom? den är lite oval under brytskåran.
Snabba svar uppskattas
Citera
2015-03-19, 20:04
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Existerar det subutex med bara en brytskåra och baksidan tom? den är lite oval under brytskåran.
Snabba svar uppskattas

aldrig stött på såna
Citera
2015-03-20, 14:49
Medlem
Nu har jag inte tagit subutex på 5 dagar men tog igår, jag går på benso dagligen och har gjort det i 2 år. Igår så blev jag ganska fotad av subutexet (tog 3mg). Idag har jag inte tagit någon benso än men har tagit 1mg subutex, jag har faktiskt svårt att andas men antar att det är ganska vanligt? Jag har ju glömt hur subutexruset känns med tanke på att jag varit ingången på det så länge.. Någon fara att blanda med 10mg nitrazepam? Igår tog jag 15mg+1mg xanor och har käkat typ 25mg nitrazepam och 4mg xanor senaste veckan.

Jag undrar alltså är det lugnt att ta lite nitra? Jag kommer fylla på med sub 2x1mg till idag så ni vet..
Citera
2015-03-20, 22:49
Medlem
uh-huhs avatar
Första gången jag testar Buprenorfin(suboxone) och känslan är obeskrivlig
Provat dol,oxy,cocillana innan men mest kört på tramadol(inom opiater)och det känns så jävla underbart att vara så skön o må så bra utan att vara rädd för EP(fått ca 10 ggr b.l.a utanför mitt hus när jag tog en cigg med en polare och hans flickvän som jag började krampa,slog i bakhuvet och tappade känsel i tungen(kom tillbaka 1 månad senare)
Iallafall,har tagit 4 linor på ungefär 2mg tillsammans sedan kl 8,ärre bara köra på eller kan det uppstå hemskheter om jag tar mer?Trevlig fredag
Citera
2015-03-21, 12:39
Medlem
Oscar.Z.Acostas avatar
Måste rekommendera er som nyttjar subutex mer än gemeneman, sublingualt intag.
Låt den alltså smälta under tungan, försök att inte svälja något(saliv, dryck) inom en timme.
Även om tabletten är upplöst så blir det bättre om man låter det sugas in riktigt.
Effekten är underbar, typ som skillnaden mellan cannabis oralt jämfört med rökt, utom att dosen-skillnaderna inte är lika stora.
BA på sublingualt är typ 50-60% och snortat 60-70%.
Finns inga forskningsrapporter som jag kan backa det med men googla och det är vad ni kommer fram till.
Ha munnen så ren som möjligt innan intag, bäst är det med munsprit men tandborste funkar också, vanlig sprit borde också funka, bara man har det i munnen en stund..
Citera
2015-03-22, 21:05
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar.Z.Acosta
Måste rekommendera er som nyttjar subutex mer än gemeneman, sublingualt intag.
Låt den alltså smälta under tungan, försök att inte svälja något(saliv, dryck) inom en timme.
Även om tabletten är upplöst så blir det bättre om man låter det sugas in riktigt.
Effekten är underbar, typ som skillnaden mellan cannabis oralt jämfört med rökt, utom att dosen-skillnaderna inte är lika stora.
BA på sublingualt är typ 50-60% och snortat 60-70%.
Finns inga forskningsrapporter som jag kan backa det med men googla och det är vad ni kommer fram till.
Ha munnen så ren som möjligt innan intag, bäst är det med munsprit men tandborste funkar också, vanlig sprit borde också funka, bara man har det i munnen en stund..
Håller inte med dej men detta kanske e olika från person,
Jag snortar alltid annars blir jag dålig, Helst injection men man får försöka att göra de så lite som möjligt.
Citera
2015-03-22, 21:07
Medlem
snusaren92s avatar
En gång ingåd på sub man får aldrig mer ut de där roliga som i början så de är bara att ge upp.
Citera
2015-03-23, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusaren92
En gång ingåd på sub man får aldrig mer ut de där roliga som i början så de är bara att ge upp.
Sluta 4-5 dagar så får du ett skönt rus de 2 max 3 kommande dagarna, detta hände mig senast i Torsdags efter uppehåll sedan Lördagen.. Eller om du lägger av några månader så får du ett nice rus ca.2 veckor. Men du har väl kanske rätt i att det aldrig kommer kännas som första gången, men iaf liknande, blev t.o.m nojig för andningsdepp för att jag fick rus haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in