2015-03-12, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av telepati
Ja, låter fullkomligt rimligt.
Sov du bra under natten eller låg du snarare och noddade? Pendlade mellan vakenhet och dröm?
Jag sover själv rätt dåligt på opi, om jag är påverkad nog. Speciellt tramadol och subutex.

Nej, noddade ingenting. Satt vid datorn och mådde riktigt fint. Sen runt 11 så började jag bli trött så jag la mig och somnade. Dock visste jag det skulle bli en väldigt stressig dag så kan ha med det att göra..

Har en fråga till om jag kör sub i ca 1-2 veckor och sen går av men byter till benso. Kan jag räkna med några bieffekter från subben då?
Citera
2015-03-13, 09:12
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Samtidigt så är det ganska skönt att sova-vakna-sova-vakna på sub kan jag tycka!

Mmm, det var det i början Numera får jag ofta mardrömmar av sub så jag sover helst så lite som möjligt kvällarna jag tar sub
Citera
2015-03-15, 13:09
Medlem
Rocco420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwz
Nej, noddade ingenting. Satt vid datorn och mådde riktigt fint. Sen runt 11 så började jag bli trött så jag la mig och somnade. Dock visste jag det skulle bli en väldigt stressig dag så kan ha med det att göra..

Har en fråga till om jag kör sub i ca 1-2 veckor och sen går av men byter till benso. Kan jag räkna med några bieffekter från subben då?

bieffekter ?
Du kan ju räkna med en avtändning om det är det du syftar på. Annars har ju inte buprenorfin då direkta bieffekter. för utom dom uppenbara som är under själva ruset.
Citera
2015-03-15, 13:10
Medlem
Rocco420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Samtidigt så är det ganska skönt att sova-vakna-sova-vakna på sub kan jag tycka!

Word up på den!
Det är därför jag en gång tiden fastnade på opiaterna.. älskar att nodda.
Tyvärr upplever man det knappt längre.
Citera
2015-03-15, 15:46
Bannlyst
Drog runt 3mg subuxone i fredagkvälls, fick ingen som helst effekt förutom SVAG klåda, käkspänningar och smärtstillande effekt. sedan låg jag och spydde i 3 dagar.
Har aldrig dragit subutex/subuxone innan, så tolerans har jag inte.
Innan när jag käkat tramadol (1000MG!!!) utan tolerans, första gången dessutom, hade jag ingen effekt heller förutom knåda och att jag var lite seg.
Kan det vara så att jag är naturligt tolerant mot opiater eller vad handlar det om?
Citera
2015-03-15, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rocco420
bieffekter ?
Du kan ju räkna med en avtändning om det är det du syftar på. Annars har ju inte buprenorfin då direkta bieffekter. för utom dom uppenbara som är under själva ruset.

Same shit diff name... men inte för att vara sån. Säg såhär då. Man har använt Sub länge och sen byter till benso. Kommer benson fixa avtändningen av subben? Nån som vet?
Citera
2015-03-15, 19:17
Medlem
Oscar.Z.Acostas avatar
Vad betalar man i snitt för 5-10st 8mg subutex egentligen? köper jämt styck(100kr styck ca..), men en polare tänkte köpa på sig lite...
Citera
2015-03-15, 20:50
Medlem
Är det nån som vet om det är säkert att blanda sub och lyrica?... Har tagit sub i över en månad nu och känner inte nånting längre så jag tänkte boosta med lite lyrica.. hur många kan jag ta om jag dragit i mig en halv sub? finns det nån risk att man får kramp anfall jag har fått det tidigare när jag tagit tramadol... tacksam för svar.... jag tänkte ta typ två lyrica 75 mg
Citera
2015-03-16, 03:50
Medlem
Jag blev alltid skarp och fylld med energi och motivation på sub, pga beroenderisk bytte jag över till Tramadol och känner att ruset är mer bolligt och runt, är inte skarp i skallen.

Någon som kan rekommendera annan opiat som ger samma rus som Subutex men som inte är lika beroendeframkallande och har lika jävlig avtändning?
Citera
2015-03-16, 14:46
Medlem
telepatis avatar
Så den eviga frågan.
När kan jag ta oxy efter subintag? Tagit 1mg om dagen i två dagar, sista var imorse.
24h? 48h? Mer?
Citera
2015-03-16, 18:38
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telepati
Så den eviga frågan.
När kan jag ta oxy efter subintag? Tagit 1mg om dagen i två dagar, sista var imorse.
24h? 48h? Mer?

48h. Sen är du säker.
Citera
2015-03-17, 06:02
Medlem
Tribe^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meir
Jag blev alltid skarp och fylld med energi och motivation på sub, pga beroenderisk bytte jag över till Tramadol och känner att ruset är mer bolligt och runt, är inte skarp i skallen.

Någon som kan rekommendera annan opiat som ger samma rus som Subutex men som inte är lika beroendeframkallande och har lika jävlig avtändning?

Oxycodone och i princip alla andra opioider ger den energi "kicken". Grovt generaliserat förstås, men någon som liknar buprenorfin på pricken har jag inte hittat än, det är fortfarande enda opiaten/opioiden som gjort att jag suttit vaken 2-3 dygn i sträck(med sedvanlig nodding förstås).

Angående avtändningen och toleransutvecklingen så får du leta upp en mera korttidsverkande även om själva abstinenssymptomen kan bli intensivare så är dom i varje fall där en kortare tid.

Ber om ursäkt för eventuella stavfel och grammatiska fel, skriver från surfplattan.
Senast redigerad av Tribe^ 2015-03-17 kl. 06:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in