2015-03-17, 23:53
Avslutad
Lite "statistik" att ha i åtanke till nästa säsong:
  • Om Bayern gör en plattmatch borta vinner man med 7-0 hemma, lex Basel/Shakhtar
  • Utslagsmatcher med PSG avgörs med bortamålsregeln
  • Om Arsenal gör en plattmatch hemma vinner man med 2-0 borta, lex Bayern/Monaco
  • Neverkusen heter Neverkusen av en anledning
Citera
2015-03-18, 00:05
Medlem
Om vi utgår från att Barcelona och Juventus går vidare imorgon, vilket får anses vara utgångstipset så har vi följande landsfördelning på lagen i kvartsfinal:
3: Spanien
2: Frankrike
1: Portugal, Tyskland, Italien.

Otippat att Frankrike gått så bra samt att England inte har ett enda lag kvar. Andra säsongen på de senaste tre som England har 0 lag i kvarten.

Och som Anteri sade i matchtråden, bakom Real, Barca och Bayern känns det helt öppet. Vill man att två av giganterna möts redan nu för att få så många jämna/ovissa matcher som möjligt under resterande turnering?
Citera
2015-03-18, 00:06
Medlem
Monaco behöver få en motståndare som tvingas föra matchen men som inte har kvalité och kreativitet nog att göra det. Arsenal har just detta, men fuckade ju upp första matchen så grovt att det inte gick att rädda. Atlético, eller kanske Juventus (?), hade däremot passat dem som handen i handsken. Första mötet i Monaco - Atlético hade dock blivit en helt horribel match...

En skada på Messi är nog det enda som kan rädda Luiz Adriano nu, i jakten på titeln som skyttekung. Brassen står på 9 mål medan Messi har gjort 8. Ronaldo har också gjort 8, men tveksamt om han kommer förbi. Agüero har 6 gjorda, men åker nog ut imorgon. Och gör inte han det så gör ju Messi det. Synd att Adriano bara gjorde 8 baljor på BATE... Lite snålt av vitryssarna tycker jag.
Citera
2015-03-18, 00:46
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Om vi utgår från att Barcelona och Juventus går vidare imorgon, vilket får anses vara utgångstipset så har vi följande landsfördelning på lagen i kvartsfinal:

Otippat att Frankrike gått så bra samt att England inte har ett enda lag kvar. Andra säsongen på de senaste tre som England har 0 lag i kvarten.

Och som Anteri sade i matchtråden, bakom Real, Barca och Bayern känns det helt öppet.Vill man att två av giganterna möts redan nu för att få så många jämna/ovissa matcher som möjligt under resterande turnering?

Ser gärna att Real, Barca och Bayern inte möter varandra nu i kvarten. Dels vill jag ha kvar elefanterna för ett eventuellt möte i semin, dels har de alla mötts rätt ofta på sistone. Något intressant att ha i åtanke är att de senaste åren har det nästan alltid varit ett "skräll-lag" i final. Atletico ifjol, Dortmund 2013, Chelsea 2012. Finns det något lag som skulle kunna skrälla lite och gå hela vägen? Håller ett varningens finger för PSG och Juventus! Mycket beror givetvis på lottningen.

(Sedan förstår jag givetvis att det inte vore någon megaskräll om något av dessa lag tog sig till final men ändå relativt oväntat.)

Älskar fan denna turnering!
Citera
2015-03-18, 00:51
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Priceless.

https://www.youtube.com/watch?v=yUEQWeOd3B8

Den blonda ungen lär inte tvätta handen på åratal.
Citera
2015-03-18, 01:27
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:

Och som Anteri sade i matchtråden, bakom Real, Barca och Bayern känns det helt öppet. Vill man att två av giganterna möts redan nu för att få så många jämna/ovissa matcher som möjligt under resterande turnering?
De e fan på fitthåren att det avgörs ändå.
Straffar idag...PSGs sjuka match...Monacos sjuka matcher...Barca känns givet men hoppas Dortmund-Juve blir lika sjukt.

Själv hoppas jag Monaco och framförallt atletico åker ut fortast möjligt. Atletico har fan förbrukat sina sympatier sen förra året då man gillade den där "underdoggen" som dortmund var året innan. Monaco verkar bara snubbla förbi på en banan...

Hoppas på ett mastodont möte i semin. Hade velat se hur Pep står sig mot barca.

Hoppas ligahetsen fortsätter. Folk är så skitnödiga.
Senast redigerad av Pickmylussy 2015-03-18 kl. 01:31.
Citera
2015-03-18, 01:28
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:

Jag utgår ifrån att Dortmund slår ut Juventus. Då har vi:
2: Tyskland, Frankrike
1: Portugal
Att Frankrike gått bra och England dåligt ser vi i uppräkningen, ändå har franska och engelska lag spelat helt jämnt. 1-1 i lag vidare skulle ha varit mer rättvist. Men nu är det som det är. Sen vet vi ju inte ännu att City åker ut.
Citera
2015-03-18, 03:45
Medlem
JayGatsbys avatar
Folk är allt bra roliga...

Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
...
Själv hoppas jag Monaco och framförallt atletico åker ut fortast möjligt. Atletico har fan förbrukat sina sympatier sen förra året då man gillade den där "underdoggen" som dortmund var året innan. Monaco verkar bara snubbla förbi på en banan......

Jo, det är ju att "snubbla förbi på en banan" att vinna med 3-1 borta på Emirates Stadium.
Det kan ju Bajen göra med lite flyt...?

Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Jag utgår ifrån att Dortmund slår ut Juventus. Då har vi:
2: Tyskland, Frankrike
1: Portugal
Att Frankrike gått bra och England dåligt ser vi i uppräkningen, ändå har franska och engelska lag spelat helt jämnt. 1-1 i lag vidare skulle ha varit mer rättvist. Men nu är det som det är. Sen vet vi ju inte ännu att City åker ut.

Du utgår ifrån att tyska liga...12:an, 8:an? slår ut överlägsna italienska 1an med ett enormt momentum nu, som vann borta mot Palermo på Sicilien trots att man vilade hälften av alla stjärnor?

Givetvis kan Dortmund slå ut Juve, men "utgår ifrån" det? När Juve vann med 2-1 hemma?

Nej, vi vet inte att City åker ut. De är bara pisskassa nu och möter ett Barca i galen form. Som dessutom vann med 2-1 i Manchester...

Sorry om jag låter grinig, men vissa verkar skriva innan de tänker.
Citera
2015-03-18, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby

...

Du utgår ifrån att tyska liga...12:an, 8:an? slår ut överlägsna italienska 1an med ett enormt momentum nu, som vann borta mot Palermo på Sicilien trots att man vilade hälften av alla stjärnor?

...

Citat:
Inter borde ta Wolfsburg, även om de är bra.

Citera
2015-03-18, 04:55
Medlem
Pickmylussys avatar
Ser det snarare som att Arsenal hade en dålig dag och sjabblade bort det hemma än att Monaco varit fenomenala och sänkt dom... Orkar inte utveckla. Kanske återkommer imorgon.
Därav banan-uttrycket.

Vilket antiklimax om juve åker ut mot tyska ligatolvan/åttan ? tänk om de vaknar till liv och får in en boll.
Citera
2015-03-18, 07:23
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Jo, det är ju att "snubbla förbi på en banan" att vinna med 3-1 borta på Emirates Stadium.
Det kan ju Bajen göra med lite flyt...?

Givetvis kan Dortmund slå ut Juve, men "utgår ifrån" det? När Juve vann med 2-1 hemma?

Nej, vi vet inte att City åker ut. De är bara pisskassa nu och möter ett Barca i galen form. Som dessutom vann med 2-1 i Manchester...

Dortmund är mycket bättre än sin placering i ligan. Inte minst sett till trenden i vår. Juventus har haft stora svårigheter i CL sista åren sett till förutsättningarna. Det har gått segt och trögt...Sen när var 2-1 hemma ett bra resultat att gå på?? Nej..
Citera
2015-03-18, 07:48
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Dortmund är mycket bättre än sin placering i ligan. Inte minst sett till trenden i vår. Juventus har haft stora svårigheter i CL sista åren sett till förutsättningarna. Det har gått segt och trögt...Sen när var 2-1 hemma ett bra resultat att gå på?? Nej..

Du är snäll du med Dortmund dom har ju spelat två matcher på slutet utan att göra ett enda mål mot inte allt för bra motstånd och vann mot bottengänget Stuttgart tack vare en jättemiss av deras unge försvarare i slutminuten.

Det var ju egentligen bara mot Schalke som dom spelat bra och det är det enda som jag tycker talar för en eventuell vändning mot Juventus och det är att Dortmund oftast höjer sig ett par knäpp i matcher mot bra lag.

Jag hoppas vi får se att dom tar fram sin kindergarten-utrustning vid eventuella mål ikväll så får resten av fotbollsvärlden skämmas tillsammans med mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in