Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-03-17, 14:22
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wreede
http://na.se/nyheter/orebro/1.2887589-hovratten-meddelar-dom-efter-styckmordet

I morgon (onsdag) klockan elva får vi reda på om hovrätten delar tingsrättens uppfattning om hur det brutala och uppmärksammade mordet ska bedömas.
Citera
2015-03-18, 07:39
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
I morgon (onsdag) klockan elva får vi reda på om hovrätten delar tingsrättens uppfattning om hur det brutala och uppmärksammade mordet ska bedömas.
Hoppas på en skärpning av straffet.
Citera
2015-03-18, 11:08
Medlem
Julie1973s avatar
Göta Hovrätt dömer Jonna Henningsson till Livstid lästa jag precis.
Citera
2015-03-18, 11:08
Medlem
Otems avatar
Livstid för styckmord.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20487008.ab

Citat:
Jonna Henningsson, 25, dömdes till 16 års fängelse för att ha
mördat och styckat sin kärleksrival.
Citat:
– Det var en grym gärning och ett utdraget förlopp, sa domaren
Björn Lindén i samband med att domen föll. I dag skärpte Göta
hovrätt tingsrättens dom och dömer ryttarinnan till livstid.
Citera
2015-03-18, 11:23
Medlem
MonkMans avatar
Fy fan va gott...Rattvisa.
Citera
2015-03-18, 11:25
Medlem
Ja nu får hon sitta lång tid. Inga fina dagar på hästryggen denna vår och sommar, eller för lång framtid. Tänka på konsekvenserna är väl inget som bekymrar sådana här figurer innan handlingen.
Citera
2015-03-18, 11:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flasksida
Jag sätter en bitcoin på 18 år. Det blir aldrig livstid då en rosa lagboken styr. Någon som sätter emot?
Tur att det är riskfritt att slå vad på Flashback.
Göta Hovrätt: Hovrätten bestämmer påföljden till fängelse på livstid för styckmordet i Askersund
Citat:
Vidare har hovrätten beaktat att gärningsmannen efter mordet skymfligt behandlade offrets kropp med syfte att försvåra polisens utredning. Varken det som har kommit fram om gärningsmannens psykiska tillstånd eller gärningsmannens kontakter med polisen efter mordet är tillräckligt för att påverka valet av påföljd eller straffets längd.
Citera
2015-03-18, 11:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Det ska bli intressant att se hur hovrätten resonerat kring detta, vad som gör att de väljer livstid. Jag personligen tycker att det ska vara livstid när det är ett planerat dödande med en lång och utdragen dödskamp.
Citera
2015-03-18, 11:34
Medlem
Public-Detectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Livstid för styckmord.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20487008.ab

Onödigt hårt straff för en tjej som inte är livsstilskriminell. Nederlag för rättssamhället.
Citera
2015-03-18, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Public-Detective
Onödigt hårt straff för en tjej som inte är livsstilskriminell. Nederlag för rättssamhället.

Du bedömer henne alltså INTE vara en fara för omgivningen -tolkar jag dig rätt..?
Citera
2015-03-18, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public-Detective

Så du menar att det borde bli lägre straff om man mördar och styckar någon, bara för att man inte har nån tidigare belastning i brottsregister?
Citera
2015-03-18, 11:40
Medlem
Public-Detectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Du bedömer henne alltså INTE vara en fara för omgivningen -tolkar jag dig rätt..?

Alla kan vara en fara för samhället, du och jag inkluderade. Hon är inte den jag tror tillhörd de allra farligaste som borde ha livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in