2015-03-17, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teskedsmannen
ovidkommande är det inte för det kanske finns uppgifter i tråden som kommer från US på avvägar?

låt oss äga att man har en trolig dödsorsak men inte fastställd, får US diskutera det nu när han är fri?

Det är möjligt att vissa saker kommer från US på villovägar som du beskriver. Men det är ovidkommande i min synpunkt. Att det är så många här inne som tror sig sitta på sanningen genom att ha läst media och fantiserat lite. Och kan någon förklara för mig vad en "trådsanning" är!
Citera
2015-03-17, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det stod att läsa i en tidningsartikel. Den finns i tråden nånstans. Finns ju givetvis en möjlighet att journalisten som skrev den hade en dålig dag.

Edit: Hittade artikeln.

http://marsta.nu/News.aspx?articleId=18500

[PHP]Dödsorsaken är inte känd, inte heller om kvinnan bragts om livet med ett vapen. Även 40-åringens advokat är kritisk till att mannen häktats på sannolika skäl då man inte vet hur kvinnan avlidit.[/PHP]

Att dödsorsaken inte är känd kan inte vara detsamma dom att dödsorsaken inte går att fastställa, eller? Kan det vara så att media inte vet därför är den inte känd? Kan den vara fastställd men de vill inte gå ut med den?
Citera
2015-03-18, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Har du insyn i utredningen, eller hur vet du detta?

En kropp kan ha tecken på våld utan man för den delen kan fastställa dödsorsak.
Jag menar inte sugmärke, blåmärke som man får från nypor eller rött märke på kinden efter ett par örfilar. Diskussionen handlade om en galning anfallit och dödat henne utan anledning. Den teorin, håller jag inte med på grund av det skulle upptäckas av rättsläkare tidigt. Och jag måste säga att självmordsteori är också avskriven för mig.
Mordet var planerat och tid och plats var valda i förväg (d.v.s. inget dråp). Jag är ganska säker på att han inte tog med sig sin telefon för att polisen inte skulle kunna spåra honom.

EDIT:
Det är inte bekräftat att han inte hade telefonen med sig. Det är min teori som jag är ganska säker på!
Senast redigerad av matematiker 2015-03-18 kl. 11:48.
Citera
2015-03-18, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag menar inte sugmärke, blåmärke som man får från nypor eller rött märke på kinden efter ett par örfilar. Diskussionen handlade om en galning anfallit och dödat henne utan anledning. Den teorin, håller jag inte med på grund av det skulle upptäckas av rättsläkare tidigt. Och jag måste säga att självmordsteori är också avskriven för mig.
Mordet var planerat och tid och plats var valda i förväg (d.v.s. inget dråp). Jag är ganska säker på att han inte tog med sig sin telefon för att polisen inte skulle kunna spåra honom.

EDIT:
Det är inte bekräftat att han inte hade telefonen med sig. Det är min teori som jag är ganska säker på!

Fantasierna fortsätter... Du har ingen aning om vad rättsläkaren har hittat, såvida du inte sitter med i undersökningen? Du har heller ingen aning om det var planerat eller inte. Det kan lika gärna varit ett rån som gick fel, ramlade slog i huvudet dog... Du har ingen jävla aning. Är det du skriver det som kallas trådsanning?
Citera
2015-03-18, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joppex
Fantasierna fortsätter... Du har ingen aning om vad rättsläkaren har hittat, såvida du inte sitter med i undersökningen? Du har heller ingen aning om det var planerat eller inte. Det kan lika gärna varit ett rån som gick fel, ramlade slog i huvudet dog... Du har ingen jävla aning. Är det du skriver det som kallas trådsanning?
"ramlade slog i huvudet dog" och därefter gick hon och kastade sig i vattnet!? Idiot.
Citera
2015-03-18, 15:32
Medlem
Citat:
"ramlade slog i huvudet dog" och därefter gick hon och kastade sig i vattnet!? Idiot.

Nej men hon kan vid rånet ha blivit knuffad eller ramlat och slagit i huvudet och rånaren kan ha slängt henne i vaken. Det behöver inte vara överlagt. En lika bra fantasi som någon. Idiot
Citera
2015-03-18, 15:35
Medlem
Citat:

Men alla som inte tycker som du är idioter va? Är det du som är kungen av tråden och "bestämmer sanningen"? Har du insyn i undersökningen? På riktigt undrar jag det.
Citera
2015-03-18, 17:11
Medlem
Citat:

EDIT:

Du hyperintlegenta mattesnille. Hur och med vilken rätt avskriver du självmord?
Citera
2015-03-18, 17:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

EDIT:

Med andra ord du har ingen insyn i utredningen utan du ljög i ditt uttalande "Det finns inga tecken på våld på kvinnans kropp".

Bra om vi kan var tydliga i tråden och skilja på ifall vi tror/misstänker något, eller ifall det är så att vi har vetskap om något.
Citera
2015-03-18, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Du hyperintlegenta mattesnille. Hur och med vilken rätt avskriver du självmord?
Självmord (i det här fallet drunkning är enklaste för en rättsläkare att Upptäcka) och polisen/åklagare skulle inte och får inte ljuga men de kan säga att vi inte vill kommentera dödsorsaken. Men så är det inte i det här fallet och som jag läst och uppfattat är, att de inte vet dödsorsaken.
Senast redigerad av matematiker 2015-03-18 kl. 21:02.
Citera
2015-03-18, 21:04
Medlem
Citat:
Självmord (i det här fallet drunkning är enklaste för en rättsläkare att Upptäcka) och polisen/åklagare skulle inte och får inte ljuga men de kan säga att vi inte vill kommentera dödsorsaken. Men det är inte så och som jag läst och uppfattat och är, att de inte vet dödsorsaken.

Precis och därav kan logiskt drunkning uteslutas. Hon var redan död innan hon hamnade i vaken.

Av vems hand är frågan men knappast hennes egen.
Citera
2015-03-18, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Med andra ord du har ingen insyn i utredningen utan du ljög i ditt uttalande "Det finns inga tecken på våld på kvinnans kropp".

Bra om vi kan var tydliga i tråden och skilja på ifall vi tror/misstänker något, eller ifall det är så att vi har vetskap om något.
OK. Jag ber om ursäkt. Jag menade att det inte fanns spår av våld efter en galning som dödar en hel okänd och oskyldig person utan anledning. Och varför skulle en rånare Bära henne och kasta kroppen i en vak som bara dom som bor i närheten vet om den och riskera att lämna mer tekniska bevis eller någon kanske kunde se honom? Såna rånare skulle springa och försvinna från mordplatsen så fort som det var möjligt.
Senast redigerad av matematiker 2015-03-18 kl. 21:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in