Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-16, 11:55
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Dina texter skulle bli mycket mer lättlästa och läsvärda om du rensade texterna från ironi innan du tryckte på "Skicka svar". Det är knöligt att behöva läsa mening efter mening och inte vara säker på om det är ironi eller inte.

Jag inser bristen. Jag erkänner. Du har helt rätt.

Det som är ironi för mig inser inte andra. Om man måste skriva att det är ironi försvinner ironin.

Men det som är kontentan i resonemanget är detta.

Dammegård påstår att det var Östling som spydde.

Eftersom han var nyopererad.

Djurfeldt spydde eftersom han var nydrucken med cola enligt hans utsago.

Jag kan påstå att det var Holmer som spydde på samma plats eftersom han åt en korv för snabbt på Norra Bantorget. Han var hungrig och glupsk. Därmed är hans spya ett bevis för hans inblandning.

Jag är inte säker på att du förstår min intention.
Citera
2015-03-16, 13:08
Medlem
p.norths avatar
Man skulle ha tagit dna på spyan
Citera
2015-03-16, 13:25
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontoo
Eller laborerar du efter teorin att Djurfeldt tog på sig denne för att skydda Östling?

Anledningen till att "Ö" lämnade sjukhuset var troligen för att kunna följa den kuppövning som ska ha ägt rum under kvällen. Är nog inte märkvärdigare än så.
Citera
2015-03-16, 14:57
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Anledningen till att "Ö" lämnade sjukhuset var troligen för att kunna följa den kuppövning som ska ha ägt rum under kvällen. Är nog inte märkvärdigare än så.

Det som är tråkigt i sammanhanget är att det finns andra möjliga förklaringar utan att utesluta din.

Han tröttnade på miljön och maten och ville hem.

Han tyckte det var nog med pjosk eftersom hans image inte kunde tillåta detta.

Han ville inte sova i en pyjamas som samhället tilldelade honom eftersom den hade en bild av Palme ingraverad. De med hakkors var redan upptagna.

Jag tror att ditt påstående har störst bäring.............

Något som jag själv har spekulerat om i tidigare inlägg.
Citera
2015-03-16, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona

Jag är inte säker på att du förstår min intention.

Ja det är väl så att vissa av oss förstår men för andra är det som att hälla vatten på en gås.

Inte mycket att göra något åt...
Citera
2015-03-16, 15:53
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo

Dom flesta försöker väl lämna sjukhuset så fort det bara går?
CGÖ kunde ta sig därifrån för egen maskin. Därför gjorde han det och hade gjort likadant utan mordkomplotter, eventuella övningar eller annat.
Citera
2015-03-16, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
CGÖ kunde ta sig därifrån för egen maskin. Därför gjorde han det och hade gjort likadant utan mordkomplotter, eventuella övningar eller annat.

Han kan ju ha varit sugen på en grogg också!

Själv är jag sådan att jag vill hem så snabbt som möjligt så jag kan förstå att det är rimligt och eventuellt en rimlighet. Dessutom var det en intensiv uppvaktning av vänner och kollegor som kan ha spelat in liksom andra faktorer men det kan vi ju bara gissa kring.

Tror inte heller han låg hemma och oja sig utan mycket väl kan ha gett sig ut om nöden krävde så den delen av alibi kanske man inte skall överdriva.
Citera
2015-03-16, 18:47
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEVeritas
Tror inte att någon "tagit sitt ansvar" och letat fram och lagt ut grundtexten kring detta besök, alltså tidningen Vi nr 46 1996. Eller så har jag bara missat det. Vet i alla fall att den efterfrågats tidigare. Den föregående artikeln i samma nummer är också intressant. Den handlar om den s.k. aktivitetslista som tidigt upprättades i PU på misstänkta personer eller företeelser. Onekligen en väldigt extensiv sådan. Hasslebohm säger att han har tagit del av hela listan (!) och bl.a. studsat för person nr 40 som Hans Holmér själv avskriver den 11 april 1986. Vem person nr 40 är framgår dock inte.

Därefter följer artikeln om Holmérs oväntade besök på våldsroteln fredag eftermiddag den 28 februari 1986. Notera att Erik Skoglund egentligen skulle ha haft ärendet enligt Wingren, eftersom han sedan tidigare visste vem det var. Och KG Svensson påstås fara med osanning.

Här är artiklarna:

Sid 5
http://sv.tinypic.com/r/2uszu5v/8

Sid 6
http://sv.tinypic.com/r/2mwgobd/8

Sid 7
http://sv.tinypic.com/r/2urxsw6/8

Artiklarna är helt i linje med Rolf Dahlgrens berättelse. Förutom Hans Holmer kan noteras att Nils Linder är medveten om hoten. Våldsrotelns chef var aktiv på mordnatten och HHs förtrogne under hela första utredningsåret. Jm
Citera
2015-03-16, 19:06
Medlem
Gattoos avatar
Intressant.

http://kgholmstens.blogg.se/2012/december/mordet-pa-olof-palme.html
Citera
2015-03-16, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Kolla några minuter in i länken så hör du själv.

Jag kommenterar enbart hans egna påståenden.

Med ironi.

Då förstår jag, ja finns mycket tvivelaktigheter i det han säger, då är det honom jga ska klaga på då
Citera
2015-03-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2

Som jag fattat det så lämnade han mot läkarens rådgivande/förmenande, är väl rätt naturligt annars att man följer läkarens förmenande.

Visst jag håller med att det i sak inte gör att Östling skulle vara en del i mordet, men det är ytterligare ett märkligt sammanträffande gällande det som brukar kallas Polisspåret.

Vad som däremot är det allvarligaste är ju att spaningsledningen bortsåg från detta och ansåg sjukhusvistelsen som ett alibi för mordnatten.
Citera
2015-03-16, 20:15
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Han kan ju ha varit sugen på en grogg också!

Själv är jag sådan att jag vill hem så snabbt som möjligt så jag kan förstå attavstånd är rimligt och eventuellt en rimlighet. Dessutom var det en intensiv uppvaktning av vänner och kollegor som kan ha spelat in liksom andra faktorer men det kan vi ju bara gissa kring.

Tror inte heller han låg hemma och oja sig utan mycket väl kan ha gett sig ut om nöden krävde så den delen av alibi kanske man inte skall överdriva.

Nej, det jag menade var att om han kände sig såpass bra att ville följa övningen hemifrån eller ute på stan så ville han hellre det än att följa det på avstånd från sjukhuset och inte kunna vara delaktig alls. Inte att han tog sig hem till vilket pris som helst för att vara med i övningen.

Jag tror inte alls att Ö är GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in