2015-03-16, 00:41
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nä men därför kan man väl inte säga med vetskap att hon är helt oskyldig. Möjligtvis om hon inte visste om killarnas kriminalitet men man kan ju tycka hon borde undrat om de går med skyddsvästar på sig och inte har yrken där det behövs. Det naturliga är väl att bara säga att hon är ostraffad men här hsr man ju i tidningar sett uttalanden att hon är helt oskyldig och bara råkade vara på fel plats vid fel tillfälle. Är hon inte förståndshandikappad och det inte är så att killarna undanhållit att.de är kriminella så har hon ju gjort ett val .

Jag är lessen men jag har aldrig hängt med dem!
Så det du skriver är lika tänkbart.
Fakta säger inget i LEX
Resten är fritt om du vill spekulera
Citera
2015-03-16, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blixteffekt
Pojkarna är på sannolika skäl misstänkta.. Dvs dem har lika stor chans att bli dömda som att släppas fri! Annars hade dem varit häktade under Tillräckliga skäl för åtal!

Alltså har inte åklagaren tillräckligt med bevis för att få dem fällda än!

Men i vilket fall, så väljer nog bröderna att hålla tyst om detta i förhören..

Om blir de frisläppta så kan vi räkna med att de blir hämnd, bröderna kommer att få ett ultimatum när dem blir frisläppta, att avslöja i detalj vilka som begått morden till BO hämndlystna kusiner/släktingar och därmed tsm med dem hämnas, eller så kommer folk se till att bröderna inte kommer att vara till liv länge till!

Oavsett utgång så kommer detta att fortsätta, någon kommer att få betala för mordet!

de är va jag tror!

Att dra slutsatser utifrån dagens misstankegrad är ju felaktigt, men vi kan ju vara eniga om att åklagaren redan kommit en bra bit på vägen och troligen kan hålla killarna inlåsta lång tid som häktade.
Poängen - som gör dagens misstankegrad ointressant - är att SKL förmodligen inte hunnit behandla det som finns i teknisk väg än.

Trots det är gossarna häktade. Troligen på info som snabbt gått att få via telefoner, vittnen och liknande.
Det är normalt ganska bra info.

Ger det tekniska ytterligare bevisning så är det i praktiken raka spår till fällande dom. I annat fall finns givetvis mer att undersöka.
Så givet att killarna begått dådet tror jag chanserna att komma undan är klart sämre än 50-50.
Det är bara det att åklagaren inte behöver visa upp mer i dagsläget och inväntar ytterligare svar.

Man var nog ganska tidigt säkra på vilka som varit på platsen. Nu handlar det om att reda ut vem som gjort vad.
Citera
2015-03-16, 00:42
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det kanske var någon som hatade killarna vill trycka ned dem genom att ha dem se behandlingen av henne.
Eller så kanske hon var koko...hon kanske var ett psin in the ass och mer eller mindre hotade folk för skit och ingenting med hänvisning till hennes kille.
Det fanns en sån tjej på det stället jag var..och hennes tuffa kille hade blivit skjuten som en kanin nån tröttnat på och hon var helt jävla koko i huvudet rätt ofta.
Ja det finns många tänkbara alternativ om hur det gick till, vi får väl gott sätta oss ner och snällt vänta på en fup som ger oss alla svaren.
Citera
2015-03-16, 00:43
Medlem
i_am_blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Hennes ängel gillar kvinnor. Jag hittade en tråd som var fotad från mess på fejjan där hon anklagade en tjej för att de legat

Förlåt om det är jag som är trött och trögtänkt men vad menar du med att du hittade en tråd? Är det alltså inlägg från fejjan? Intressant i sådana fall om du har länk. Har inga belägg för det men här och där i tråden har det förekommit viss information som fått mig att ifrågasätta att AF och J*hann* Gill*rst*dt *=o *=a *=E var ett par vid tiden för morden. Hennes sorg som hon vittnat om i media är nog säkerligen lika stor som om AF var hennes pojkvän eller ex men ändock.
Senast redigerad av i_am_blue 2015-03-16 kl. 00:48.
Citera
2015-03-16, 00:47
Medlem
Sjuk tanke jag fick, kanske polisen varit i kontakt med flickan på något sätt och tvingat henne att luska ur information från BO o co. och dom fått reda på detta?

vad vet jag, polisen har nog rätt taskiga tillväga gångsätt ibland...

Har mycket svårt att tänka mig att bröderna är skydiga till mord, möjligen åker dem dit på medhjälp till mord...

Låter som att detta va en ren avrättning från tyngre gubbar uppifrån och ingenting som bästa vänner/ barndomsvänner gör oavsett hur stor skuld osv de gäller..

Hade jag fått uppgiften att knäppa mina barndomsvänner som även är mina bästa vänner hade jag berättat detta för dem, tsm utrustat oss o gått i krig för liv o död..

Jag tror flickan avrättades först, BO killarna blir sedan beskjutna under flykt och träffas för att sedan blir skjutna med ett skott i huvudet vardera..
Citera
2015-03-16, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blixteffekt
Sjuk tanke jag fick, kanske polisen varit i kontakt med flickan på något sätt och tvingat henne att luska ur information från BO o co. och dom fått reda på detta?

vad vet jag, polisen har nog rätt taskiga tillväga gångsätt ibland...

Har mycket svårt att tänka mig att bröderna är skydiga till mord, möjligen åker dem dit på medhjälp till mord...

Låter som att detta va en ren avrättning från tyngre gubbar uppifrån och ingenting som bästa vänner/ barndomsvänner gör oavsett hur stor skuld osv de gäller..

Hade jag fått uppgiften att knäppa mina barndomsvänner som även är mina bästa vänner hade jag berättat detta för dem, tsm utrustat oss o gått i krig för liv o död..

Jag tror flickan avrättades först, BO killarna blir sedan beskjutna under flykt och träffas för att sedan blir skjutna med ett skott i huvudet vardera..

Man kan se på bilder från brottsplatsen att åtminstone AF (och förmodligen även RA) blivit skjutna framifrån. Det innebär att de inte var på flykt.
Citera
2015-03-16, 00:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag är lessen men jag har aldrig hängt med dem!
Så det du skriver är lika tänkbart.
Fakta säger inget i LEX
Resten är fritt om du vill spekulera

Jag menar inte att du gjort det (hängt med dem) det verkar bara lite overkill när media efter polisens uppgifter är så argumenterande att hon är oskyldig och bara på fel plats vid fel tillfälle.
Citera
2015-03-16, 00:52
Medlem
Citat:
Vet du all fakta?
Detta är läckt. Finns länk tidigare.
Det finns ingen verifiering från polis eller länk gällande att tjejen fick 13 skott Det är påhittad information och det är synd att re-posta sånt eftersom fler användare får felaktig information
Citera
2015-03-16, 00:55
Medlem
Tror ni dom bevisen som httills finns räcker för en fällande dom?
Vi vet inte exakt vad det är men vi vet också att det bland annst saknas mordvapen och även motivet verkar vara smått vagt.

Känns som polisen måste plocla fram ännu mer?
Citera
2015-03-16, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Jag tror att det var AR som var den egentliga måltavlan. Det var han som hade pistolen riktad mot sitt huvud när första skottet föll. Han dog säkerligen av det första skottet men fick förmodligen ett till skott nånstans (eller så bommade andra skottet) innan mgm vände sig om och sköt RA. Första skottet var förmodligen inte dödande eftersom mgm av förklarliga skäl i all hast inte hade siktet lika väl inställt på det andra mordoffret och förmodligen bara träffade bålen (om RA hade skyddsväst på sig föll han bara ihop av smärtan) och mgm stegade då fram och satte ett till skott i pannan på honom.

Tippar på 2 skott på AF, 2-3 skott på RA och 1 på ET.

Jag tror att morden var planerade och antingen gjorda av en (semi)professionell eller någon som var jävligt desperat. Tror inte på affektmord.

Jag tror de var ute efter främst RA och att det gick över styr grund av affekt Men jag är nyfiken på hur du tänker och lyssnar på dina resonemang. Varför tror du att de var ute efter AJ?
Citera
2015-03-16, 00:57
Medlem
Jag har tidigare trott att det funnits fler än två gärningsmän men kropparnas placering på brottsplatsen får mig att tro att gärningsmännen faktiskt bara var en eller två.

Men morden känns rätt välutförda. Var MS och/eller MS ena riktiga psykon? Finns det någon möjlighet att de dödat tidigare?
Citera
2015-03-16, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Tror ni dom bevisen som httills finns räcker för en fällande dom?
Vi vet inte exakt vad det är men vi vet också att det bland annst saknas mordvapen och även motivet verkar vara smått vagt.

Känns som polisen måste plocla fram ännu mer?
De har teknisk bevisning och muntlig bevisning. Om den är bra behövs inte vapnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in