2015-03-16, 00:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Inget i lex

Nä men därför kan man väl inte säga med vetskap att hon är helt oskyldig. Möjligtvis om hon inte visste om killarnas kriminalitet men man kan ju tycka hon borde undrat om de går med skyddsvästar på sig och inte har yrken där det behövs. Det naturliga är väl att bara säga att hon är ostraffad men här hsr man ju i tidningar sett uttalanden att hon är helt oskyldig och bara råkade vara på fel plats vid fel tillfälle. Är hon inte förståndshandikappad och det inte är så att killarna undanhållit att.de är kriminella så har hon ju gjort ett val .
Citera
2015-03-16, 00:18
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Csheen
Killarna hade västar på sig, ett skott i huvudet var och tjejen blev skjuten bed 13 skott. Detta är bekräftat utav en med insyn i det hela.
Då funderar man över varför i helvete dom överdrev så jävligt med kulor på den stackars flickan! Förmodligen bara skjutglada psykon.
Citera
2015-03-16, 00:22
Medlem
Citat:
Killarna hade västar på sig, ett skott i huvudet var och tjejen blev skjuten bed 13 skott. Detta är bekräftat utav en med insyn i det hela.

Tror jag inte ett dugg på.

Vad då, vem fan skulle hatat henne så mycket att hon var värd tretton skott? Eller vägrade hon bara att dö??
Citera
2015-03-16, 00:23
Medlem
i_am_blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Först var det 2 kg kokain som blev 3 kg, en kniv i en av de avlidnas hand som polisen fick "bryta loss" sen var det 13 skott i flickan och nu är det hårtussar lite här och där.

Det jobbas hårt för att skapa trådsanningar utan fakta.

Uppgiften om hårtussar är ingen trådsanning utan kommer från media se länk http://www.expressen.se/gt/uppgifter-de-skots-med-skott-i-huvudet/
Citera
2015-03-16, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Föreslår att man säljer Audin gossarna körde runt ut + andra värdesaker och helt enkelt donerar pengarna till sånt som våra väldigt höga skatter ska gå till egentligen (sjukhus, polis, skolor, o.s.v) . Och att man gör liknande i motsvarande fall i framtiden. Även om det inte blir så stora summor så är det i alla fall bättre än ingenting.

Har de betalat sina skulder till sina brottsoffer? Skola vård och polis är väl inte deras primära brottsoffer.
Varför ska deras anhöriga annars avstå nån arvsrätt.?
Eller menar du att alla kriminella ska anses som ett slags sosseadel där staten har arvsrätt före brotsoffers skulder och faktiska anhöriga....?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-03-16 kl. 00:28.
Citera
2015-03-16, 00:25
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Tror jag inte ett dugg på.

Vad då, vem fan skulle hatat henne så mycket att hon var värd tretton skott? Eller vägrade hon bara att dö??
Instämmer! Låter inte vidare troligt.
Citera
2015-03-16, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Nej, det där har du fått om bakfoten. Det finns två olika misstankegrader man kan häktas på och "Tillräckliga skäl för åtal" är inte namnet på någon av dom.

Du säger att det är lika stor chans att de åtalas som att de släpps fria eftersom de är häktade på sannolika skäl. Var god styrk ditt påstående om att 50% av de som häktas på sannolika skäl åtalas medans andra halvan slipper. Jag tror nämligen att du hittar på även här.

aa iofs så har jag nog fått de om bakfoten!

Jag har suttit anhållen på sannolika skäl i 3 dagar, men blev helt friskriven.. att dem anhöll mig va för att jag vid tillfället var med min kompis och hans kompis. Min kompis satt också anhållen i 3 dagar o släppt tillsammans med mig, men däremot hans polare blev häktade dagen efter vi blev anhållna..
Citera
2015-03-16, 00:30
Medlem
Citat:
Killarna utsattes för övervåld vilket gör att de mycket väl kan ha mer än ett skott var i kroppen. Tror inte tjejen hade 13 skott i sig som du skriver och dessutom är det du skriver inte bekräftat eller verifierat av polis. Vill förtydliga detta för övriga användare så det inte bli en trådsanning av antal skott osv
Senast redigerad av ulvan 2015-03-16 kl. 00:36.
Citera
2015-03-16, 00:34
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i_am_blue
Uppgiften om hårtussar är ingen trådsanning utan kommer från media se länk http://www.expressen.se/gt/uppgifter-de-skots-med-skott-i-huvudet/

Saxat från Expressen:
"Men enligt en person med god insyn i utredningen arbetar polisen utifrån teorin att Alaa Farraj och Rawand Aziz sköts med var sitt skott i pannan"

Polisen behöver nog inte ha teorier om ifall de sköts med ett skott i pannan eller inte. Det lär de ha sett med egna ögon eller fått rapport om.
Tror en PRAO kunnat skriva den artikeln bättre t o m.
Citera
2015-03-16, 00:35
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Först var det 2 kg kokain som blev 3 kg, en kniv i en av de avlidnas hand som polisen fick "bryta loss" sen var det 13 skott i flickan och nu är det hårtussar lite här och där.

Det jobbas hårt för att skapa trådsanningar utan fakta.

Vet du all fakta?
Detta är läckt. Finns länk tidigare.

Den fakta vi vet är bilder, 3 avlidna med eldvapen. 2 anhållna nu häktade för dådet ompröving ar 14 dag.
Muntliga och tekniska bevis som knyter MGM till platsen.

En joggare larmade om en död i bil.
Grannar till brottsplatsen har hör upprörda röster som vid ett bråk och ett okänt antal skott.
Yppandefriheten bejakades vid häkningsframställan på samtliga inblandade.
Ett av brottsoffrens flickväns uttalanden till press tas bort från tidningen.
Efter några dagar i press trycks om händelseförloppet i bilen så som hårtussar och ett mycket kraftigt motstånd och tillhör kvinnan
Senast redigerad av Willow1 2015-03-16 kl. 00:37.
Citera
2015-03-16, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Instämmer! Låter inte vidare troligt.

Det kanske var någon som hatade killarna vill trycka ned dem genom att ha dem se behandlingen av henne.
Eller så kanske hon var koko...hon kanske var ett psin in the ass och mer eller mindre hotade folk för skit och ingenting med hänvisning till hennes kille.
Det fanns en sån tjej på det stället jag var..och hennes tuffa kille hade blivit skjuten som en kanin nån tröttnat på och hon var helt jävla koko i huvudet rätt ofta.
Citera
2015-03-16, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i_am_blue

Jag tror att det var AR som var den egentliga måltavlan. Det var han som hade pistolen riktad mot sitt huvud när första skottet föll. Han dog säkerligen av det första skottet men fick förmodligen ett till skott nånstans (eller så bommade andra skottet) innan mgm vände sig om och sköt RA. Första skottet var förmodligen inte dödande eftersom mgm av förklarliga skäl i all hast inte hade siktet lika väl inställt på det andra mordoffret och förmodligen bara träffade bålen (om RA hade skyddsväst på sig föll han bara ihop av smärtan) och mgm stegade då fram och satte ett till skott i pannan på honom.

Tippar på 2 skott på AF, 2-3 skott på RA och 1 på ET.

Jag tror att morden var planerade och antingen gjorda av en (semi)professionell eller någon som var jävligt desperat. Tror inte på affektmord.
Senast redigerad av Turbohaler666 2015-03-16 kl. 00:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in