2015-03-17, 20:44
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Bara för att du fått info i pm kan du knappast gå i god för sanningshalten? Jag har också fått dylikt men inte skrivit om det eftersom jag inte har en aning om trovärdigheten plus att källan lika gärna kan skriva dom själv om denne vill ha ut info i tråden.
Och det finns ju flera vittnesutsagor så vilken ska man tro på? Ett exempel ur GP:

Min avsikt är inte att hälla kallvatten på din info men om källan nu är så insatt borde den kunna berätta hur många skott det rör sig om. Kan den säga max fem kan den också berätta om det är ett, två etc. Och kunskapen om att ett skott var direkt dödande lär väl bara kunna komma från rättsläkaren.

Jag förblir milt skeptisk, det är nog mitt normalläge dessvärre.

Du ska vara skeptisk ligger själv alltid i det läget. Än så länge vet vi inte 100% vad som hänt eller orsaken till det som hänt. Men de är skjutna med varsit skott i huvudet. Sen kan det ha utdelats två till
Citera
2015-03-17, 20:47
Medlem
Willow1s avatar
Någonstans har jag läst at en av bröderna hade ett mindre handeldsvapen men hittar inte var.
Har någon mer sett detta?
Citera
2015-03-17, 20:50
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RemeronDreams
Jag har ALDRIG någonsin sagt att jag vare sig tror eller inte tror på 13 skott. Jag har sagt att det finns en källa till ett icke styrkt rykte. Precis som du nu är källan till ett icke styrkt rykte, som kan vara sant eller falskt.

Wow, så du fick ett pm.....verkligen mycket bättre än Infinity1's källa.

EDIT.) Det är klart som fan att jag egentligen inte tror på 13 skott, det är bizarrt och onödigt. Men inte omöjligt.

Varför diskussionen om "13 kulor" pågår är för mig svårförståelig. Vad spelar det för roll? Om hon dödades med ett eller flera skott? Liksom killarna... ett eller flera skott? ET (BO3) mördades på BP, i Audin som det förefaller. Om någon av BO satt kvar i Audin så är det tjejen, imho. Tuffa grabbar sitter inte och mesar i en bils baksäte, när det vankas fight, med andra tuffingar.

Om hon var ett oskyldigt vittne som måste undanröjas, eller om hon var en bidragande orsak till tragedin, återstår att se.
Citera
2015-03-17, 20:55
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Någonstans har jag läst at en av bröderna hade ett mindre handeldsvapen men hittar inte var.
Har någon mer sett detta?

Nån har sagt att en av bröderna har ägt en Uzi i flera år. (FB-rykten såklart)
Citera
2015-03-17, 20:55
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Håller med om att tråden är rörig men när 3 har skjutits så är nog spekulationer kring skott, skott mm oundvikliga..
Varför anser du att minst en till person borde ha varit närvarande?

ET behövde nog inte ha sett allt, att hon var på plats och (sannolikt) visste vilka andra som var där var nog tillräckligt för att besegla hennes öde.
Vilka intressanta infallsvinklar har ej tagits upp?
Menar ej att ha en tjafsig ton, undrar bara i förhoppning om fler konstruktiva inlägg.

Men samma, samma hela tiden, det kommer ju ingen vart, inget nytt åtminstone... Finns så mycket mera att diskutera om.
Sedan tycker jag att det är konstigt att våldet var så grovt emot männen, de verkar inte ha kunnat, ev. inte haft styrka nog att försvara sig, var de fler än två GM eller var BO väldigt svaga? Sedan menade jag bara vad E.T kunde se hände där borta 20 meter bort, givetvis förstår jag att hon var ett vittne som skulle undanröjas! Hon var ju inte kriminell och hade givetvis tjallat.
Citera
2015-03-17, 20:56
Medlem
RemeronDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Varför diskussionen om "13 kulor" pågår är för mig svårförståelig. Vad spelar det för roll? Om hon dödades med ett eller flera skott? Liksom killarna... ett eller flera skott? ET (BO3) mördades på BP, i Audin som det förefaller. Om någon av BO satt kvar i Audin så är det tjejen, imho. Tuffa grabbar sitter inte och mesar i en bils baksäte, när det vankas fight, med andra tuffingar.

Om hon var ett oskyldigt vittne som måste undanröjas, eller om hon var en bidragande orsak till tragedin, återstår att se.

Nej, håller med, det spelar ingen roll. Men för mig, när teorin om hedersmord kom upp, så tyckte jag på nåt sätt att de 13 skotten åtminstone passade bättre in i denna teorimodell.
Citera
2015-03-17, 20:57
Medlem
Hej alla privatspanare och intresserade. Första inlägget från mig i tråden (och fb för den delen)

Det har ju varit en del trådar kring BO som dålts av polisens tält. Vem av dom samt klädsel.
I TV-klippet från TV4:as Livesändning ser man ganska tydligt både kläder och ansikte då tältet fladdrar till och inga kriminaltekniker i vägen. Kanske någon kan få ut något av det

http://www.tv4play.se/iframe/video/3078232?autoload=true
Tid ca 1.20-1.30

det ser ut som en ganska tydlig skada ev. ingångshål på kinden eller va tycker ni?
Citera
2015-03-17, 21:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Det var någon som skrev det som uppgav att infon kom från någon med insyn. Tyckte redan innan att kommentarerna från polis i media att kvinnan var helt oskyldig och bara råkad vara på fel plats hade lite konstig klang. Säger vare sig bu eller bä om trovärdigheten för 13 skott. Hennes skador beskrivs som visande att hon gjort våldsamt motstånd (brukar inte det användas som rubricdring när person exempelvis vägra avlägsna sig och tjafsar mdr än verbalt med ordningsmakt?).
Männen beskrivs som skador orsakade av övervåld.
Av beskrivningen låter det som att polis/åklagare är av uppfattningen att våld mot dessa tre var en tidsfråga men att det skulle vara så här illa kanske inte var väntat.

Jag tolkar beskrivningen om "övervåld" som att premiss om att visst våld skulle vara relevant men detta gått långt utöver. Fast jag kan ha fel i att.tänka att de är så nyanserade.
Citera
2015-03-17, 21:10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CassieGrant
Hej alla privatspanare och intresserade. Första inlägget från mig i tråden (och fb för den delen)

Det har ju varit en del trådar kring BO som dålts av polisens tält. Vem av dom samt klädsel.
I TV-klippet från TV4:as Livesändning ser man ganska tydligt både kläder och ansikte då tältet fladdrar till och inga kriminaltekniker i vägen. Kanske någon kan få ut något av det

Tid ca 1.20-1.30

det ser ut som en ganska tydlig skada ev. ingångshål på kinden eller va tycker ni?
Skulle ju kunna var RA eller vad tycker ni?
Citera
2015-03-17, 21:15
Medlem
Citat:

Tid ca 1.20-1.30

Finns det några tecken på övervåld (en massa skador)?
Citera
2015-03-17, 21:18
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:

Tid ca 1.20-1.30

Det här TV-clippet har jag inte sett tidigare, högintressant. När tältet fladdrar upp, kan man imho tydligt se att det är en mörkhårig kvinna (BO3) som ligger framstupa, ditplacerad av krim-undersökarna. Ev ingångshål i ansiktet svårt att uttala sig om. Dessutom, anstormningen av avspärrad BP av blattar, är värre än vad framgått tidigare, dom är långt innanför avspärrningarna. Man kan undra vad dessa vilddjur/personer vet om bakgrund och orsak till händelsen, varför dom infann sig så snabbt, mm. Och deras syften.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2015-03-17 kl. 21:22.
Citera
2015-03-17, 21:28
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Det här TV-clippet har jag inte sett tidigare, högintressant. När tältet fladdrar upp, kan man imho tydligt se att det är en mörkhårig kvinna (BO3) som ligger framstupa, ditplacerad av krim-undersökarna. Ev ingångshål i ansiktet svårt att uttala sig om. Dessutom, anstormningen av avspärrad BP av blattar, är värre än vad framgått tidigare, dom är långt innanför avspärrningarna. Man kan undra vad dessa vilddjur/personer vet om bakgrund och orsak till händelsen, varför dom infann sig så snabbt, mm. Och deras syften.

Kan definitivt inte jag se, utan en mörkhårig man ( kort hår )med ljusblå byxor och blå jacka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in