Citat:
Det är du och Noam och co som tolkar saken felaktigt. Sadat ville bara rädda ansiktet genom att offra en fred för att få tillbaka Sinai men om han inte samtidigt erkände Israel var det givetvis ingen fred att tala om, precis som det är omöjligt för Israel att sluta fred med Hamas om inte Hamas erkänner Israels rätt att existera och tar bort kravet på att Israel upphör att existera.
Citat:
Som vanligt så hittar du på egna argument om varför något skedde. För det första talar jag om kriget 1967 och Israels argument var inte att flyktingarna inte kunde bevisa att de är från området ifråga. De lät officiellt flyktingar att ansöka om det men:
Jag tycker inte det är OK men samtidigt är det en pragmatisk hållning som fungerar i princip alla länder. Kan man inte bevisa att man är från ett speciellt ställe så får man inte automatiskt rätt att återvända. Man kan ju tycka att Israel skall acceptera alla som säger att de är från stället men det fungerar ju inte i verkligheten och det är fånigt att säga att det ska gå till på det sättet.
Citat:
Det är alltid lika ironiskt hur såna som du skriker om "arabhat" och "antisemitism" samtidigt som du förvarar att man vägrade flyktingar rätten att återvända. 

Återigen är det du som säger vad jag försvarar och inte. Det finns så vitt jag vet inget land som accepterar invandrare som inte kan bevisa att de kommer från landet ifråga, om du känner till något kan du väl upplysa mig om det, annars är det ju rätt uppenbart att du håller Israel till en högre standard.
Enligt Electronic Intifada är palestinierna i Israel bättre behandlade än ex. Libanon där de har MINDRE rättigheter än i Israel. Ändå är det Israel som alltid skall kritiseras in absurdum för saker som i princip alla länder i regionen gör på regelbunden basis.
Citat:
Ja, för dig så står för araberna för terrorn men händelserna 1947-1949 visar annat.
Menar du att palestinierna och arabländerna inte förklarade krig mot Israel innan landet ens bildats?

Är du jude enligt deras raslag har du automatiskt rätt till medborgarskap oberoende av om vare sig du eller dina förfäder någonsin varit i Israel.