2015-03-15, 20:48
Medlem
Running Legss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Se där. Nån har tydligen brutit yppandeförbudet.

Bra att polisen läser här i tråden. Då kan de börja undersöka det.

Ja eller hur.
Tror inte du är så insatt vad yppandeförbudet innebär och vem det omfattar. Läs ännu en gång vad jag skrev i mitt inlägg.
Citera
2015-03-15, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Du frågar så fint så, det har i media sagts att kvinnan befunnit sig utanför bilen. Vart minns jag inte och sedan media börjat med att korrigera sin text löpande så kan de mycket väl ha tagit bort det och man hittar då inte texten i länkningarna.

Minns att det väldigt tidigt beskrevs att en högljud kvinna pratat i mobilfon utanför bilen, det kan kanske vara så att det var just då killarna fick pisk och hon ev ringde efter hjälp... Kanske försökte de dra henne från bilen (inte inifrån) utan mot platsen lite i skymundan där de sen kom att ligga, och där slets då hårtussarna loss. Ser man sen på en av bilderna där liket ligger i tältet så ser det ut att vara en fet kvinnoröv med smala ben... Eller.
Den högljudda kvinnan var joggaren som hittade tjejen i bilen, hon ringde och larmade
Citera
2015-03-15, 20:53
Medlem
Running Legss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Den högljudda kvinnan var joggaren som hittade tjejen i bilen, hon ringde och larmade

Äntligen nån som kommer med konkret info. Tack!
Citera
2015-03-15, 20:55
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running Legs
Den första meningen är exakt återgiven från åklagaren och den finns i all media. Den andra meningen får du bekräftad i FUP´n. .

Har du hört nåt om en kniv i en av BO's hand ?
(Antingen hållen eller istucken och "kvar i handen")

En kniv är inte lika långsökt som 13 skott i ett huvud, men bra om man kan sortera lite i ryktena.
Och det är bra om man tittar lite hur man skriver sina rykten.

"Mördaren jagades i trosa" och "Mördaren jagades i Trosa" är en jävla skillnad.
"Kvar i handen" kan betyda 3 saker eftersom det även finns en ort som kallas Handen.
(Ironi om Handen)
Senast redigerad av profundersam 2015-03-15 kl. 21:25.
Citera
2015-03-15, 20:57
Medlem
[quote=Running Legs|52660681]Nej det finns inget info att hon har pratar i mobil utanför bilen. Har du helt missat åklagarens ord och andra insatta i ärendet? Hon är funnen i bilen skjuten efter att hon har gjort motstånd. /QUOTE]

Njae, det är vad som kallas en obekräftad uppgift från media. Likt det andra du påstår är bekräftat.

Finns även andra obekräftade uppgifter som florerat i media som säger att det är en man som hittades i baksätet av bilen.
Senast redigerad av Som-nam-na 2015-03-15 kl. 20:59.
Citera
2015-03-15, 21:01
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ja eller hur.
Tror inte du är så insatt vad yppandeförbudet innebär och vem det omfattar. Läs ännu en gång vad jag skrev i mitt inlägg.

Du kan ju berätta för mig då.
Citera
2015-03-15, 21:32
Medlem
Citat:
Nej det finns inget info att hon har pratar i mobil utanför bilen. Har du helt missat åklagarens ord och andra insatta i ärendet? Hon är funnen i bilen skjuten efter att hon har gjort motstånd. Det är en av "männen" som ligger på gatan i tältet ca 40-55 m från bilen som undersöks av polisen. Åklagaren har begärt och fått bröderna häktade på "sannolika skäl" och då ska det mycket till om man kommer undan. Det finns teknisk bevisning som binder dom till brottsplatsen och vid rätt tidpunkt. Då menar jag inte bara mobil-info utan dna, hjulspår, skoavtryck, fimpar osv. Lägg där till vittnesuppgifter och personer i bekantskapskretsen som avslöjat saker. Börjar undra om flertalet som skriver här är lätt efterblivna. Ursäkta att jag ryter till men nu börjar det f-n ta mig spåra ur. Är det ingen åldersgräns på fb?

Citat:
Den första meningen är exakt återgiven från åklagaren och den finns i all media. Den andra meningen får du bekräftad i FUP´n. .

Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det har vi helt missat i tråden. Har du läst det i nån tidning? Kan du länka i så fall?

De kommer inte undan och ett av polisens fortsatta arbete är att se hur långt lojaliteten sträcker sig inom denna vänskapsgruppering om man använder det uttrycket.

Det är vänner som skjutit vänner och dessutom en flicka vilket kommer ställa just lojaliteten på svåra prov. Vill man tiga om det man vet och därmed skydda MGM eller finns lojaliteten hos de tre offren.
Förhörsmässigt ett av polisens bättre kort att använda när man nystar i härvan.
Citera
2015-03-15, 21:39
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Jag följde tråden nästan konstant den första veckan, men dom senaste dagarna har jag bara skummat igenom den en del pga den låga nivån och bristen på ny info.

Så vill nån berätta om det har dykt upp någon ny info/trovärdiga tips osv?
Citera
2015-03-15, 21:47
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Jag följde tråden nästan konstant den första veckan, men dom senaste dagarna har jag bara skummat igenom den en del pga den låga nivån och bristen på ny info.

Så vill nån berätta om det har dykt upp någon ny info/trovärdiga tips osv?

Om du läst i media om personen med god insyn, som läckt lite om skott i pannan på de manliga BO, så svarar jag nej. Inget nytt.
Citera
2015-03-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Har du hört nåt om en kniv i en av BO's hand ?
(Antingen hållen eller istucken och "kvar i handen")

En kniv är inte lika långsökt som 13 skott i ett huvud, men bra om man kan sortera lite i ryktena.
Och det är bra om man tittar lite hur man skriver sina rykten.

"Mördaren jagades i trosa" och "Mördaren jagades i Trosa" är en jävla skillnad.
"Kvar i handen" kan betyda 3 saker eftersom det även finns en ort som kallas Handen.
(Ironi om Handen)

Det finns väl inga uppgifter om knivar det är en ren flaschbacksrköna. Tvärt om har Polisen sagt att de är skjutna och att man söker vapnet.
Citera
2015-03-15, 22:14
Medlem
Pojkarna är på sannolika skäl misstänkta.. Dvs dem har lika stor chans att bli dömda som att släppas fri! Annars hade dem varit häktade under Tillräckliga skäl för åtal!

Alltså har inte åklagaren tillräckligt med bevis för att få dem fällda än!

Men i vilket fall, så väljer nog bröderna att hålla tyst om detta i förhören..

Om blir de frisläppta så kan vi räkna med att de blir hämnd, bröderna kommer att få ett ultimatum när dem blir frisläppta, att avslöja i detalj vilka som begått morden till BO hämndlystna kusiner/släktingar och därmed tsm med dem hämnas, eller så kommer folk se till att bröderna inte kommer att vara till liv länge till!

Oavsett utgång så kommer detta att fortsätta, någon kommer att få betala för mordet!

de är va jag tror!
Citera
2015-03-15, 22:15
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walsjo
Jaaaa jag håller med, tänker att det kan vara svårt för 2 GM att misshandla de 3 olika BO samtidigt måste vart någon mer med, känns som det är de mest logiska i denna situation. Skall bli spännande och se vart detta slutar!

Citat:
Ursprungligen postat av Violetta56
Har läst hela tråden och jag undrar över hur har ingen hört vad som hänt?
Om tjejen gjort våldsamt motstånd innebär det per automatik att hon måste ha skrikit enormt.
Hur har folk i husen inte kunnat höra det?
Så jäkla tragisk historia:-(

Vet du att jag tror som du. Någon har sett något, om inte annat hört.
Det är jag hundra på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in