2015-03-15, 19:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Bara en tanke men om man ansöker om och får beviljad skyddad identitet innan rättegången tror jag inte att namnet eller personnummer kommer ut, även om man vittnar. Det kanske går att kolla i någon annan tråd på FB hur det fungerar med skyddad identitet Det bästa är nog att stå på sig och vittna men vill man inte det och vill vara helt anonymt så ska man nog posta ett brev till polisen och berätta vad man vet.

Du kan få skyddad identitet om du är utsatt för dokumenterst hot. Inte för obehag att vittna. Att leva med skyddad identitet är också rätt krångligt. Kolla skatteverket.se
Citera
2015-03-15, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Ja och försvaret har inte haft särskilt lång tid att gå igenom misstankarna.
Blir de omhäktade efter 14 dagar med samma misstankegrad så är läget lite annat.

Efter vad jag förstår är det ganska lätt för en åklagare att få en misstänkt häktad. Tror t.o.m. att Sverige har fått internationell kritik för det.

Blir man häktad för ett brott och sedan frisläppt p.g.a. brist på bevis blir man ju inte frikänd. Samhället kan döma själva.
Citera
2015-03-15, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i_am_blue
Jag kan inte dra mig till minnes att jag sett uppgift om att alla tre ska ha befunnit sig på någon fest, varken här eller i media. Däremot har uppgiften om att AF var den som var på fest med åtminstonde en av MGM förekommit i media från MS flickvän vilket naturligtvis inte gör det till någon sanning.
Tillägg: Av vad jag läst ut av media så var AF på festen (utan MGM) och gick därifrån i lånade skor. Och MGM dök upp på festen efter att AF lämnat festen enligt en som talat med media (förloppet ej verifierat av polis).
Senast redigerad av ulvan 2015-03-15 kl. 19:38.
Citera
2015-03-15, 19:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Efter vad jag förstår är det ganska lätt för en åklagare att få en misstänkt häktad. Tror t.o.m. att Sverige har fått internationell kritik för det.

Blir man häktad för ett brott och sedan frisläppt p.g.a. brist på bevis blir man ju inte frikänd. Samhället kan döma själva.

Nja det är väl inte mest kritik för hur lätt det är att häkta någon det mesta är väl tiden som kan bli lång. Det har väl hänt i ett flertal fall att manstått och trampat vatten så det gåty övdr året.
Citera
2015-03-15, 19:39
Medlem
i_am_blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Tillägg: Av vad jag läst ut av media så var AF på festen (utan MGM) och gick därifrån i lånade skor. Och MGM dök upp på festen efter att AF lämnat festen enligt en som talat med media (förloppet ej verifierat av polis).

Du har rätt! Uppgiften var att en av MGM skulle ha kommit till festen vid 02:30-tiden och då är ju AF redan skjuten.
Citera
2015-03-15, 19:40
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Varför fick han skjuts på moppen om han hade bil?
Vart tog bilen vägen?

Ja, vad vet jag? Han kanske tyckte det var känsligt att åka utanför BP i bilen han brände där ifrån med? Mark kanske flyttade den efteråt? Han kanske hade lånat bilen av Marks sambo, eller annan vän/bekant på Jarlsgatan? Kanske var det någon Volvoraggare, som av en slump var extra burn-outsugen på vägen utanför just då, och inte har något med detta att göra.
Citera
2015-03-15, 20:07
Medlem
skillemandinkis avatar
Att al*a haft en kniv då han hittades, är detta något bekräftat eller har jag bara läst de av "säker källa" på FB?
OM han haft de kanske nån av M o M faktiskt haft en knivskada? Därför är sannolika skäl med i bilden?
Men dom sagt, vart har jag fått denna kniv ifrån?
Citera
2015-03-15, 20:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Att al*a haft en kniv då han hittades, är detta något bekräftat eller har jag bara läst de av "säker källa" på FB?
OM han haft de kanske nån av M o M faktiskt haft en knivskada? Därför är sannolika skäl med i bilden?
Men dom sagt, vart har jag fått denna kniv ifrån?

Gissningsvis från: (FB) Trippelmord i Uddevalla, 2015-03-07 - två bröder häktade
Citat:
mycket folk som inte vet här de märks men när en av personerna hittades så hade han en kniv kvar i handen som polisen fick ta bort så där är en av bevisen som dom ser på

Sen har det kokats mycket soppa på den spiken.
Citera
2015-03-15, 20:24
Medlem
Running Legss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Du frågar så fint så, det har i media sagts att kvinnan befunnit sig utanför bilen. Vart minns jag inte och sedan media börjat med att korrigera sin text löpande så kan de mycket väl ha tagit bort det och man hittar då inte texten i länkningarna.

Minns att det väldigt tidigt beskrevs att en högljud kvinna pratat i mobilfon utanför bilen, det kan kanske vara så att det var just då killarna fick pisk och hon ev ringde efter hjälp... Kanske försökte de dra henne från bilen (inte inifrån) utan mot platsen lite i skymundan där de sen kom att ligga, och där slets då hårtussarna loss. Ser man sen på en av bilderna där liket ligger i tältet så ser det ut att vara en fet kvinnoröv med smala ben... Eller.

Nej det finns inget info att hon har pratar i mobil utanför bilen. Har du helt missat åklagarens ord och andra insatta i ärendet? Hon är funnen i bilen skjuten efter att hon har gjort motstånd. Det är en av "männen" som ligger på gatan i tältet ca 40-55 m från bilen som undersöks av polisen. Åklagaren har begärt och fått bröderna häktade på "sannolika skäl" och då ska det mycket till om man kommer undan. Det finns teknisk bevisning som binder dom till brottsplatsen och vid rätt tidpunkt. Då menar jag inte bara mobil-info utan dna, hjulspår, skoavtryck, fimpar osv. Lägg där till vittnesuppgifter och personer i bekantskapskretsen som avslöjat saker. Börjar undra om flertalet som skriver här är lätt efterblivna. Ursäkta att jag ryter till men nu börjar det f-n ta mig spåra ur. Är det ingen åldersgräns på fb?
Senast redigerad av Running Legs 2015-03-15 kl. 20:35.
Citera
2015-03-15, 20:38
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running Legs
Nej det finns inget info att hon har pratar i mobil utanför bilen. Har du helt missat åklagarens ord och andra insatta i ärendet? Hon är funnen i bilen skjuten efter att hon har gjort motstånd. Det är en av "männen" som ligger på gatan i tältet ca 40-55 m från bilen som undersöks av polisen. Åklagaren har begärt och fått bröderna häktade på "sannolika skäl" och då ska det mycket till om man kommer undan. Det finns teknisk bevisning som binder dom till brottsplatsen och vid rätt tidpunkt. Då menar jag inte bara mobil-info utan dna, hjulspår, skoavtryck, fimpar osv. Lägg där till vittnesuppgifter och personer i bekantskapskretsen som avslöjat saker. Börjar undra om flertalet som skriver här är lätt efterblivna. Ursäkta att jag ryter till men nu börjar det f-n ta mig spåra ur. Är det ingen åldersgräns på fb?

Det har vi helt missat i tråden. Har du läst det i nån tidning? Kan du länka i så fall?
Citera
2015-03-15, 20:41
Medlem
Running Legss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det har vi helt missat i tråden. Har du läst det i nån tidning? Kan du länka i så fall?

Den första meningen är exakt återgiven från åklagaren och den finns i all media. Den andra meningen får du bekräftad i FUP´n. .
Senast redigerad av Running Legs 2015-03-15 kl. 20:49.
Citera
2015-03-15, 20:43
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running Legs
Den första meningen har åklagaren sagt. Den andra får du bekfräftad i FUP´n

Se där. Nån har tydligen brutit yppandeförbudet.

Bra att polisen läser här i tråden. Då kan de börja undersöka det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in