2015-03-15, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det tror jag med, varför skulle annars åklagaren påstå sig ha ett långt utredningsarbete på ca. 6 mån. framför sig om de redan har de enda skyldiga. Polisen kan ha haft span på grupperingar och plötsligt händer detta i den ena. Klart har det rört runt i grytan.

Det är inte det minsta konstigt att det tar den tiden, vid t.ex. styckmordet i Askersund så hade man GM inom något dygn gripen som dessutom erkände, åtalet var ca 6 månader efter mordet begicks.

Det var en normaltid för ett mord och det var inte särskilt komplicerat men det skall utredas ordentligt innan det går till åtal, mängder med förhör och uppgifter som skall genomföras och sammanställas.

Här är det ett komplicerat trippelmord och två MGM som nekar så det lär ta lång tid, tidigast slutet av augusti går det till åtal om polis/åklagare har framgång i utredningen.

En FUP på 4000-6000 sidor lär det bli om det går till åtal mot dessa herrar. Därutöver lär det vara en slask som är minst lika stor.
Citera
2015-03-15, 01:19
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Det tror jag inte är så sannolikt. Hade två fått löpa borde de ha ringt polisen asap.
Beror väl på va?
Attt du skriver att de borde ringt polisen?
Anser du att gola är legio i dessa kretsar?
Du har skrivit mycket i tråden men verkar vara nittiotalist i tanken. Ni är tragiska.
Citera
2015-03-15, 01:22
Medlem
Citat:
Det tror jag inte är så sannolikt. Hade två fått löpa borde de ha ringt polisen asap.

Var mitt inlägg för komplicerat för dig?

Läs en eller två gånger till så förstår du vad jag ville förmedla!

Min frågor till dig är;

Vad får dig att tro att det handlar om rationella människor utifrån den gängse synen i Sverige, på hur folk borde reagera?

Vet du något om organiserad brottslighet, klaner och hierarkier inom den kriminella världen från Mellan östern, så som vi nu får se i den svenska myllan?
Citera
2015-03-15, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Det var polisen som efterlyste en moppe. Då måste någon hört när den lämnade, var det något klockslag angivet? Samma med bilen som rivstartade, kan inte påminna mig att det fanns någon tid där heller?
Trodde jag hade fått i hop en bra tankebana. Moppen kan stämma, någon av MGM var ju ägare till en men bilen passar inte in.
Nej det är två olika tillfällen tror jag. Sen har jag fått för mig att moppen har de inte hört utan har sett! Hur ska de annars kunna veta att de satt 2 personer på moppen? Känns som det måste vara några som har sett moppen Tror faktiskt en bil var registrerad på GMs adress också. Har för mig att de var ganska många fordon på deras adress (men de bodde väl också 3 personer på den adressen). Det säger inte så mycket vad de äger för GMs adress kanske bara står som ägare men någon annan brukar dem och man måste iof inte ens äga ett fordon bara för att man kör det. Sen har jag för mig att det va en kille som hörde bilen och jag tror de flesta killar hör skillnad på en bil och en moppe. Men du har en poäng att de kan vara samma fordon även om jag inte tror de
Citera
2015-03-15, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av facethelife
Belägg för att polisen sagt det?

P.S. Ni skriver sagor bättre än Astrid Lindgren gjorde.
Läs i tråden och sluta tramsa tack. Alla som läser i tråden vet vad polisen sagt
Citera
2015-03-15, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Nu handlar det tydligen inte om mellanöstern utan om sydamerika.

Edit : mellanöstern fick så jävla mycket pisk.... i sverige...

Är inte killarna från Libanon?

Men knarket kan ju vara latino!
Citera
2015-03-15, 01:31
Medlem
Citat:
Läs i tråden och sluta tramsa tack. Alla som läser i tråden vet vad polisen sagt

Polisen har inte sagt så mycket, utöver det vanliga snacket som att de jobbar på så att svetten lackar.
Citera
2015-03-15, 01:31
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Hur vet du det? Jag tycker det ser ut som något annat. Om de nu täckte över huvudet varför gjorde de inte det med tunn vitt tyg som de har gjort tidigare?

Huvudet är inte övertäckt utan inslutet för att skydda bevis han är Raw och de sköt honom i pannan

ET var i bilen

http://www.expressen.se/gt/uppgifter-de-skots-med-skott-i-huvudet/
Citera
2015-03-15, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Beror väl på va?
Attt du skriver att de borde ringt polisen?
Anser du att gola är legio i dessa kretsar?
Du har skrivit mycket i tråden men verkar vara nittiotalist i tanken. Ni är tragiska.
Det verkar vara du som inte läser vad som har kommit fram i tråden eller media. Börja argumentera sakligt först och främst istället för att ställa konstiga frågor. Antar att du varken kände BO eller MG
Citera
2015-03-15, 01:36
Medlem
Citat:
Nej det är två olika tillfällen tror jag. Sen har jag fått för mig att moppen har de inte hört utan har sett! Hur ska de annars kunna veta att de satt 2 personer på moppen? Känns som det måste vara några som har sett moppen Tror faktiskt en bil var registrerad på GMs adress också. Har för mig att de var ganska många fordon på deras adress (men de bodde väl också 3 personer på den adressen). Det säger inte så mycket vad de äger för GMs adress kanske bara står som ägare men någon annan brukar dem och man måste iof inte ens äga ett fordon bara för att man kör det. Sen har jag för mig att det va en kille som hörde bilen och jag tror de flesta killar hör skillnad på en bil och en moppe. Men du har en poäng att de kan vara samma fordon även om jag inte tror de

Jag har funderat på moppen en del bara för att MGM var ägare till en slik.
Om det antas att istället att de som färdades på moppen var några dragna glin som passerade.
Samt att MGM drog därifrån i den rivstartande bilen. Då stämmer hela kedjan på BP betydligt bättre.
Citera
2015-03-15, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Huvudet är inte övertäckt utan inslutet för att skydda bevis han är Raw och de sköt honom i pannan

ET var i bilen

http://www.expressen.se/gt/uppgifter-de-skots-med-skott-i-huvudet/

Ja det skrevs om detta redan för ett dygn sedan. Tror inte att de täcker över sådär. Dessutom var det väl någon igår som zoomade in och skrev att det var en väska. Huvudet är inte ens sådär högt upp. Ja ET i bilen men det sa du väl inte igår? Jag har hela tiden i denna trott att det RA som ligger i fosterställning!
Citera
2015-03-15, 01:38
Avslutad
För er som har är/ har varit i gamet så vet ni vad "förolämpning" kan göra.. Många som fått betala med livet för en dum kommentar.

Det är tydligt att dessa var vänner, och det finns ingen som planerar att försörja sig på kriminalitet som klipper någon/några för ynka 15-30 tusen ? som det snackas om.. Nästan aldrig över pengar. Det är mestadels längre fejder mellan partier som brukar sluta med att folk dör.

Min enda och förmodligen riktiga gissning är att någon av dessa bröder har blivit förolämpad i bilen, killen kontaktar sin blodsbror som väntar/kommer till platsen audin stannade. Brodern kommer dit med ett vapen och skitförbannad. Påverkad av kola eller något annat uppåt som dom flesta gangstergrabbarna tar innan dom ska in i konflikt. Han skjuter ihjäl alla tre och dom sticker. Detta är absolut inte planerat, därför blir dom också tagna dagen efter..

Ska du göra någon större sak. Nita någon, ta emot ett parti eller liknande så har du ALDRIG din mobiltelefon med dig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in