2015-03-14, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Just i det här fallet tror jag att skillnaden mellan det kvinnliga BO:s hår och hundhår också rent makroskopiskt skiljer sig så pass att det ena inte tas för det andra - i synnerhet inte av en kriminaltekniker. BO:s hår är uppenbart färgat i en mörk nyans, med den här lite matta tonen som är modern nu vid mörkfärgningar, men som knappast förekommer på något hår eller annan däggdjurspäls med sin biologiska färg.

Och jag är visserligen inte kriminaltekniker, men jag har ett förflutet som pälsfärgsgenetiker.
Lite ot, men kul/intressant att läsa dina inlägg, det du skriver i ditt område ifrågasätter jag aldrig.
~Bäver
Citera
2015-03-14, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Haha, fjortisen är ju du då som inte verkar läsa tidningar alls.

Ja har man inga sakargument så kan man ju ta till sandlådan Jo jag kan läsa men missade inte lektionerna i kritiskt tänkande.

Tidningar vill sälja lösnummer och ibland blir sanningen offret och journalister klarar sig undan genom att hänvisa till okända om än ganska orealistiska källor.
Citera
2015-03-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i_am_blue
Det finns inget som tyder på att det var fler GM lika lite som att det finns något som tyder på att det finns fler BO. Det är rena spekulationer. Jag tycker att polisens snabba gripande pekar på bra polisarbete och starka bevis mot MGM, OM det funnits fler MGM hade dom nog redan plockats in.
Polisen har för det första inte uteslutit fler GM (tex både bil och moppe kan väl tyda på fler än 2). För det andra gällde frågan det eventuella övervåld som framgick av gammelmedia och om det i sådana hade varit frågan om misshandel varvid någon trodde/påstod att MGM i sådana fall inte var GM eftersom BO var AF och RT. Följdfråga blev då om fler GM alternativt vapen kunde göra att hen trodde att MGM kunde vara GM trots eventuell misshandel av BO
Senast redigerad av ulvan 2015-03-14 kl. 20:44.
Citera
2015-03-14, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Jo, Julia Allert

https://www.facebook.com/julia.allert.5

http://xhamster.com/movies/3522595/julia_allert.html

i denna facebook tråd:
https://www.facebook.com/patrik.sosnowski

Julia Allert är duktig på att hota om blod men att sörja på de anhörigas facebook trådar där lyser hennes facebookande med sin frånvaro

En teori värd att följa upp vore faktiskt det "företag" Sinner Girls som Julia Allert jobbar för. Det är inte helt otänkbart att det är där som en hel del av drogerna skulle köpas in för vidare försäljning. Därtill att Julia Allert så stressat reagerar på att det skrivs på flashback. Varför är hon så stressad över detta? Hon verkar inte alls vara nära anhörig till BO?

Vem står bakom Sinner Girls? Bandidos eller HA?

Än värre. Julia Allert kanske vet vart de 3 kassarna ladd försvann

Ha ha så nu säljer HA "Kassar" med "Ladd" på internet. Så kreativt. Det lär ju vara diskret och ofarligt att köra big buisness i den skalan. Vet farbror blå om det och agerar eller ligger de fortfarande på golvet och flabbar?

Vad får du allt ifrån? Ironiska klubben?
Citera
2015-03-14, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Och med det vill du låtsas att du vet något stoort som ingen annan vet. Du det där är lite för mycket dagisblöja för att en vuxen an skall bli imponerad.

Jag låtsas inte att jag vet något. Eftersom jag inte har dina otroliga kunskap om fallet ställde jag en fråga till dig.

Jag tar om frågan.

"Du verkar insatt i dessa herrars förehavanden. Då kanske du har kännedom om vad de hade för verksamhet ihop?
Du kanske även har kännedom om vad som utlöste detta våldsutbrott?"

Vet du något eller vet du inte?
Citera
2015-03-14, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Jo, Julia Allert

https://www.facebook.com/julia.allert.5
Ge gärna en varning innan facebooklänken! Jag hade precis ätit

Vem är Julia syster med?
Citera
2015-03-14, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Polisen har för det första inte uteslutit fler GM (tex både bil och moppe kan väl tyda på fler än 2). För det andra gällde frågan det eventuella övervåld som framgick av gammelmedia och om det i sådana hade varit frågan om misshandel varvid någon trodde/påstod att MGM i sådana fall inte var GM eftersom BO var AF och RT. Följdfråga blev då om fler GM alternativt vapen kunde göra att hen trodde att MGM kunde vara GM trots eventuell misshandel av BO

Belägg för att polisen sagt det?

P.S. Ni skriver sagor bättre än Astrid Lindgren gjorde.
Citera
2015-03-14, 20:58
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Tråden borde läggas i kuvös några dagar. För att nyktra till.

Dom som anser sig ha riktiga tips kan kontakta polisen direkt.

https://polisen.se/Vastra_Gotaland/Kom-till-oss/Meny/Sajtfot-Kom-till-oss/Kontakta-oss/
Citera
2015-03-14, 21:01
Medlem
Citat:

Det var polisen som efterlyste en moppe. Då måste någon hört när den lämnade, var det något klockslag angivet? Samma med bilen som rivstartade, kan inte påminna mig att det fanns någon tid där heller?
Trodde jag hade fått i hop en bra tankebana. Moppen kan stämma, någon av MGM var ju ägare till en men bilen passar inte in.
Citera
2015-03-14, 21:01
Medlem
i_am_blues avatar
Citat:

Att det finns vittnesuppgifter som sägs ha hört både bil och moppe i anslutning till skotten kan betyda att:
a) att vittnena lämnat olika vittnesuppgifter. vittne1 kanske tycker att fordonet låter som en bil medan vittne 2 tvärtom tycker moppe
b) att personen/personerna som åkt på moppen inte haft något med morden att göra utan bara är vittnen som polisen ville komma i kontakt med och att personen/personerna i bilen är GM.
c) att personen/personerna som åkt i bilen inte haft något med morden att göra utan bara är vittnen som polisen ville komma i kontakt med och att personen/personerna på moppen är GM.
d) att MGM färdats med varsitt fordon

så uppgifterna om bil och moppe behöver inte alls tyda på fler GM.
Angående medias uppgifter om övervåld upprepar jag att det inte alls behöver betyda att BO blivit misshandlade utan att snarare skulle kunna betyda att dom skjutits med flertalet skott som var för sig är direkt dödande. Att GM hade vapen på sig tycker jag är talande för att ingen misshandel ska ha ägt rum. Varför ta till knytnävarna när GM kunde använda vapen för att hota BO?
Citera
2015-03-14, 21:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av facethelife
Belägg för att polisen sagt det?

P.S. Ni skriver sagor bättre än Astrid Lindgren gjorde.

Av åklagarens (åklagare är förundersökningsledare) redogörelse vid häktningen framkommer det e contrario. Kommer inte ihåg vilken av nyhetssiterna men de utreder alternativa GM. Vilket inte behöver innebära att de har skäl att tro att fråga är om alternativ men man vill antagligen kunna utesluta det i så fall.
Citera
2015-03-14, 21:05
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Tråden borde läggas i kuvös några dagar. För att nyktra till.

Dom som anser sig ha riktiga tips kan kontakta polisen direkt.

https://polisen.se/Vastra_Gotaland/Kom-till-oss/Meny/Sajtfot-Kom-till-oss/Kontakta-oss/

Men sluta nu. Detta är Flashback!

Det är mycket bättre att människor skriver här än att de inte ringer polisen som är det troliga alternativet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in