2015-03-14, 09:00
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag tror inte att det är samma jeans. Däremot skorna och kläderna som han har på överkroppen, för om man kikar på den blurrade bilden ser offret ut att bära en mörkblå tröja/jacka och nåt blått på huvudet. Jag trodde först att det var en blå luvtröja innan jag såg din bild.

Jag klarnade också i huvudet. Tack
Citera
2015-03-14, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Enligt Expressen nu på morgonen så har de manliga BO utsatts för kraftigt övervåld och sedan skjutits i huvudet.

Kvinnan ska ha kämpat emot i bilen och det ska finnas hårtussar som bekräftar detta.

Kan någon länka till Expressen(kan inte från min mobil).

Edit: Tack poop1!
Kraftigt övervåld, vet inte varför, men jag associerar det till ett utdraget förlopp. Kan de ha blivit misshandlade på en annan plats?

Mvh
Citera
2015-03-14, 09:08
Medlem
En ren avrättning med huvudskott alltså om nu det stämmer ,för mig låter det som om att det i så fall ligger väldigt mycket hat bakom detta brott ....Möjligheten finns kanske att dessa två smågangstrar varit inblandade i något annat dödsfall så detta är en hämnd på det ..För varför avrätta personerna som är skyldiga pengar ? blir mer tveksam på att dessa två GM som sitter har gjort detta ... Men som sagt bevis lär förhoppningsvis komma ...
Citera
2015-03-14, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Enligt Expressen nu på morgonen så har de manliga BO utsatts för kraftigt övervåld och sedan skjutits i huvudet.

Kvinnan ska ha kämpat emot i bilen och det ska finnas hårtussar som bekräftar detta.

Kan någon länka till Expressen(kan inte från min mobil).

Edit: Tack poop1!

Har det varit kamp borde DNA hittats från mördarna
Citera
2015-03-14, 09:13
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
De håller inte, varför har BO i tältet grus/ smutsfläckar vid knäna på jeansen om denna suttit i en fin bil? Och tältet på bilen är redan uppsatt så varför skulle de då bära liket mycket längre bort? För mig håller det inte...

Någon sa att det var blod i början av tråden. Han visste av erfarenhet??
Citera
2015-03-14, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bb02
En ren avrättning med huvudskott alltså om nu det stämmer ,för mig låter det som om att det i så fall ligger väldigt mycket hat bakom detta brott ....Möjligheten finns kanske att dessa två smågangstrar varit inblandade i något annat dödsfall så detta är en hämnd på det ..För varför avrätta personerna som är skyldiga pengar ? blir mer tveksam på att dessa två GM som sitter har gjort detta ... Men som sagt bevis lär förhoppningsvis komma ...

Tror MGM bröderna vet ungefär vad som hänt eventuellt varit på BP men den här gången byte de sida för de kriminella gänget var minst 10 st . Att göra grov misshandel krävs minst 10 pers .

Typiskt libaneser brorschor som vet mer men är rädda för livet att berätta något .
Citera
2015-03-14, 09:15
Medlem
Expressen http://www.expressen.se/gt/uppgifter-de-skots-med-skott-i-huvudet/
Citat:
"Enligt en person med god insyn i utredningen ska Farraj och Aziz ha utsatts för ett kraftigt övervåld och sedan skjutits med var sitt skott i pannan."
"Den unga kvinnan ska ha gjort våldsamt motstånd när gärningsmännen försökte dra henne ur bilen."

Slutsatser:
Övervåld tyder på att gärningsmännen motiverades av hämndbegär alternativt försökte pressa mordoffrena på info.
•Att mordoffrena blivit misshandlade får en att misstänka att gärningsmännen var fler än två.
•Det kvinnliga mordoffret sköts i bilen.
Citera
2015-03-14, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Så här är min teori Alaa var en amatör halv kriminell i bakgrunden var han lite slagsmål kille tror inte han har haft vapen hemma . Det som pratas om kniv det kan vara hans kniv .eller inte .

Tror att Alaa var mycket oförberett då han springer ute till BP med någon annans skor .

Sen tror jag att alaa slås med minst 2 st . Likasså Rawand han slåss med minst 2 och 2 st till håller och misshandlar tjejen .

Det Här är typiskt kriminella kalla gäng utan känslor .

Jag vet inte BO relation till kriminella gäng men allt tyder på att bo var nån sorts langare åt kriminella stora gäng .

Och att BO var ung och amatör .
Tror mycket av detta stämmer.
Om det är så,då finns de ju antagligen DNA på platsen
ifrån andra GM också
Citera
2015-03-14, 09:16
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Så här är min teori Alaa var en amatör halv kriminell i bakgrunden var han lite slagsmål kille tror inte han har haft vapen hemma . Det som pratas om kniv det kan vara hans kniv .eller inte .

Tror att Alaa var mycket oförberett då han springer ute till BP med någon annans skor .

Sen tror jag att alaa slås med minst 2 st . Likasså Rawand han slåss med minst 2 och 2 st till håller och misshandlar tjejen .

Det Här är typiskt kriminella kalla gäng utan känslor .

Jag vet inte BO relation till kriminella gäng men allt tyder på att bo var nån sorts langare åt kriminella stora gäng .

Och att BO var ung och amatör .

Hade det varit någon gängfight av den kalibern så hade nog grannarna hört det
Citera
2015-03-14, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Ni måste nog ta och tänka till, det finns inte en enda bild som figurerat i media på det brottsoffer som blev funnet i bilen, intet ett foto. Det brottsoffer som har synts på bilderna oblurrat är det brottsoffer som påträffades närmast körbanan, bilden oblurrat med tältet är när man lyftat ut offret från direkta fyndplatsen.
Brottsoffret ligger i fosterställning vilket även kan skönjas på bilder med vita tyget lagd över. Det brottsoffer som ligger närmast staketet på rygg med vita skor finns med på ett oblurrat foto ej övertäckt samt på ett blurrat foto taget från andra hållet och även när det offret täckts över.

Alltså finns det inte en enda bild på offret i bilen, så enkelt är det med den saken.

Vart har du sett oblurrade foton?
Citera
2015-03-14, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller

De kan väl ha blivit misshandlade nån annanstans först.

Tänkte att GM kan nog ha lyckats med att misshandla de manliga BO mer effektivt och utan motstånd om de haft ett vapen mot det kvinnliga BO:s huvud samtidigt.
Citera
2015-03-14, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller

Tror starkt att ett gäng var inblandad i mordet för det första så vet det kriminella gänget att BO är en amatör och har ingen kapacitet att bråka med det stora gänget .

De enda som är kvar och eventuellt hotar tillbaks någon är BO's familje och släktingar . Det betyder att BO har inte varit med i något kriminellt gäng .

Om MGM bröderna hade slåss med Bo1 och bo2 så finns goda chanser att tjejen hade sprungit iväg .

Men allt tyder på ett stort slagsmål mot 3 pers .

Grannarna såg inget förrän joggaren gick förbi .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in