2015-03-14, 03:01
Medlem
Åklagare väljer att inte kommentera en fråga ang. skottsäkerväst, borde svaret vara ett enkelt nej om de inte hade de, eftersom åklagare inte vill kommentera den uppgiften antar jag att dem hade det. Hade dem inte haft skottsäker väst på sig hade de inte spelat så stor roll för utredning el om media hade fått den uppgiften...

Enligt ett rykte här på FB ( hur troligt, vet jag ej) så hade BO en kniv i handen när polisen anlände.
Detta sas komma från kusin till BO.

Varför skall BO ( bästa vänner/ barndomsvänner med MGM ) bära kniv och skottsäker väst för ett möta bröderna?

Mycket talar MGM vet hur allt har gått till men väljer att inte berätta om det, mycket talar för att BO har träffat på folk högre upp i kedjan!
Jag tror att masttömningens resultat kan binda dem till platsen just för att den inte är så precis, och just för att "omtalade" festen ägde rum i anslutning till BP. DNA analysen som görs kan knyta bröderna till vad jag tror, enbart bilen då dessa har färdats i bilen då de hämtades upp.

När bröderna blev anhållna tyckte jag mig va säker på att dem hade rätt GM, men ju mer som skrivs i tråden så verkar de som att dem har fel personer, men att dessa personer i detalj nästan vet va som sket och varför!

Att bröderna plockades in kan vara för att dessa vet vad som hänt och varför, och därigenom har dem möjlighet att förstöra bevis och äventyra/försvåra utredningen.

Eller så kan de vara så enkelt att när BO drog kniv mot MGM så bestämde sig MGM att kontra med att visa pistolen för BO, för att dem visste säkert att BO hade kunnat hugga dem, o därav att BO springer c:a 20 meter så fort MGM tar fram pistolen. varför MGM springer efter och knäpper BO.

Men då kommer vi till frågan, skulle verkligen BO kunna dra kniv mot bröderna, och kan nån av bröderna vara så bra på pistolskytte att i mörker samt flyende BO kunna skjuta prick?
Citera
2015-03-14, 03:13
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixteffekt
Åklagare väljer att inte kommentera en fråga ang. skottsäkerväst, borde svaret vara ett enkelt nej om de inte hade de, eftersom åklagare inte vill kommentera den uppgiften antar jag att dem hade det. Hade dem inte haft skottsäker väst på sig hade de inte spelat så stor roll för utredning el om media hade fått den uppgiften...

Enligt ett rykte här på FB ( hur troligt, vet jag ej) så hade BO en kniv i handen när polisen anlände.
Detta sas komma från kusin till BO.

Varför skall BO ( bästa vänner/ barndomsvänner med MGM ) bära kniv och skottsäker väst för ett möta bröderna?

Mycket talar MGM vet hur allt har gått till men väljer att inte berätta om det, mycket talar för att BO har träffat på folk högre upp i kedjan!
Jag tror att masttömningens resultat kan binda dem till platsen just för att den inte är så precis, och just för att "omtalade" festen ägde rum i anslutning till BP. DNA analysen som görs kan knyta bröderna till vad jag tror, enbart bilen då dessa har färdats i bilen då de hämtades upp.

När bröderna blev anhållna tyckte jag mig va säker på att dem hade rätt GM, men ju mer som skrivs i tråden så verkar de som att dem har fel personer, men att dessa personer i detalj nästan vet va som sket och varför!

Att bröderna plockades in kan vara för att dessa vet vad som hänt och varför, och därigenom har dem möjlighet att förstöra bevis och äventyra/försvåra utredningen.

Eller så kan de vara så enkelt att när BO drog kniv mot MGM så bestämde sig MGM att kontra med att visa pistolen för BO, för att dem visste säkert att BO hade kunnat hugga dem, o därav att BO springer c:a 20 meter så fort MGM tar fram pistolen. varför MGM springer efter och knäpper BO.

Men då kommer vi till frågan, skulle verkligen BO kunna dra kniv mot bröderna, och kan nån av bröderna vara så bra på pistolskytte att i mörker samt flyende BO kunna skjuta prick?
Funderar på detta tillsammans med uppgifterna att BO skulle plockat upp 4 pers på landvetter. Den uppgiften från mgms flickvän verkar vara ett försök till alibi för all bevisning som borde finnas i/runt bilen.
Citera
2015-03-14, 03:14
Medlem
royalqualitys avatar
Kan det inte vara så enkelt som att GM har käkat Yaba? Första kvällen hemma från Thailand och det är fest. Med nyfikenhet så intar man dessa "magiska" piller för första gången hemma i Sverige då det inte är lika riskabelt som i Thailand.

Yaba får man ju tag i var som helst i Thailand och några få stycken är väldigt enkelt att få med sig på flyget. Folk blir ju helt galna på denna drog och det finns inga spärrar. Ett fel ord, skulder mm. från BO håll så kan ju vad som helst hända.

Lika stor chans på denna storyn som 3 kg kola snacket tycker jag.
Citera
2015-03-14, 03:30
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av royalquality
Kan det inte vara så enkelt som att GM har käkat Yaba? Första kvällen hemma från Thailand och det är fest. Med nyfikenhet så intar man dessa "magiska" piller för första gången hemma i Sverige då det inte är lika riskabelt som i Thailand.

Yaba får man ju tag i var som helst i Thailand och några få stycken är väldigt enkelt att få med sig på flyget. Folk blir ju helt galna på denna drog och det finns inga spärrar. Ett fel ord, skulder mm. från BO håll så kan ju vad som helst hända.

Lika stor chans på denna storyn som 3 kg kola snacket tycker jag.

eller en kombination av båda. En knarkskuld på 3 g kola, 1/2 yaba räcker för att få den lille Joe Dalton att börja koka och skjuta vilt
Senast redigerad av jourDDptd 2015-03-14 kl. 03:33.
Citera
2015-03-14, 03:33
Medlem
Har följt tråden och händelserna sedan dag 1 men kan ha missat en del då man arbetat...

En del tankar jag har...

Vittne 1:Kvinna hör många smällar och sedan en bil rivstarta och lämna i hög hastighet.

Vittne 2: Hör ett högljutt bråk och ser en bil som är igång, har öppna dörrar samt att lyset är på inne i bilen. Kort efter att mannen sett detta så hör även hans fru 4-5 smällar samt en bil som rivstartar från platsen och gasar jättemycket.

Vittne 3: Son som hör 4-5 skott och ser en bil som rusar iväg uppför en backe, även pappan vittnar om en bil som gasade mycket vid backen i anslutning till deras hus.

De frågor jag har angående dessa saker är:

Vilka körde bilen som rivstartade från platsen?

Vems bil var igång med dörrarna öppna och lyset igång inne i bilen? BOs eller bilen som rivstartade?

Vilka åkte på mopeden som eftersöks av polisen?

Varför lägger inte polisen ner mer tid på bilen som var på platsen?

Har bröderna Saliba körkort?

Källor: http://www.expressen.se/gt/uddevallabor-vacktes-av-tre-smallar-i-natt/
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20429678.ab

Karta för enklare föreställning: www.imgur.com/NcCHsxi
Citera
2015-03-14, 07:01
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Minst ett par tusen inlägg med spekulationer om vem som hittades i bilen och om det är en kvinna eller man på en bild. Fattar inte att det ska vara så jävla viktigt i nuläget. Låt säga att det kommer fakta om hur det ligger till här och nu. Skulle något klarna om vad som hänt? Nej.
Citera
2015-03-14, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Minst ett par tusen inlägg med spekulationer om vem som hittades i bilen och om det är en kvinna eller man på en bild. Fattar inte att det ska vara så jävla viktigt i nuläget. Låt säga att det kommer fakta om hur det ligger till här och nu. Skulle något klarna om vad som hänt? Nej.

Instämmer. Alldeles för mycket teorier och vilda gissningar för att man ska våga tro på något som skrivs längre. Men dom verkar ju va säkra på MGM och vi får snällt vänta på FUP, eller hoppas att nån med riktig fakta vågar träda fram i tråden... Och tas på allvar.
Citera
2015-03-14, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zimba80
http://www.fildirekt.se/dl/1426227534.pdf

http://www.fildirekt.se/dl/1426180363.pdf

Åtminstone häktningsframställan borde mod lägga i trådstarten. För övrigt är det brist på fakta att föra dit.
En sammanfattning av spekulationerna om skärp, skor, knark, vapen och eventuella kopplingar till tidigare brott låter sig nog inte göras.
Citera
2015-03-14, 07:53
Medlem
Lite statistiska fakta kanske friskar upp i repetitionerna av spekulationer:

http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3837044-ofta-bagateller-bakom-skjutningar

Kriminalitet + psykiska problem + alkohol + narkotika = 1, 2, 3, x, xl, xxl antal mord tills polis gjort gripande

Motiv behövs inte nämnvärt

Knivmannen i Varberg är ett annat exempel, som kunde slutat än mer tokigt utan det massiva polisuppbådet...

Vidare så är frågan om vi ska vara förvånade över att BO eller (GM eller nån annan för den delen) i kriminella kretsar ev. skullle ha burit kniv på sig nattetid. Jag har hittills sett vapen som en naturlig accessoar för de här grupperna. Rentav dagtid.

Slutligen sällar jag mig till den skallande skara som vill se en sammanfattning av tråden snart...
Citera
2015-03-14, 07:54
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men, herregud. Behövs väl ingen källa på det. Alternativet var ju att öppna en stängd dörr. Vad skulle du välja?
Om jag var ute och joggade och såg två livlösa människor på marken så skulle jag självklart gå fram till dom först, inte slita upp en bakdörr på en bil direkt. Men "herregud" kanske hade valt annat?
Citera
2015-03-14, 07:56
Medlem
Cocinellas avatar
Enligt Expressen nu på morgonen så har de manliga BO utsatts för kraftigt övervåld och sedan skjutits i huvudet.

Kvinnan ska ha kämpat emot i bilen och det ska finnas hårtussar som bekräftar detta.

Kan någon länka till Expressen(kan inte från min mobil).

Edit: Tack poop1!
Senast redigerad av Cocinella 2015-03-14 kl. 08:03.
Citera
2015-03-14, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Enligt Expressen nu på morgonen så har de manliga BO utsatts för kraftigt övervåld och sedan skjutits i huvudet.

Kvinnan ska ha kämpat emot i bilen och det ska finnas hårtussar som bekräftar detta.

Kan någon länka till Expressen(kan inte från min mobil).

http://www.expressen.se/gt/uppgifter-de-skots-med-skott-i-huvudet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in