2015-03-14, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sircam
Vi som följde Bohuslänningens live rapportering under lördagen kunde läsa om en granne som gick ut på sin balkong och såg en kvinna stå utanför bilen ringandes polis och upprört sa att det är en död kvinna i bilen. Då hade joggaren, som verkar vara en kvinna alltså, ännu inte upptäckt de två döda runt hörnet.
2 min senare var det fullt pådrag enligt samme granne. Hans fru hade hört 7-8 smällar och efter en stund ytterligare en vid 1-1.30 tiden. Han själv sov som en stock, men det smälls tydligen en del med smällare där förr så det togs ingen notis om det.
Men detta går tyvärr inte att hitta, kanske det togs bort av utredningstekniska skäl?
Så vi får bara vänta och se om det stämmer när rättegången kommer igång.

Detta skulle absolut inte kännas helt otroligt. Jag har studerat allehanda bilder väldigt noga och har svårt att tro att det är E.T. på bilderna. Hon blev nog skjuten i bilen och jag tror att hon sköts sista. Hon satt kvar och väntade med grabbarna skulle snacka. Det är väldigt Classic i sådana sammanhang att deras brudar bara väntar och håller sig i bakgrunden
Citera
2015-03-14, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
OM det är skyldiga har de nog redan insett

Det kan säkert ta ett tag för insikten att sjunka in. Dessutom är det inte säkert att de någonsin "inser" vad de faktiskt gjort. Vissa saknar den förmågan.
Citera
2015-03-14, 00:56
Medlem
Om det stämmer att ett dyrbart parti knark försvunnit och att det partiet tillhört bröderna. Så kan det vara så att de fått knarket på krita. Och de enda som vettat var knarket funnits är BO. Personerna som bröderna kritat av har tvingat GM att knäppa BO för att visa att de inte försöker blåsa dem och inte är inblandade i förlusten av partiet.
Citera
2015-03-14, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Brukar inte alla mördare besöka Rättspsykiatrin? Jag trodde att deras advokater kräver detta. Men jag inte helt säker på att bröderna MS är skyldiga till trippelmord. Och det beror inte på att jag ''älskar kriminella blattar'' utan endast på att jag inte ser motivet, särskilt med tanke på brödernas långa vänskap med BO:n, framför allt ett av dem.
Ovan är vad du tror och nedan är vad GW Persson säger:
'Det händer hela tiden att de är jättekompisar, sedan har det hänt något skit som inte vi kan förstå. Det kan vara en utestående skuld på en femhundring eller mer eller det kan vara att den ene upplever att den andra har brustit i respekt och nu jävlar ska det redas ut och så plötsligt säger det bara pang.
http://www.expressen.se/gt/gw-om-trippelmordet-klart-det-var-planerat/
Citera
2015-03-14, 01:00
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Brukar inte alla mördare besöka Rättspsykiatrin? Jag trodde att deras advokater kräver detta. Men jag inte helt säker på att bröderna MS är skyldiga till trippelmord. Och det beror inte på att jag ''älskar kriminella blattar'' utan endast på att jag inte ser motivet, särskilt med tanke på brödernas långa vänskap med BO:n, framför allt ett av dem.

Jag märker att du har dålig koll på gängkriminalitet.

Det är inte alls ovanligt att de som ena dagen var "vänner", andra dagen skjuter mot varandra. Det är inte alltid det leder till mord. Men det finns fall då vänner mördat vänner för skulder på bara någon tusenlapp. Pundare har ibland också råkat ta livet av sin polare för ännu mindre summa pengar.

Det som snarare är unikt i detta fallet är att alla tre faktiskt dog, under denna uppgörelse. Oftast brukar någon eller några bara bli skadade.
Citera
2015-03-14, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblick
Om det stämmer att ett dyrbart parti knark försvunnit och att det partiet tillhört bröderna. Så kan det vara så att de fått knarket på krita. Och de enda som vettat var knarket funnits är BO. Personerna som bröderna kritat av har tvingat GM att knäppa BO för att visa att de inte försöker blåsa dem och inte är inblandade i förlusten av partiet.
Den enda gången jag kan tänka mig att en GM klipper sin egna kompis är nog om GM snedtänder eller primärt är arg på sin polare över en stor eller liten sak tex en skuld, otrohetsdrama, skitsnack, ryktespridning eller nåt annat som kan tänkas göra GM upprörd. Om det fanns problem med utomstående hade de (BO och GM) troligen kunnat snackat ihop sig och eventuellt gått till polisen? Om allt var bra mellan med vänskapen mellan GM och BO så tror jag inte GM klipper BO bara för någon annan säger det. Hur vanligt är det att man klipper sin egna polare för någon annan vill?
Senast redigerad av ulvan 2015-03-14 kl. 01:15.
Citera
2015-03-14, 01:14
Medlem
Jag säger rakt av att bröderna är oskyldiga . . . Samma sak hände med ett mord i Göteborg/Biskop gården när en ung man blev mördad så blev två av hans närmaste bästa vänner häktade helt oskyldiga på grund av att polisen tog det som en chansning för & se ifall det visste något som andra inte visste te.x vem mördaren kunde vara . .
Citera
2015-03-14, 01:17
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Den enda gången jag kan tänka mig att någon klipper sin egna kompis är nog om GM snedtänder eller primärt är arg på sin polare. Om det fanns problem med utomstående hade de väl kunnat snackat ihop sig och eventuellt gått till snuten? Om allt var bra mellan GM och BO så tror jag inte GM klipper BO bara för någon annan säger det. Hur vanligt är det att man klipper sin egna polare för någon annan vill?

Morden har ju föregått av ett ganska högljutt bråk, så det ligger nära till hands att det, förutom det som föranlett själva träffen (skuld?), skett i affekt, eller så att säga med deras språkbruk, "för de visade mig inte respekt!"

Det är rimligen en kombination av två saker som föranlett att det blev så här blodigt. Det mesta tyder på att det var planerat att uppsöka de 2 männen, men kanske det inte hade blivit så här illa om de inte hade börjat bråka med varandra.
Citera
2015-03-14, 01:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SwiTcha-
Jag säger rakt av att bröderna är oskyldiga . . . Samma sak hände med ett mord i Göteborg/Biskop gården när en ung man blev mördad så blev två av hans närmaste bästa vänner häktade helt oskyldiga på grund av att polisen tog det som en chansning för & se ifall det visste något som andra inte visste te.x vem mördaren kunde vara . .

För häktning krävs mer än att misstänkt är det öå litd mer grund än att den kanske har nåt att berätta. Det kan ha funnits något slags indikation men kanske man utredde dem för att kunna avföra dem?
Citera
2015-03-14, 01:22
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Ni måste nog ta och tänka till, det finns inte en enda bild som figurerat i media på det brottsoffer som blev funnet i bilen, intet ett foto. Det brottsoffer som har synts på bilderna oblurrat är det brottsoffer som påträffades närmast körbanan, bilden oblurrat med tältet är när man lyftat ut offret från direkta fyndplatsen.
Brottsoffret ligger i fosterställning vilket även kan skönjas på bilder med vita tyget lagd över. Det brottsoffer som ligger närmast staketet på rygg med vita skor finns med på ett oblurrat foto ej övertäckt samt på ett blurrat foto taget från andra hållet och även när det offret täckts över.

Alltså finns det inte en enda bild på offret i bilen, så enkelt är det med den saken.

Detta tycker åtminstone jag tyder på att Kvinnan varit BO i bilen, eftersom hon i sammanhanget var ett oskyldigt offer som var på fel plats vid fel tidpunkt, i från en vanlig familj. I Nästan alla artiklar så har namnen på killarna som har ett trassligt förflutet, som nämnts och de har skrivit den 18- åriga kvinnan utan att nämna hennes namn...så tyder detta på att de INTE vill publicera hennes namn, eller uppgifter om henne, för att skydda hennes anhöriga, Nyhetsbolagen har säkert bilder på offret i bilen oxå, men vill på grund av personens och familjens integritet valt att inte publicera dem..
Citera
2015-03-14, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
För häktning krävs mer än att misstänkt är det öå litd mer grund än att den kanske har nåt att berätta. Det kan ha funnits något slags indikation men kanske man utredde dem för att kunna avföra dem?
Sköt ihjäl sin bror och erkände typ
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2622987-maxstraff-for-yngling-som-dodade-sin-bror
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2558425-18-aring-atalas-for-mord-pa-brodern
Senast redigerad av ulvan 2015-03-14 kl. 01:27.
Citera
2015-03-14, 01:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -SwiTcha-
Polisen jobbar inte så, kanske i babbeland men nu är vi väl i Sverige så det är nog mest i dina tankar det konspiratoriska existerar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in